m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Moderator: Tomek

Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: Mike-L »

cześć,

moje pytanie jest pewnie z tych dziwnych. niech moim usprawiedliwieniem będzie fakt, że auto mam od dopiero od paru tygodni...
moje auto m110 2.8 gaźnik ma problemy z odpalaniem na zimno i jeszcze parę innych, ale to już osobny temat.

temat konsultowałem telefoniczne już z pięcioma mechanikami (dwóch z nich miało być specjalistami od beczek...). po początkowym "ŁOOO PANIE...!!!" wszyscy obstawiali "wtryski do regulacji"

tymczasem patrzę pod maskę, a tam jak byk gaźnik SOLEX 4a1. do tej pory byłem przekonany, że w samochodzie może występować tylko jeden z tych wynalazków na raz, ale przez tych panów zwątpiłem.

Czy to możliwe, żeby Mercedes opracował jakiś swoje autorskie rozwiązanie wykorzystujące te urządzenia jednocześnie?

W żadnym ze źródeł, do których udało mi się dotrzeć nie znalazłem jednoznacznego potwierdzenia, a na obecnym etapie zaawansowania wolę jeszcze nie rozbierać silnika, żeby się przekonać... :D :D
w123/250
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 65
Rejestracja: 24 lis 2015, 1:10
Posiadany model W123: 123/250

Re: m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: w123/250 »

wez zrób zdjecie bo bardzo mnie to zaciekawiło co to takiego tam masz na tym M110?
w123/250
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 65
Rejestracja: 24 lis 2015, 1:10
Posiadany model W123: 123/250

Re: m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: w123/250 »

i też ważne z którego roku masz swoje 280?
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: Mike-L »

zdaje się, że silnik jest z '81. ale i tak nie zgadza się z VINem.
a jakie zdjęcia dokładnie byłyby Tobie potrzebne? nie ma sensu wrzucać Tobie zdjęć na ślepo.
w123/250
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 65
Rejestracja: 24 lis 2015, 1:10
Posiadany model W123: 123/250

Re: m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: w123/250 »

szczególnie zdjęcia wtrysko-gaznika jak stwierdziłes na początku swojego postu więc jęsli zrobisz zdjęcia komory silnika wraz ze silnikiem i miejsca które cie nurtuje bedzie mozna co pomoc,pozdrawiam
antoni6694
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 212
Rejestracja: 13 sty 2014, 16:57
Posiadany model W123: 200D "82
Lokalizacja: Kraków

Re: m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: antoni6694 »

może ktoś po prostu wywalił wtrysk a wsadził gaźnik? :P
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: Mike-L »

zdjęcie komory silnika w załączniku.

z tym przeszczepem, to może być sporo racji, bo pompa paliwa jest elektryczna, a do gaźników była stosowana pompa mechaniczna podająca dużo niższe ciśnienie paliwa (około 12 razy wyższe). obawiam, że oprócz problemów z zalewaniem cylindrów, trudnym startem na zimno i dużym zużyciem paliwa, na dłuższą metę może to wykończyć zawory iglicowe w gaźniku.

poszperałem trochę i znalazłem w sieci regulatory ciśnienia paliwa, takie jak ten:
http://allegro.pl/regulator-cisnienia-p ... 19160.html

przy gaźniku ciśnienie nominalne powinno chyba mieć 0,3-0,5 bara

co myślicie na ten temat? czy taki regulator mógłby poprawić sytuację po prawidłowym, dobraniu mieszanki?
Załączniki
gaźnik
gaźnik
komora silnika
komora silnika
IMG_20160124_150713 - Kopia.jpg (66.35 KiB) Przejrzano 2717 razy
yoginew
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2015, 8:20
Lokalizacja: Poznań

Re: m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: yoginew »

Witam
Mam dwa mercedesy z silnikami m110. Jeden z k-jetem, drugi z gaźnikiem. Różnią się one również w zależności od zasilania kolektorem ssącym. Chcąc zmienić wtrysk na gaźnik należy je również zmienić. Na zdjęciu to gaźnik solexa 4a1 - wynalazek amerykanów do siników o pojemności do 5 litrów. Gaźnik dość trudny w regulacji, trzeba wiedzieć jak do niego podejść. Przed rozruchem na zimnym silniku należy uruchomić ssanie przez wciśnięcie pedału gazu do oporu. Potem rozruch. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury ssanie jest wyłączane automatycznie. Zastąpienie pompy paliwa mechanicznej przez elektryczną to nie taki zły pomysł. Zrobiłem tak przy silniku m115. Należy tylko zastosować pompę niskociśnieniową np. taką jak ta: http://allegro.pl/pompa-paliwa-gaznikow ... 51080.html.
Pozdrawiam
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: Mike-L »

Dzięki za tak rzeczową odpowiedź.

Z tego co widzę pod maską, wydaje się, że kolektor ssący i gaźnik są dobrze sobą spasowane bez wyraźnych śladów przeróbek poszczególnych elementów.
Czy z Twojego doswiadczenia wynika, że dałoby się tak zmontowac gaźnik z kolektorem od wtrysku, aby złożenie funkcjonowało?
yoginew
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2015, 8:20
Lokalizacja: Poznań

Re: m110 - gaźnik/wstrysk/oba na raz...?

Post autor: yoginew »

Witam
Na zdjęciach wygląda wszystko w porządku. Te gaźniki były montowane również w BMW i tam były chyba bardziej popularne. Na aukcjach można nabyć 4a1 właśnie od BMW. Również zestawy naprawcze dostępne w sprzedaży są do BMW. Mimo, że te gaźniki są podobne, to jednak różnią się szczegółami. Ja po kupieniu mercedesa z tym gaźnikiem nie mogłem poradzić sobie z za bogatą mieszanką. Ten gaźnik miał bogatą przeszłość. Poprzednicy pozakładali elementy od gaźnika BMW, podpiłowali elektrozawory, pokręcili wszystkim co się dało. Są pewne dysze ustawiane fabrycznie, których się nie rusza,. Z powodu braku możliwości zakupu części oraz z obawy, że używany kupię w takim samym albo gorszym stanie zdecydowałem się na regenerację gaźnika w Puszczykowie. Jak podasz swojego maila mogę podesłać instrukcję do gaźnika.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ