Dokładnie wczoraj też o tym myślałem w końcu tam są 2 gwinty.Nex@pl pisze:Zastanawiam się czy nie dołożyć dodatkowej masy, może tu tkwi problem.
Czujnik poziomu paliwa
Moderator: Tomek
Re: Czujnik poziomu paliwa
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Czujnik poziomu paliwa
Moi dalej będą mieć piątkę w bagażniku i w głowie kurs odpowietrzania pompy pompką ręczną
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Czujnik poziomu paliwa
i jak Pany,kombinowaliście coś z tą masą? ja swój czujnik i wskaznik zbyt szybko pochwaliłem. dziś zgłupiał do reszty. w dzbanie jest napewno mniej jak 8ltr,kontrola rezerwy się swieci a wskaznik pokzauje prawie pół stanu. ręce mi opadają ...
- Luszi
- Beczkomaniak
- Posty: 404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
- Posiadany model W123: 280C 1977
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czujnik poziomu paliwa
U mnie dziś przez jakieś 25 km jazdy zapas paliwa zszedł mniej więcej o 1/5 (wg wskaźnika oczywiście).
- Marcin
- Beczuszkarz
- Posty: 65
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 8:33
- Posiadany model W123: 280CE 1980
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Czujnik poziomu paliwa
Ja też cofam swoje słowa, ostatnio udało mi się wyzerować zbiornik do cna i kontrolka w ogóle się nie zapaliła a wskazówka była ledwie lekko poniżej "R". Zalałem 20l i wskoczyła na niemal połowę skali...
Czarna Owca
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czujnik poziomu paliwa
Nie wiem jak jest z pływakiem w w123 bo nie miałem go w rękach, ale większość tych, które widziałem działało na zasadzie potencjometru obrotowego, do którego przymocowane jest ramię idące do pływaka. W takim potencjometrze warstwa węglowa naturalnie się zużywa i jak zaczną się w niej robić przerwy czy znaczne wytarcia to potencjometr przestaje działać poprawnie (przeskoki wartości np, błędne wskazania itd)
Coś jak tutaj:
W takim wypadku żadne kable, masy itd nie mają znaczenia i nic nie pomogą.
Coś jak tutaj:
W takim wypadku żadne kable, masy itd nie mają znaczenia i nic nie pomogą.
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Czujnik poziomu paliwa
tu tez jest potencjometr tyle, że konstrukcja trochę inna
http://www.beczkolandia.com.pl/viewtopi ... t=10#p7014
Do prawidłowego działania wskaźnika druty oporowe w pływaku muszą mieć odpowiednie wartości oporności
(tekst z forum w114-115)
Podłączyć omomierz do zacisków G i 31 (są podpisane).
W położeniu montażowym - czyli pływak na dole (stan rezerwy) - powinny nastąpić 2 zjawiska:
-wartość pomiaru na powyższych zaciskach: 57 +/- 2 Ohmy, w modelu kombi 52 +/- 2 Ohmy
W położeniu "do góry nogami" - czyli pływak na górze (pełny bak) - również wykonujemy 2 pomiary:
-dla zacisków G i 31: 1,6 +/- 0,7 Ohma, w modelu kombi 3,2+/- 0,8 Ohma.
Gdy druty oporowe były np już lutowane to ich oporność jest inna od nominalnego i wtedy będzie błędne wskazanie poziomu paliwa. Każda ingerencja w instalacji na odcinku pływak-wskaźnik paliwa będzie skutkowało błędnym wskazaniem.
http://www.beczkolandia.com.pl/viewtopi ... t=10#p7014
Do prawidłowego działania wskaźnika druty oporowe w pływaku muszą mieć odpowiednie wartości oporności
(tekst z forum w114-115)
Podłączyć omomierz do zacisków G i 31 (są podpisane).
W położeniu montażowym - czyli pływak na dole (stan rezerwy) - powinny nastąpić 2 zjawiska:
-wartość pomiaru na powyższych zaciskach: 57 +/- 2 Ohmy, w modelu kombi 52 +/- 2 Ohmy
W położeniu "do góry nogami" - czyli pływak na górze (pełny bak) - również wykonujemy 2 pomiary:
-dla zacisków G i 31: 1,6 +/- 0,7 Ohma, w modelu kombi 3,2+/- 0,8 Ohma.
Gdy druty oporowe były np już lutowane to ich oporność jest inna od nominalnego i wtedy będzie błędne wskazanie poziomu paliwa. Każda ingerencja w instalacji na odcinku pływak-wskaźnik paliwa będzie skutkowało błędnym wskazaniem.
- Evangelicus
- Beczkofan
- Posty: 289
- Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
- Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
- Lokalizacja: nasa pikna stolyca
Re: Czujnik poziomu paliwa
kazios, to co robić w takiej sytuacji?
Re: Czujnik poziomu paliwa
Może zastosować inną średnicę tego drutu ?
Oporność wynika z objętości ( przekroju)
Jeśli sie mylę to proszę o poprawienie.
Oporność wynika z objętości ( przekroju)
Jeśli sie mylę to proszę o poprawienie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Czujnik poziomu paliwa
Opornosc zalezy od materialu i perzekroju. Nie widze szans zeby tak podobierac te druty zeby to idealnie zagralo. Mierzyl ktos te wartosci u siebie?