NIVO czy nie NIVO?

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
Evangelicus
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 289
Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
Lokalizacja: nasa pikna stolyca

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: Evangelicus »

Nex@pl , co się stało? :o :shock:
Mili Państwo, przepraszam że Was tak męczę, ale potrzebuję jednej rzeczy oraz mam pytanie:
1) Potrzebuję schematu NIVO w Beczce 300T D z 1979 r., ewentualnie informacji gdzie znaleźć;
2) Co się dzieje, jeżeli gruchy i amortyzatory są sprawne, a reszta układu nie (chodzi mi o vacuum pompę czy przewody doprowadzające powietrze).
Dzięki.
done666
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 272
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:04
Posiadany model W123: 230E 102.980

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: done666 »

Awatar użytkownika
Evangelicus
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 289
Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
Lokalizacja: nasa pikna stolyca

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: Evangelicus »

Dzięki. A jak ma to wyglądać w silniku?

Ponawiam moje pytanie: co się stanie, jeżeli samo zawieszenie jest w porządku, a nie działa układ zasilający?
Awatar użytkownika
Evangelicus
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 289
Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
Lokalizacja: nasa pikna stolyca

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: Evangelicus »

Nikt, naprawdę NIKT :?: :( :cry:
Awatar użytkownika
Evangelicus
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 289
Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
Lokalizacja: nasa pikna stolyca

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: Evangelicus »

W takim razie czy znacie jakiś zakład, tudzież człowieka w Warszawie czy okolicach, który byłby mi w stanie udzielić takich informacji i/albo sprawdzić samochód?
Nex@pl
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 246
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
Posiadany model W123: sedan
Lokalizacja: Szczecin

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: Nex@pl »

Przepraszam, ostatnio mam za dużo pracy.

Generalnie jeżeli zwieszenie jest sprawne to problem może leżeć w pompie od NIVO, ktora "jest na walku rozrzadu", bądź w regulatorze (to takie coś połączone z zawieszeniem - regulujące wysokość podnoszenia tyłu), gdzieś może być rurka zagnieciona.

A co do auta - wymieniali docisk sprzęgła a po robocie 'zapomnieli' dokręcić wału napędowego.

I jaka vacuum pompa? To działą na płynie ZH-M.
Awatar użytkownika
Evangelicus
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 289
Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
Lokalizacja: nasa pikna stolyca

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: Evangelicus »

Łoj, najważniejszego zapomnieli :evil: :| .
A możesz opisać schemat NIVO?
U mnie podobno jest vacuum pompa, tak pisał nasz admin ;)
Nex@pl
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 246
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
Posiadany model W123: sedan
Lokalizacja: Szczecin

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: Nex@pl »

Tutaj mniej więcej schemat;

Obrazek
http://www.lowrider.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=8070

Generalnie pod maską masz zrbionik z olejem ZH-M i pompę na wałku rozrządu (najczęstsza ponoć jest awaria oringów i następuje wtedy przepływ oleju silnikowego do układu nivo). Z tyłu dwa siłowniki, dwie gruszki oraz regulator z odpowietrznikiem, który jest połączony z 'nadwoziem' śrubą rzymską (regulacja wys. podnoszenia).

Może opisz dokładniej co chcesz wiedzieć?

U mnie objawem zużycia gruszk było to, że mocno bujał się na dziurach, a w tej chwili przy wjechaniu auto raz 'nurkuje' tylem i od razu ustawia się na prosto. Po prostu płynie się po drodze.
Awatar użytkownika
Evangelicus
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 289
Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
Lokalizacja: nasa pikna stolyca

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: Evangelicus »

Dzięki wielkie. Wreszcie wpis na temat i z konkretem :D . Przed chwilą kurier zabrał gruchy i amory, zawiezie do Gdańska. Pojechałem do innych mechaników, okazało się, że pompa raczej działa; samochód podnosił się przy działajacym silniku, opuszczał przy wyłączonym. Zobaczymy, co będzie, jak wrócą z regeneracji. Życzcie mi powodzenia :mrgreen:
Nex@pl
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 246
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
Posiadany model W123: sedan
Lokalizacja: Szczecin

Re: NIVO czy nie NIVO?

Post autor: Nex@pl »

Nie ma za co, ja po prostu wyznaję zasadę, że wszystko można naprawić jak się chce - paplanie mechaników na zasadzie panie wywal to nivo wstaw normalne to tylko oznaka ich lenistwa. ten układ wbrew pozorom jest dość prosty. System o ile dobrze gdzieś przeczytałem był wykupiony na licencji od Citroena, mercedes ameryki nie odkrył.
ODPOWIEDZ