Licznik, kilka pytań.
Moderator: Tomek
-
- Beczkolak
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2015, 21:15
- Posiadany model W123: 240 D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Licznik, kilka pytań.
Witajcie,
Czy ktoś może podesłać schemat podłączenia pinów do licznika? Nie mam pojęcie jak to złożyć - który przewód do którego pinu...
Jeśli ktoś miałby coś takiego proszę o przesłanie.
Z góry dziękuję
Czy ktoś może podesłać schemat podłączenia pinów do licznika? Nie mam pojęcie jak to złożyć - który przewód do którego pinu...
Jeśli ktoś miałby coś takiego proszę o przesłanie.
Z góry dziękuję
Re: Licznik, kilka pytań.
Coś takiego wystarczy?
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
-
- Beczkolak
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2015, 21:15
- Posiadany model W123: 240 D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Licznik, kilka pytań.
A masz może oznaczone jakie kolor do którego Pinu? Z moimi zdolnościami nigdy nie dojdę który kabel jest do jakiego czujnik....
Re: Licznik, kilka pytań.
Teraz nie mam dostępu do auta, więc nie pomogę z kolorami.
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
Re: Licznik, kilka pytań.
Znalazłem obciętą wtyczkę, podaj adres na PW to Tobie ją wyślę.
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
-
- Beczkarz
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 gru 2013, 11:41
- Posiadany model W123: 240D '80
- Lokalizacja: Bożewo Nowe k/ Sierpc
Re: Licznik, kilka pytań.
Ja natomiast mam taki problem, że prędkościomierz mi zawyża o ok 20km i np pokazuje 60 a w rzeczywistości jadę 40, pokazuje 120 a jadę 100 itd
ale przebieg liczy prawidłowo - Nie rozumiem dlaczego tak się dzieje
ale przebieg liczy prawidłowo - Nie rozumiem dlaczego tak się dzieje
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1119
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Licznik, kilka pytań.
Pewnie dlatego, że ktoś już rozkładał licznik i źle założył wskazówkę.
Tutaj masz jak powinna być założona: http://www.schmidt-richter.de/Tachonade ... sbauen.htm
po prostu wskazówka powinna być umieszczona na tarczy gdzie jest kreska a dopiero później założona za tą igłę.
(mam nadzieję że jasno to opowiedzialem )
Pozdrawiam!
Tutaj masz jak powinna być założona: http://www.schmidt-richter.de/Tachonade ... sbauen.htm
po prostu wskazówka powinna być umieszczona na tarczy gdzie jest kreska a dopiero później założona za tą igłę.
(mam nadzieję że jasno to opowiedzialem )
Pozdrawiam!
Re: Licznik, kilka pytań.
Poniżej załączam rozpiskę przewodów we wtyczce zegarów, może jeszcze się komuś przyda:
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
- Pawel
- Beczkolak
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2015, 10:16
- Posiadany model W123: 250
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Licznik, kilka pytań.
Odkopuję temat, reanimował ktoś ekonomizer w liczniku? Mój jest martwy, sprawdzałem od spodu, ciśnienie podłączone, przedzwoniłem przewód, wchodzi do takiego trójnika zaraz w komorze silnika. Odpiąłem z obu stron, przedmuchałem sprężonym powietrzem, podpiąłem, próbowałem robić jakieś ciśneinia przez zasysanie powietrza, ani drgnął.
Gdzie zajrzeć żeby uruchomić to ustrojstwo?
Gdzie zajrzeć żeby uruchomić to ustrojstwo?
- Luszi
- Beczkomaniak
- Posty: 404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
- Posiadany model W123: 280C 1977
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Licznik, kilka pytań.
Również mam problem z zacinającym się licznikiem. Wina leży po stronie dziennego, bo jego zresetowanie powoduje, że liczniki ruszają z powrotem, aż do kolejnego zatrzymania się, prawie zawsze w momencie, gdy na końcu dziennego jest 9. Najczęściej zatrzymywał się przy 9,9 km, raz 99,9, raz 459,9, ostatnio nawet 0,9. Rozebrałem i wygląda to tak:
Czy ta ośka jest za bardzo wysunięta i może to być przyczyną, czy wygląda to normalnie i przyczyna leży gdzie indziej?
Mam wrażenie, że licznik się wiesza w długich trasach - problem pojawił się najpierw po ok. 101 km ciągłej jazdy (i potem już licznik się wieszał co chwilę), a potem po ok. 260-280 km ciągłej jazdy (i też wieszał się co chwilę). Teraz kiedy kręcę palcem, wszystko działa. Co z tym zrobić?
EDYCJA
Dobra, wypróbuję to rozwiązanie:
http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=24&t=19904
Czy ta ośka jest za bardzo wysunięta i może to być przyczyną, czy wygląda to normalnie i przyczyna leży gdzie indziej?
Mam wrażenie, że licznik się wiesza w długich trasach - problem pojawił się najpierw po ok. 101 km ciągłej jazdy (i potem już licznik się wieszał co chwilę), a potem po ok. 260-280 km ciągłej jazdy (i też wieszał się co chwilę). Teraz kiedy kręcę palcem, wszystko działa. Co z tym zrobić?
EDYCJA
Dobra, wypróbuję to rozwiązanie:
http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=24&t=19904