Wymiana nagrzewnicy
Moderator: Tomek
-
- Beczuszkarz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 lip 2015, 12:33
- Posiadany model W123: 240 D
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Wymiana nagrzewnicy
A więc było warto. Mało merytoryczna relacja z wymiany nagrzewnicy na moim blogu: https://gratywolomin.wordpress.com/2017 ... grzewnicy/
Re: Wymiana nagrzewnicy
Witam , odświeżam temat nagrzewnicy w celu szukania pomocy.
Po wymianie nagrzewnicy na nową (wkład zamiennik z allegro) okazało się że bardzo słabo grzeje, praktycznie nie można tego nazywać grzaniem. Na starej grzało super, ale ciekła i była konieczna wymiana.Silnik osiąga temperaturę pracy, przy czym ogrzewanie w kabinie znikome. Przewody są drożne (sprawdziłem w pierwszej kolejności) zawór w porządku. Jest jedna rzecz której nie mogę zrozumieć i proszę o pomoc, otóż przewody doprowadzające ciecz do zaworu nagrzewnicy są ledwo ledwo ciepłe , zaś przewód powrotu z nagrzewnicy jest gorący że się nie można na długo dotknąć. Wszelkie porady i sugestie na wagę złota.
Pozdrawiam
Po wymianie nagrzewnicy na nową (wkład zamiennik z allegro) okazało się że bardzo słabo grzeje, praktycznie nie można tego nazywać grzaniem. Na starej grzało super, ale ciekła i była konieczna wymiana.Silnik osiąga temperaturę pracy, przy czym ogrzewanie w kabinie znikome. Przewody są drożne (sprawdziłem w pierwszej kolejności) zawór w porządku. Jest jedna rzecz której nie mogę zrozumieć i proszę o pomoc, otóż przewody doprowadzające ciecz do zaworu nagrzewnicy są ledwo ledwo ciepłe , zaś przewód powrotu z nagrzewnicy jest gorący że się nie można na długo dotknąć. Wszelkie porady i sugestie na wagę złota.
Pozdrawiam
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Wymiana nagrzewnicy
A który jest dla Ciebie zasilacacym A który powrotnym. Możesz zrobić fotki ?
Re: Wymiana nagrzewnicy
Zdjęcia z opisem wstawię jutro. Zasilanie definiuje jako przewod wychodzący przy termostacie lecący do zaworu nagrzewnicy na ścianie grodzieniowej. Powrót jako przewod wychodzący na wysokości filtra oleju biegnący do glowicy.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Wymiana nagrzewnicy
Zgadza sie. Weź wąż ogrodowy podepnij się pod powrot z nagrzewnicy zdejmij węże przy zaworze i spróbuj odpowietrzyc nagrzewnice. Nic innego mi nie przychodzi do głowy. Coś jeszcze robiłeś przy aucie czy tylko wymieniłeś chłodnice nagrzewnicy ?
Re: Wymiana nagrzewnicy
Jakiś czas temu była zmieniana głowica ale to raczej bez znaczenia , tak jak mówiłem na starej nagrzewnicy wszytsko było w porządku tylko po cztero miesięcznym postoju auta zaczęło "dymić" z nawiewu i kałuża płynu pod nogami pasazera. Nowy wymiennik ciepła zakładałem analogicznie krok po kroku jak zamontowany był stary. A tu się okazuje że powrót jest gorący a zasilanie ledwo ciepłe. Dobrze spróbuje ja odpowietrzyć i oczywiście dam znać
Re: Wymiana nagrzewnicy
Układ napełniony do znacznika pod korkiem chłodnicy zostawiamy otwarty do momentu nagrzania płynu i otwarcia termostatu.Widac wtedy jak ładnie zaczyna krążyć,dopiero wtedy uzupełniamy płyn i zakręcamy korek.Jeśli nagrzewnica się w ten sposób nie odpowietrzy to sprawdzamy obieg płynu omijając nagrzewnicę i wtedy dobrze jest użyć węża.
Re: Wymiana nagrzewnicy
Nagrzewnica odpowietrzona , lepiej grzeje. Nie jest idealnie ponieważ przewód powrotu dalej jest gorętszy w dotyku niż zasilanie ale może jeszcze raz trzeba zrobić "akcje odpowietrzanie". Nie robiłem tego poprzez wąż ogrodowy. Odpowietrzylem nalewając płynu ciut powyżej stan i na odkreconym korku chlodnicy motor pracował z pół godziny. Dzięki za pomoc !