wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
Moderator: Tomek
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
moge sprzedac most dyfer za 350 zlotych , mam podpore walu i wal zapraszam na moj profil mam zamieszczone ogloszenie
- fulior
- Beczkarz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 cze 2017, 10:17
- Posiadany model W123: 230CE
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
Na razie wychodzi na to, że dyfer niepotrzebny, a nowa podpora z łożyskiem nie jest droga, więc dzięki Jeśli by było coś nie teges z dyfrem to się odezwę.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
I febi i meyle bedzie ok, z febiego wczoraj zmienialem podpore to kosztowala 82zl, zwroc uwage na wysuwke walu, jak bedzie miala luz to zakontruj nakretke (ta duza na wale zaraz obok podpory), krzyzak jak nie ma luzu ablo jak sie nie zacina to daj mu spokoj bo wymiana nie jest taka prosta jak by sie wydawala a po drugie krzyzak w mercedesie pracuje pod kątem zaledwie 1,4' co czyni go przy normalnym uzytkowaniu niemalze niezniszczalnym
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkolak
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 lis 2015, 17:08
- Posiadany model W123: 230E '84
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
Może ktoś poradzi w zbliżonym temacie - czy jest sens wymieniać olej w dyferencjale, czy raczej trzymać się tego że ten olej nie podlega wymianie? Mój dyfer ma lekki luz i trochę huczy po odpuszczeniu gazu, ale nie jest to jakieś duże wycie. Wycieków nie ma, poziom oryginalnego (chyba) oleju jest prawidłowy, choć widać że olej jest już bardzo ciemny.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1119
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
Kto Ci takich głupot naopowiadał że się oleju nie wymienia?
-
- Beczkolak
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 lis 2015, 17:08
- Posiadany model W123: 230E '84
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
Takie informacje były choćby w książce H.R.Etzolda "Sam naprawiam", choć może kiedyś nie myślano że to zagadnienie powstanie po ponad 30 latach pracy dyfra Sam olej już kiedyś kupiłem, ale na razie stał tak nieruszany.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1119
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
Na pewno nic nie zaszkodzi taka wymiana. Olej ma być 85W90, wchodzi 1l. Podają to nawet w oryginalnej instrukcji MB.
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
Witam mam tez problem odnosnie glosnego dyferencjalu czy warto oddac go do regeneracji czy lepiej kupic Nowy?
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
Dorzucę swoje do dyskusji...
Pomimo faktu że moja remontowana obecnie coupe jeszcze nie zaczęła jeździć... to jako zaprawiony offroadowiec wiem że na wyjący most najlepszym lekarstwem jest jego wymiana na 2gi nie wyjący . Na kilkaset kilometrów (nazwijmy to umownie w celach marketingowych) stosowałem liqui moly mos2 dodatek - jedna mała strzykaweczka za około 30zł na litr oleju w przekładni i rzeczywiście robiło się cicho ale na krótką chwilę... wiem też że regeneracje wyjących dyferencjałów jak już to robi w świecie ciężarówek.... W mojej coupe ostatnio wymieniałem półoś (zewnętrzny przegub K.O.), nie podobało mi się że był widoczny minimalny wyciek/pocenie i generalnie myslałem o wymiane uszczelnień w główce(simeringów), ale doświadczony kolega kazał przeczyścić odpowierznik - był zatkany olejowym masłem - złożyć zalać świeżym olejem i mówił że powinno być sucho, co do wycia to się dopiero okaże, jak auto naprawdę zacznie jeździć....
Pomimo faktu że moja remontowana obecnie coupe jeszcze nie zaczęła jeździć... to jako zaprawiony offroadowiec wiem że na wyjący most najlepszym lekarstwem jest jego wymiana na 2gi nie wyjący . Na kilkaset kilometrów (nazwijmy to umownie w celach marketingowych) stosowałem liqui moly mos2 dodatek - jedna mała strzykaweczka za około 30zł na litr oleju w przekładni i rzeczywiście robiło się cicho ale na krótką chwilę... wiem też że regeneracje wyjących dyferencjałów jak już to robi w świecie ciężarówek.... W mojej coupe ostatnio wymieniałem półoś (zewnętrzny przegub K.O.), nie podobało mi się że był widoczny minimalny wyciek/pocenie i generalnie myslałem o wymiane uszczelnień w główce(simeringów), ale doświadczony kolega kazał przeczyścić odpowierznik - był zatkany olejowym masłem - złożyć zalać świeżym olejem i mówił że powinno być sucho, co do wycia to się dopiero okaże, jak auto naprawdę zacznie jeździć....
Re: wyjący dyferencjał- ceramizer / dwusiarczek molibdenu / wymiana
Dzięki bardzo za pomoc ogólnie postanowiłem wymienić dyfer na nowy w Niemczech będziemy to trochę kosztowało ale będzie oryginalny. Teraz pytanie z innej beczki hehe przy zimnym silniku wskazówka ciśnienia oleju pokazuje na 4 ogólnie to Silnik chodzi OK. Dopiero jak silnik całkowicie się rozgrzeje czyli temperatura maksymalnie do 85,90 stopni to na wolnych obrotach chodzi na dwa i pół wiadomo oleje wtedy rzadszy. Dużo czytałem na temat ciśnienia oleju i inni posiadacze beczki piszą że ogólnie po po paru sekundach ciśnienie oleju spada do 2,5. Zostawić tak jak jest?Czy sie martwic?Pozdrawiam