Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
Moderator: Tomek
Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
Witam mam dużo pytań odnoście tematu i na większość nie znam odpowiedzi albo połowicznie coś wiem... A wiec
Jestem szczęśliwym posiadaczem Merca 123 coupe. W mercu znajduje sie silnik 300d od sedana wiem wiem że jest nie oryginalny, ale chciałem mieć beczke w coupe jako daily (czyli do jazdy codziennie do szkoły) a oryginalne benzynowe silniki przerażały mnie spalaniem ... ;/ W mercu znajduje sie nieszczęsna skrzynia 4 biegowa i most bodajże od 280 (ten silnik był oryginalny) Moim zamiarem jest oczywiście jak gdzieś znajdę włożenie piątki... I tu moje pytania ...
Wiem że sedany z 300d wychodziły z piątką więc chyba będzie pasować do silnika i ogólnie do tunelu karoseri , następnie sprawa mostu - czytając różne fora dowiedziałem sie że do trzysety prawidłowy most jest o przełożeniu 3.69 czy to prawda ? O jakiej specyfikacji on jest ? czy jest szybki wolny itp a zwłaszcza z piątką ?
Następna sprawa to wał dowiedziałem sie że jak bym chciał zrobić taki myk ze skrzynią wystarczy przeszczepić od sedana ten krótki odcinek wału zaraz za skrzynią (z wielofrezem) czy to prawda . Oczywiście analogicznie myśląc przeszczepić należy by także mieszek z cięgnami... Wszytko poskładać do kupy i oczywiście wyważyć...
tak wiem troche dużo pytania ... Licze na opinie ekspertów dla których taką przeróbkę mogli by zrobić przed śniadaniem ...
Jestem szczęśliwym posiadaczem Merca 123 coupe. W mercu znajduje sie silnik 300d od sedana wiem wiem że jest nie oryginalny, ale chciałem mieć beczke w coupe jako daily (czyli do jazdy codziennie do szkoły) a oryginalne benzynowe silniki przerażały mnie spalaniem ... ;/ W mercu znajduje sie nieszczęsna skrzynia 4 biegowa i most bodajże od 280 (ten silnik był oryginalny) Moim zamiarem jest oczywiście jak gdzieś znajdę włożenie piątki... I tu moje pytania ...
Wiem że sedany z 300d wychodziły z piątką więc chyba będzie pasować do silnika i ogólnie do tunelu karoseri , następnie sprawa mostu - czytając różne fora dowiedziałem sie że do trzysety prawidłowy most jest o przełożeniu 3.69 czy to prawda ? O jakiej specyfikacji on jest ? czy jest szybki wolny itp a zwłaszcza z piątką ?
Następna sprawa to wał dowiedziałem sie że jak bym chciał zrobić taki myk ze skrzynią wystarczy przeszczepić od sedana ten krótki odcinek wału zaraz za skrzynią (z wielofrezem) czy to prawda . Oczywiście analogicznie myśląc przeszczepić należy by także mieszek z cięgnami... Wszytko poskładać do kupy i oczywiście wyważyć...
tak wiem troche dużo pytania ... Licze na opinie ekspertów dla których taką przeróbkę mogli by zrobić przed śniadaniem ...
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
Mam skrzynię 5 w domu i też kiedyś będzie zainstalowana do mojej beczki z silnikiem 300D. Potrzebujesz skrzyni oczywiście:), cięgien x 3( mam pewne podejrzenia że dobierze się z W124) , wybieraka(w mercedesie kosztuje 60 zł), krótszego wału(skrzynia 5 jest dłuższa od 4, może być że wał pasuje z automatu). Żeby zainstalować skrzynię 5 musisz mieć przy silniku flansze pasującą Ci do skrzyni. Do 5 potrzebujesz takiej http://archiwum.allegro.pl/oferta/merce ... 74356.html Flansz było 2 rodzaje. Tyle
Re: Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
Ciegna z w 124 hmm ciekawe ... Ale to potwierdzone info ??? A wybierak gdzie można kupic bo to chyba tez rarytasik jak piątka ... Tam jest chyba ten w ktorym jest jedynka do tylu ??
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
Beczka, i pierwsze 190-ki/w124 z 5-biegowa skrzynia maja wsteczny do tylu (za czwórka) nowszy typ 190-ki/124 maja wsteczny do przodu (za jedynka)
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
Jeśli nie będą cięgna pasować, to wystarczy je delikatnie przerobić. Napisałem Ci że wybierak w ASO kosztuje 60 zł, czas oczekiwania 3 dni.
Re: Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
Dobra a więc sprawa skrzyni ogarnieta ... Dzięki . A co z dyfrem czy to 3.69 jest oryginalnie w trzysecie ?? To przełożenie jest szybkie wolne ktos cos wie na ten temat
- tranzystor
- Beczkofan
- Posty: 158
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 11:28
- Posiadany model W123: na razie żaden :(
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
300D ma 3,46Kon_99 pisze:Dobra a więc sprawa skrzyni ogarnieta ... Dzięki . A co z dyfrem czy to 3.69 jest oryginalnie w trzysecie ?? To przełożenie jest szybkie wolne ktos cos wie na ten temat
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
3,69 jest przelozeniem wolniejszym ale mocniejszym, 3,46 jest szybszy ale slabszy, wg tabeli 300d ma faktycznie 3,46 tak jak pisze kolega ale nie wiem jak to sie bedzie zachowywac ze skrzynia 5b, biegi 1,2,3,4 sa takie same, dopiero 5 bieg jest "nadbiegiem", ja bym na twoim miejscu zostawil ten wolniejszy most, i zobaczyl jak to jezdzi, jak silnik bedzie ewidentnie za duzo "pedalowac" to trzeba bedzie zmienic na szybszy most
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Re: Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
panowie tylko dyfer zmienia predkość w mercedesie,wiec jak wyżej 3,46 jest od 300 d wiec jak łatwo sobie po chłopssku przekombinować 3=3 0brou wału 46= obroty kółwiec im blizej wartos 3 jest szybciej ale za to moment obrotowy ma sie ciezej przeniesc na kola,wiec nie kombinuj z przełozeniami bo będzie wiecej palil
Re: Wymiana skrzyni z 4 na 5 Pomocy!!!
Witam, odgrzeję kotleta nt skrzyni 5 biegowej... Mianowicie mam w swoim takową skrzynię (123- '81r.silnik 2.4) ktoś kiedyś założył to do tego autka i tak zostało... Auto w rodzinie od prawie 20lat i miała iść do ludzi... Ale na to nie pozwoliłem i jest pod moimi skrzydłami... Problem tkwi w tym krótkim wałem, ten od skrzyni 4 biegowej jest za długi, a z kolei od 5 za krótki...(z racji tego że 123 miało w sedanie tą skrzynię tylko w 300d i różnica długości między silnikami to około 12 cm..) rzeźbiarze dopasowali wałek ze skrzyni 4biegowej (ucinając go na wieloklinie i wpasowali go bez wyważenia i jakiegokolwiek luzu)... Tak auto przejeździło ponad 300tysi... Ale odgłosy dobywające się z podwozia są nieciekawe! Nadmienię że skrzynia i most bez zarzutów! Dręczy mnie tylko ten wał! Dlatego zwracam się do Was; czy ktoś z was szanowni koledzy dokonywał takiego szczepu i czy rozwiązał ten temat w mniej inwazyjny i rzeźbiarski sposób? Czy zostało mi tylko dorobienie wału na zamówienie? Czy zmiana na skrzyni na 4-kę?