M102 po odnowieniu
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: M102 po odnowieniu
Ja piaskuje w całości przed rozbiórka
Re: M102 po odnowieniu
Tak jest dużo łatwiej tylko efekt końcowy mniej efektowny a alu po piaskowaniu wygląda jak tarka,łby śrub i inne elementy stalowe oddane po piaskowaniu do ocynku są brzydkie bo ciągle chropowate.Ale jeśli po takim piaskowaniu drobnym przesianym piachem ponownie wyszkiełkujemy aluminium to zaczyna ono wyglądać naprawdę zacnie tylko potrzeba na to dużo czasu a jak wiadomo" czas to pieniądz".
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: M102 po odnowieniu
Aluminium zawsze daje do szkielkowanie. Piaskuje tylko blok ale przed rozkręceniem bo wiesz co by było w środku.
Re: M102 po odnowieniu
Trzeba mieć czas i narzędzia do tego...wolalbym aby ktos mi to zrobil...Oskar-123 pisze:Uszczelniacze zmienisz bez sciagania glowicy
Re: M102 po odnowieniu
Witam Chciałbym się dowiedzieć o dane serwisowe do silnika m102 czyli siły dokrecania wału, korbowodów. głowicy i jaki powinien być luz na pierścieniach według fabryki oraz luz osiowy wału .
Re: M102 po odnowieniu
Głowica- opis na opakowaniu uszczelki.Korby 30Nm + 90-100 stopni,główne 90Nm. Luz pierścieni 0,2-0,3mm,przy ich wymianie na nowe zawsze honujemy cylindry inaczej się nie dotrą tylko wypolerują i dupa.
Re: M102 po odnowieniu
Prace przy V8 trwają a ceny części powalają.Czekam jeszcze na koła rozrządu,łańcuchy aby najpierw założyć dekle rozrządu a dopiero potem założyć głowice i na końcu zamknąć dół silników.
Re: M102 po odnowieniu
450 skończona do 350 brakuje mi tylko panewek na korby a kupić je jest strasznie ciężko(ASO-2500zł)Ale nie poddaję się pomimo kosztów.
Poszedłem dalej i kupiłem jeszcze jeden silnik M116 350 po fabrycznym remoncie ale i ten wymaga rozebrania ale za to osprzęt wtryskowy dziewiczy,silnik suchy jak pieprz,skrzynia jak nówka ogólnie mega dobry zakup.
Poszedłem dalej i kupiłem jeszcze jeden silnik M116 350 po fabrycznym remoncie ale i ten wymaga rozebrania ale za to osprzęt wtryskowy dziewiczy,silnik suchy jak pieprz,skrzynia jak nówka ogólnie mega dobry zakup.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: M102 po odnowieniu
U mnie jeszcze jeden lezy do oddania
- jurek-mik
- Beczkarz
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 kwie 2018, 22:02
- Posiadany model W123: w123 1984 2,4 diesel
- Lokalizacja: Mroczno
Re: M102 po odnowieniu
Pięknie wyglądają te silniki .Czeka mnie remont mojego 2,4 diesla z w123.