Silnik bierze olej
: 09 lis 2015, 20:20
Witam wszystkich Forumowiczów.
Od pół roku jestem w posiadaniu 200d z 81r. Samochód traktuję jako hobby. Jeżdżę Mieczysławem jakoś co drugi dzień. W przyszłym roku przymierzam się do kompletnego remontu blachy, a póki co doprowadzam go do do idealnego stanu technicznego.
Zastanawia mnie ile i czy w ogóle silnik ten musi/może brać oleju?? Wg oryginalnej, niemieckiej instrukcji pobór oleju do nawet 2,5l/1000km jest w normie.
Mój silnik bierze około 1,5l/1000 km. Zakładam, że jakieś z 0,5l może wyciekać przez uszczelkę pod głowicą (zauważyłem spory wyciek w okolicy kolektora wydechowego)
Od razu zaznaczę, że silnik chodzi idealnie, równo, nie kopci, ma moc (jeśli tak to można nazwać ), nie trzęsie, nie przegrzewa się. Odpala na kopa zarówno na mrozie(nawet bez ssania) jak i latem.
Przymierzam się do wymiany rozrządu i przy okazji wymienię również uszczelkę pod głowicą.
Zatem drodzy koledzy czy branie oleju to norma i ile może go wyciekać przez stare, sparciałe uszczelki??
Od pół roku jestem w posiadaniu 200d z 81r. Samochód traktuję jako hobby. Jeżdżę Mieczysławem jakoś co drugi dzień. W przyszłym roku przymierzam się do kompletnego remontu blachy, a póki co doprowadzam go do do idealnego stanu technicznego.
Zastanawia mnie ile i czy w ogóle silnik ten musi/może brać oleju?? Wg oryginalnej, niemieckiej instrukcji pobór oleju do nawet 2,5l/1000km jest w normie.
Mój silnik bierze około 1,5l/1000 km. Zakładam, że jakieś z 0,5l może wyciekać przez uszczelkę pod głowicą (zauważyłem spory wyciek w okolicy kolektora wydechowego)
Od razu zaznaczę, że silnik chodzi idealnie, równo, nie kopci, ma moc (jeśli tak to można nazwać ), nie trzęsie, nie przegrzewa się. Odpala na kopa zarówno na mrozie(nawet bez ssania) jak i latem.
Przymierzam się do wymiany rozrządu i przy okazji wymienię również uszczelkę pod głowicą.
Zatem drodzy koledzy czy branie oleju to norma i ile może go wyciekać przez stare, sparciałe uszczelki??