Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Jeśli odbudowujesz swojego Mercedesa, zapraszam, podziel się z innymi relacją z naprawy. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że czasami własnoręczne zmaganie się z rdzą, cieknącymi silnikami i lakierem jest dalekie od sztuki prezentowanej przez wytrawnych specjalistów i dlatego, zachęcamy tych co znają się na odbudowie do udzielania przyjacielskich rad i porad. Efekty nawet amatorskich zmagań jest czasami całkiem przyzwoity i niejednego już zaskoczył.

Moderator: Tomek

puckowy
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 11
Rejestracja: 24 sty 2015, 14:31
Posiadany model W123: 200E
Lokalizacja: Rzeszów

Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: puckowy »

Dzień dobry!

Odkąd pamiętam, chorowałem na starą motoryzację. Lubiłem te kanciaste sylwetki i poczucie pancerności. Wisienką tychże zawsze była beczka.
Swoją nabyłem właściwie sercem; wiedziałem, że będzie wymagała sporej troski, ale czarna perła, półskórzany środek i - co dla mnie istotne - benzynowy silnik, wzięły górę.
Niestety nie posiadam zdjęć przed renowacją. Może dlatego, że niemka niespecjalnie zachwycała swą urodą?
________________________________________________________________________________


SPECYFIKACJA

Mercedes W123 / Rok produkcji 1978 / Silnik dwulitrowy, benzynowy, 107-mio konny
Pisałem, że zależało mi na silniku benzynowym. Dlaczego? Ano dlatego, żeby do setki nie otwierać kalendarza. Robię sporo kilometrów i potrzebuję mieć choć namiastkę mocy do bezstresowego wyprzedzania ciągników. ;-)
________________________________________________________________________________


REMONT BLACHARSKI

Od tego zacząłem projekt. Na pierwszy ogień poszły mocno zgnite progi.
Progi kupiłem, oddałem auto do blacharza. Po kilku dniach dostaję telefon. Myślę 'super, pierwsze koty za płoty". Niestety - telefon informował mnie, że podłoga jest w niektórych miejscach skorodowana i należy się tym zająć, najlepiej już.
Mus to mus, robimy. Z jednym zaleceniem - bez fuszerki, wstawiamy bardzo grubą blachę, aby mieć spokój na (najlepiej) zawsze.
Środki jakie miałem na ów "progową" wizytę przeznaczone, urosły kilkukrotnie. Auto odebrałem miesiąc później uboższy o kilkanaście stówek więcej niż planowałem.
Zakupiłem polecane pasty wygłuszająco-uszczelniające i wziąłem się do roboty.
Na zdjęciach wygląda to średnio, może przez wszędobylskie śmietki, paprochy i pozostałości po cięciach, jednak po odkurzeniu trudno szukać jakiejkolwiek rdzy.


Obrazek
Obrazek

Tutaj po odkurzeniu i przy początkach ogarniania roboty.
Obrazek

Nie można było zaniedbać spodu: pasta poszła w ruch, a na koniec beczka dostała nową konserwację.
Progi również potraktowane barankiem.
Mając rozebrany środek, wypitalamy wszystko, co nieseryjne - alarmy i inne badziewie.
Cycuś!

Okej, spód mamy gotowy. Czas na to, co robi największą robotę - blacha zewnętrzna.

Mocno uszczuplona kieszeń prowadzi do tego, że blachę robimy z grubsza, choć wizje były na remont całościowy. No cóż, elementy - nazwijmy je przyzwoitymi - zostawiamy w spokoju.
Ruszamy natomiast na pohybel skorodowanej karoserii.

Obrazek
Obrazek

70% auta zostało poddane renowacji blacharskiej.
Przyszła akurat reperaturka drzwi (widać jej stan na pierwszym zdjęciu obok progów); działamy!
________________________________________________________________________________


REMONT MECHANICZNY

To, co widoczne gołym okiem zostało ogarnięte. Zajęło to jakieś 5 miesięcy, zimę przestała w ciepłym garażu, czekajac na kolejny ruch.

No nic, bierzemy się za "serce". Obecne było zasilane gazem, a chciałem przywrócić babcię do jak najbardziej pierwotnego stanu.
Szukamy! Po sznurku doszło do jednego z uzytkownikow tego forum, mieszkającego w mojej okolicy.
Dwulitrowa benzyna z przebiegiem 106 tys. z zabytkowej szafy. SUPER, TEGO CHCĘ! Cena nie grała roli. Po krótkich negocjacjach ładowałem silnik z kompletnym osprzętem na pakę.
Dlaczego został wymontowany? Właściciel postawił na trzylitrówkę z w124. Na moje szczęście!
Stary silnik został na dawcę części, choć mam przebłyski zrobić z niego stolik. ;-)
Poniżej zdjęcie dawcy wraz z silnikiem w tle.
Obrazek

Zabieramy go i zaczynamy żmudną pracę przy demontażu oraz montażu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wsadzone! Zakładamy fotel, próbujmy odpalić...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dpjoD63N3y8[/youtube]

Gra! Nowy silnik, to i nowe płyny ustrojowe. Wymieniamy wszystkie plus filtry.
Obrazek

Ruszamy i... coś zaczyna stukać. Wracamy do warsztatu.
Diagnoza? Półoś do wymiany. Jasny gwint, znowu koszta!
Zamawiam nowe, zostawiam auto w warsztacie, odbieram po jakimś czasie. Niestety fotorelacji nie posiadam.

Auto jedzie na przegląd technicznych.
Wiem, że będzie okej, bo właściwie nie zostało nic "starego" oprócz skrzyni wraz ze sprzęgłem które nie nosi właściwie śladów zużycia.
Przechodzi go bez najmniejszych zastrzeżeń. Dziwi mnie nawet - okazuje się, że amortyzatory mają po 80+%, a cała reszta wygląda wzorowo.

________________________________________________________________________________


DETALE WYPOSAŻENIA

Od samego początku raziło mnie radio CD/MP3. Po prostu nie pasowało.
Udaje mi się zdobyć starego kaseciaka z czarnymi pokrętłami. Ten z kolei pasuje jak ulał!
Obrazek

Zostaje ogarnąć kable z podciśnieniami oraz elektrykę tj. oświetlenie oraz radio. Po dwóch dniach walki testujemy. Nuta trafiła w sedno!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_aaPKXcwyXw[/youtube]



Po jakimś czasie dobieram reszte puzli. Tutaj akurat oryginalna apteczka oraz mercedesowska książka "zrób to sam".
Obrazek

Po rocznym remoncie jest OK. Zostało kilka rzeczy do zrobienia, ale są to pierdółki.
Nie spodziewałem się, że remont pochłonie tak wiele czasu i, przede wszystkim, złotówek.
No cóż, efekt oceńcie sami ;-)
Obrazek

Pozdrawiam beczkomaniaków!
Awatar użytkownika
wicia83
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 116
Rejestracja: 04 sty 2014, 11:26
Posiadany model W123: 230CE

Re: Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: wicia83 »

No samochodzik super widać ogrom włożonej pracy. Zastanawia mnie tylko samochód dawca z którego został wyjęty silnik. Ciekawe jak się ma wsadzanie silnika od W124 do jego żółtych blach. Co do Twojego autka życzę przyjemności z jazdy i kolejnych kroków w dążeniu do oryginalnego stanu. Rozważ założenie pomarańczowych kierunków naprawdę dodają uroku.
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: Luszi »

Grill przy okazji też przydałoby się doprowadzić do oryginalnego stanu.

Ładnie się prezentuje taka czarna beczka, nietypowo wygląda.
king
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 61
Rejestracja: 01 lut 2014, 10:05
Posiadany model W123: Coupe 280CE

Re: Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: king »

Świetnie się prezentuje, czarny zawsze mi się podobał.
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: LohrSith »

Ladne fotki ktorymi z checia zajelaby sie PIP :D
Awatar użytkownika
Evangelicus
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 289
Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
Lokalizacja: nasa pikna stolyca

Re: Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: Evangelicus »

Piękny... ale głupio wyglądają dwa białe i dwa pomarańczowe kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
kriss.no
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 49
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:23
Posiadany model W123: 2.4 DIESEL
Lokalizacja: Norwegia

Re: Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: kriss.no »

Dla mnie bomba,zrobiony ze "SMACZKIEM" wszystko git ;)
Pzdr.
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: Wojtek »

Mnie tylko te paski w artapie "uwierają", ale bardzo ciekawe auto :)
puckowy
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 11
Rejestracja: 24 sty 2015, 14:31
Posiadany model W123: 200E
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: puckowy »

Babcia objechała bez zająknięcia niemal tysiąc kilometrów oraz 'zrobila' wesele.

Swoją rolę spełniła zatem przymierzam się do kolejnego antyka ;)

Wkrótce trafia na sprzedaż.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cOcBIGCVuSQ&feature=youtu.be[/youtube]
Awatar użytkownika
Kariot
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 23
Rejestracja: 24 lip 2015, 12:51
Posiadany model W123: `79 280CE
Lokalizacja: Kielce

Re: Resuscytacja czarnej królowej szos [w123 / 78r. / 200E]

Post autor: Kariot »

Wygląda świetnie!

PS. jaki jest tytuł piosenki z Promo Video?
ODPOWIEDZ