Strona 5 z 15
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 11 maja 2018, 8:20
autor: Julek
Ciągle nie mogę zrozumieć czepiania się spawów na zakład i tej chorej mody spawania do czoła. Cały bajer polega na tym żeby zakład był na tyle mały (2-3mm), by przetopił się (od drugiej strony) podczas spawania, wtedy uzyskujemy mocne sztywne połączenie bez wystającej krawędzi od strony zakładu w której zbierał by się piach i woda. Po spawaniu do czoła i oszlifowaniu spawów zostaje blaszka grubości kartki papieru. Każdy świadomy blacharz to potwierdzi, ja sobie tego nie wymyśliłem. Nawet "total schade" kiedyś to tłumaczył i uzasadniał.
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 11 maja 2018, 8:43
autor: sonic20
Również jestem zdania że tak trzeba było to wykonać, dopiero by się szybko złamał jakby to wspawać do czoła.
Nie rozumiem tez czemu buda ma się złamać po wymienię całej podłogi na nową.
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 15 maja 2018, 10:31
autor: maciekpiti
Beczka się nie łamie z braku podłogi tylko tylnich podloznic. Patrząc na stan podłogi pewnie i tylnie podloznice są bidne. Wszystko można zrobić i rob tylko nie spiesz się bo pewnych rzeczy nie da się przyspieszyć.
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 16 maja 2018, 20:23
autor: Arku
Wszystko zależy od miejsca, gdzie wstawiamy łatkę/element. Zgadzam się z metodą zakładki jak pisze kolega Julek, czyli 2-3 mm. Więcej nie ma sensu i tylko problemy może robić. Ale wszystko zależy od konkretnego miejsca. Kolejna sprawa, to jeżeli po spawaniu nie oczyścimy i nie zabezpieczymy odpowiednio spawanego miejsca, to możemy sobie tu pisać co chcemy, a i tak szlag wszystko trafi. To moja prywatna opinia. Pozdrawiam. Tak czy inaczej w przypadku tego auta szacunek za tempo prac i jego ogrom.
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 16 maja 2018, 22:39
autor: jurek-mik
Pracuje przy niej prawie codziennie ale tydzień zabrała mi grypa i prawie tydzień majowe święta.Ale czasem też trzeba odpocząć.
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 17 maja 2018, 17:38
autor: jurek-mik
Kolejny etap zakończony.Odkręciłem zawieszenie aby powymieniać co trzeba i niedługo będzie już stał na kołach.Myślę,że najgorszą robotę mam już za sobą.
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 17 maja 2018, 22:39
autor: maciekpiti
Rozloz te łożyska tylniej piasty bo po remoncie przyjedziesz 100 km i będziesz kurwil.
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 17 maja 2018, 22:48
autor: jurek-mik
Wymienić nawet jak teraz płynnie się kręcą?
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 17 maja 2018, 22:54
autor: maciekpiti
Malowalas całość i poszedł tam syf. Nawet trochę odkurzu i będzie lipa. 400 zl kosztuje cały komplet na tyl FAG gumy tez bym proponował Ci wymienić jak rozlozyles gumy wahacza 35 zł lemforder sztuka a belki chyba 80. Nie duzo a masz nowe.
Re: Remont w123 sedan 1984 r 2,4 diesel.Kpl blacharska i mechanika.
: 17 maja 2018, 23:00
autor: jurek-mik
Ok wymienię.Dzięki za dobre rady.Półoś mam jedną jakąś nierozbieralną a osłony spróchniały i też musiałem nową zamówić.Nowe dostanie do tyłu tarcze,szczęki,klocki i amortyzatory.