Regulacja gaźnika 280c

Moderator: Tomek

Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Regulacja gaźnika 280c

Post autor: Mike-L »

Witam,

poszperałem trochę tu i tam i wiele wskazuje na to, że mam rozregulowany gaźnik:
trudno odpala na zimno, silnik nierówno pracuje/szarpie, kolor dymu z rury wydechowej sugeruje, że nie cała mieszanka została spalona. świece będę mógł obejrzeć dopiero w weekend.

prawdopodobieństwo rośnie tym bardziej, że widoczne są próby tuningu przez poprzedniego właściciela: stożkowy filtr powietrza, niższe zawieszenie, głośny wydech.

w podręczniku Haynes'a znalazłem procedurę regulacji gaźnika. niby wszystko jasne i przejrzyste... dokręć tam, poluzuj tutaj.
problem pojawia się dopiero w momencie, kiedy należy ustawić obroty biegu jałowego na 750-800rpm, a później ustawiając skład mieszanki 2000 i 3000rpm. a tu obrotomierza w aucie brak :shock:

jakieś sugestie?
da się taką procedurę wykonać we własnym garażu, czy raczej poszukać wyspecjalizowanego warsztatu?
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja gaźnika 280c

Post autor: Wojtek »

ja kupiłem sobie taki laserowy za mniej więcej 50 zł i w zupełności wystarcza :) http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-4-1202
king
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 61
Rejestracja: 01 lut 2014, 10:05
Posiadany model W123: Coupe 280CE

Re: Regulacja gaźnika 280c

Post autor: king »

Wojtek gdzie nakleiłeś tą taśmę która odbija laser ? Człowiek uczy się całe życia, jakie to proste ......
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Regulacja gaźnika 280c

Post autor: Luszi »

Tylko nie ruszaj gaźnika, zanim nie sprawdzisz świec. :D
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja gaźnika 280c

Post autor: Wojtek »

Wydaje mi się, że na kole pasowym na którym są znaki do ustawiania rozrządu, ew. na kole połączonym paskiem z tymże (miały tą samą średnicę więc i obroty te same). A nie pamiętam teraz dokładnie, jak nie zapomnę to jutro sprawdzę i potwierdzę :)
ODPOWIEDZ