Instalacja podciśnieniowa

Moderator: Tomek

Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: Kowal_80 »

ale co,sprawa się ostatecznie nie wyjaśniła? pozatym w Twoim przypadku,jak dobrze odczytałem,to coś ma wężyk od podciśnienia i wtyczke na 2 piny,tak? u mnie są 3 wężyki
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: Luszi »

Niestety, dalej nie wiem co to za cholerstwo. Tak, dobrze odczytałeś, faktycznie u mnie jest trochę inne, bo nie ma też wężyka na górze. Ale sama puszka chyba identyczna, może inna wersja czy coś. Zajrzę w wolnej chwili do Haynesa, może coś tam znajdę.
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: Kowal_80 »

sory Łukasz,zwracam honor,u mnie też w ten zbiorniczek wchodzi wtyczka 2 pinowa. poprostu mam teraz dużo składania i już mi się mylą niektóre elementy.
a to jak jeden z przewodów podłączony jest pod kolektor
Obrazek
kurcze,naprawde nikt nie wie do czego to jest?
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: Kowal_80 »

na forum "obok" odpisano mi,że to jest układ recyrkulacji spalin. i tyle. czemu on ma służyć? Łukasz,u Ciebie też ten wężyk idzie do kabiny?
Victor
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2014, 20:00
Lokalizacja: Brudzeń Duży

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: Victor »

Układ recyrkulacji spalin, czyli EGR. Służyć ma do ograniczenia ilości tlenków azotu. Jest sterowany podciśnieniem. W chwili otwarcia, wpuszcza część spalin do dolotu powietrza. Tu więcej informacji: http://autokult.pl/25205,do-czego-sluzy ... eliminowac
Ja u siebie w W124 go zaślepiłem. Cały dolot był zawalony sadzą.
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: Kowal_80 »

ja u siebie rok temu czyściłem kolektor bo był dosłownie "zalany pod korek" szlamem,prawie,że smołą. nie wiem skąd beczka brała powietrze. od roku auto było tylko przepalane raz w tyg. i podczas obecnego remontu silnika okazało się,że kolektor ssący znowu jest "zatankowany" na full. troche obwiniałem oierścienie,troche też to,że gdyby auto było jeżdżone to może też by go bardziej przedmuchiwało.
więc Victor jesteś pewny,ze to jest ten układ?
ale nadal ciekawi mnie po co i gdzie dalej powinien iść ten wężyk,który wchodzi do kabiny.
Victor
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2014, 20:00
Lokalizacja: Brudzeń Duży

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: Victor »

Tak, jestem pewny. Zaślepianie egr : https://www.youtube.com/watch?v=gyCUrJvwVDU
Ten wężyk wchodzący do kabiny powinien tam pozostać -,, I tak ma być. Chodzi o to by układ podciśnienia zasysał czyste i mniej wilgotne powietrze z kabiny zamiast np. spod maski. Nie wolno jej zaślepiać ani nigdzie podłączać. " Tutaj więcej o tym temacie: http://mb201-124.eu/topic/13662-w124-ni ... cisnienia/ W W124 następcy W123 jest to tak rozwiązane, jeśli tak samo jest w W123 to znaczy, że skopiowali rozwiązanie do nowszego modelu.
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: Kowal_80 »

dziękować Kolego. bo już myślałem deche szarpać żeby szukać resztek tej instalacji.
no to problem z 1 podciśnieniem z głowy. oczywiście jeżeli przyjmiemy,że działa.
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: Kowal_80 »

żeby nie było,że okiełznałem podciśnienia.
Koledzy,pomóżcie. niechcący pokasowałem fotki jak szły wężyki przed rozbiórką i teraz złożenie niedokońca mi wychodzi. a ściśle mówiąc nie wychodzi mi w ogóle.
gdyby ktoś mógł zerknąć na poniższe fotki czy tak jest u niego. a jak nie - to jak być powinno.
tak to poskładałem:
ObrazekObrazekObrazek
i teraz niewiadome :
Obrazek
jaki/który wężyk powinien wchodzić w ten dolny króciec regulatora skrzyni?
Obrazek
może ten? bo wychodzi z wiązki która (chyba) odpowiada za skrzynie. znajdujaca się na pokrywie zaworów. jedyny luźny w tej wiązce. ale zbyt krótki do króćca regulatora.
Obrazek
i gdzie powinien iść ten trójnik? na gaszak też mi "zabrakło" wężyka. trójnik idealnie pasuje żeby połączyć gaszak i wolny wężyk z wiązki skrzyni. ale przecież to chyba bez sensu by było ... podłączyłem tak nawet na próbe. auto nie gaśnie. z trójnika wychodzi też czarny wężyk. mógłby wchodzić z całą wiązką do kabiny bo jest tam ostatnia wolna dziurka do wsunięcia. ale w kabinie "nikt na niego nie czeka". a może to jest taki wężyk jak pisał Victor o egr - żeby zasysał suche i czyste powietrze z kabiny?
Pany,pomóżcie. bo już pomału mam dość tego auta. a chciałbym pozostać w tym zacnym gronie.
dodam,ze auto ma automatyczną skrzynie,tempomat. dlatego też wężyków tam tyle,że można rozdawać.
kuba_128@o2.pl
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 26
Rejestracja: 15 maja 2016, 22:52
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Instalacja podciśnieniowa

Post autor: kuba_128@o2.pl »

i jak w końcu wyszło tym podłączaniem? U mnie ktoś poprowadził "pętelkę" od tego trójnika na ostatnim zdjęciu. Nie wiem też gdzie to powpinać żeby stykało, a beczkę ciągle gaszę pompą wtryskową.
ODPOWIEDZ