Dla dobrego efektu rozbierasz reflektory i kładziesz szkło na równym stole na gąbce albo kilku warstwach tkaniny żeby amortyzowały drgania podczas szlifowania szkło jest grube ale kruche.
Lampy szlifowałem krążkiem ściernym fi 125 mm na wiertarce na sucho zacząłem od gradacji 100 ,120.150,200,320,500,800,1200,1500,2000,2500 skończyłem na 3000 na końcu tlenkiem ceru i filcem na mokro (można kupić na Allegro) papierem 100 jedziesz aż znikną wszystkie ubytki i dziurki doskonale widoczne przy szlifowaniu na sucho bo zatykają się białym pyłkiem ze szlifowanego szkła i wtedy są widoczne takie białe kropeczki na mokro ich nie zobaczysz szlifujesz aż znikną wszystkie (maska wskazana) szkło najpierw zrobi się mleczne białe z czasem jak przejdziesz na drobniejszy papier robi się przezroczyste a na końcu efekt jak widać ale jest to kilkanaście godzin pracy. Bardzo ważne: obroty przy papierze 800~1000 i nie szlifuj w jednym miejscu szkło się szybko nagrzewa i pęknie tylko po całym reflektorze nie próbuj pryskać ciepłego szkła wodą bo będzie to samo jak jest gorące to zrób przerwę. Jest to ryzykowne zajęcie decyzja należy do ciebie. Na aukcjach można kupić tanie nowe zamienniki albo drogie oryginały ja szlifowałem oryginalne stare Hella.
Regeneracja reflektorów , plastik, lustro szkło
Moderator: Tomek
Re: Regeneracja reflektorów , plastik, lustro szkło
Witam, to mój pierwszy post na tym forum także witam wszystkich serdecznie! Jestem w trakcie odbudowy swojej beczki z 77r mam pytanie czy można dokupić uszczelki reflektorów oraz takie żeberka które są wewnątrz lamp? Może macie jakieś namiary?