Odbudowa W123 200D (1983r.)
Moderator: Tomek
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Dzięki yetitom, teraz już wiem, gdzie to montować
Na StP przyjdzie pianka GMS różnej gubości, zależnie od miejsca. A w niektórych miejscach pewnie zostanie tylko StP, żeby nie przesadzić tak, jak piszesz.
A wiecie może jak wyciąga się wtyczkę ze stacyjki? Po prostu się ciągnie, czy trzeba gdzieś podważać? Bo nie chcę jej urwać
Na StP przyjdzie pianka GMS różnej gubości, zależnie od miejsca. A w niektórych miejscach pewnie zostanie tylko StP, żeby nie przesadzić tak, jak piszesz.
A wiecie może jak wyciąga się wtyczkę ze stacyjki? Po prostu się ciągnie, czy trzeba gdzieś podważać? Bo nie chcę jej urwać
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
w pewnym położeniu kluczyka ciągniesz,ale nie pamiętam teraz w jakim
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Miedzy pierszym położeniem a "zaplonem" gdzies tak
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Dzięki chłopaki! Sam bym chyba nie wpadł na zależność między wtyczką, a kluczykiem
Wyszła bez problemu przy kluczyku w okolicach drugiej pozycji.
Wyszła bez problemu przy kluczyku w okolicach drugiej pozycji.
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Dodaję porcję zdjęć ze składania Beczki
Wyczyszczony wiatrak
Nagrzewnica była totalnie zapchana dziadostwem. Teraz już wiem, dlaczego tak słabo dmuchało i czuć było ściółką
szyby boczne
Kabling
Pantera bardzo mi pomagała przy kablach i zawzięcie szpyrtała łapkami wszystko, co się ruszało
Tuleje ograniczników drzwi były mocno zużyte. Do tego stopnia, że niektóre kulki powypadały.
Zrobiłem więc nowe tuleje z teflonowymi wkładkami. Lepsze by były np mosiężne, albo brązowe, ale miałem tylko kawałek teflonu, więc zrobiłem z tego, co miałem. Zobaczymy ile to wytrzyma.
Regeneracja słupka B. Derma była trochę poodklejana i zwiotczała. Okleiłem słupek gąbką i napiąłem na nim tą dermę i wygląda jak nowy
W zbiorniku paliwa pojawiła się jakaś tajemnicza dziurka koło filtra. Zakleiłem ją klejem epoksydowym i blaszką. Mam nadzieję, że będzie się trzymać.
Wyczyszczony wiatrak
Nagrzewnica była totalnie zapchana dziadostwem. Teraz już wiem, dlaczego tak słabo dmuchało i czuć było ściółką
szyby boczne
Kabling
Pantera bardzo mi pomagała przy kablach i zawzięcie szpyrtała łapkami wszystko, co się ruszało
Tuleje ograniczników drzwi były mocno zużyte. Do tego stopnia, że niektóre kulki powypadały.
Zrobiłem więc nowe tuleje z teflonowymi wkładkami. Lepsze by były np mosiężne, albo brązowe, ale miałem tylko kawałek teflonu, więc zrobiłem z tego, co miałem. Zobaczymy ile to wytrzyma.
Regeneracja słupka B. Derma była trochę poodklejana i zwiotczała. Okleiłem słupek gąbką i napiąłem na nim tą dermę i wygląda jak nowy
W zbiorniku paliwa pojawiła się jakaś tajemnicza dziurka koło filtra. Zakleiłem ją klejem epoksydowym i blaszką. Mam nadzieję, że będzie się trzymać.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Widac reke fachowca
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
ja pierdziele,pięknie to wygląda. podziw i zazdrość zarazem.
napisałeś,ze w zbiorniku koło filtr pojawiła się dziurka. to w zbiorniku jest filtr? bo nie miałem o tym zielonego pojęcia.
i czy mógłbyś wrzucić dokładniejszą fote jak wygląda wnętrze wyłożone matami GMS? bo poprzednia była jeszcze z STP a na tej sesji troche mało widać. chciałbym mieć pogląd.
z góry dziękuję
napisałeś,ze w zbiorniku koło filtr pojawiła się dziurka. to w zbiorniku jest filtr? bo nie miałem o tym zielonego pojęcia.
i czy mógłbyś wrzucić dokładniejszą fote jak wygląda wnętrze wyłożone matami GMS? bo poprzednia była jeszcze z STP a na tej sesji troche mało widać. chciałbym mieć pogląd.
z góry dziękuję
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Tak, w zbiorniku jest wstępny filtr siatkowy, który czasem potrafi się przytkać. Wykręca się go kluczem 46, tak samo jak czujnik poziomu paliwa.
Właśnie niestety zapomniałem porobić zdjęcia z gąbkami GMS. Wyklejona jest cała podłoga, oraz tylna i przednia ścianka kabiny. Wylkeję też półkę za kanapą, bo filc, który tam był już się rozpada. Są dwie grubości gąbki - 8 mm i 3 mm. Ta cienka jest na progach i tunelu. Na suficie też jest cienka. Cienka gąbka jest też na boczkach drzwi. Z tym że jest przyklejona nie do drzwi, a bezpośrednio do boczków od wewnątrz z pominięciem krawędzi, żeby spinki normalnie mogły się zatrzasnąć w otworach. Acha i już z doświadczenia wiem, że nie należy obklejać górnej powierzchni tej poprzecznej przegrody pod siedziskiem kanapy, żeby zatrzaski siedziska normalnie zatrzaskiwały się w otworach. Musiałem stamtąd zdzierać gąbkę i StP. Zostało nam jeszcze trochę StP, to myślę że można to wykorzystać w bagażniku, bo tam też są duże połacie blachy, które mogą wpadać w rezonans od wibracji.
Właśnie niestety zapomniałem porobić zdjęcia z gąbkami GMS. Wyklejona jest cała podłoga, oraz tylna i przednia ścianka kabiny. Wylkeję też półkę za kanapą, bo filc, który tam był już się rozpada. Są dwie grubości gąbki - 8 mm i 3 mm. Ta cienka jest na progach i tunelu. Na suficie też jest cienka. Cienka gąbka jest też na boczkach drzwi. Z tym że jest przyklejona nie do drzwi, a bezpośrednio do boczków od wewnątrz z pominięciem krawędzi, żeby spinki normalnie mogły się zatrzasnąć w otworach. Acha i już z doświadczenia wiem, że nie należy obklejać górnej powierzchni tej poprzecznej przegrody pod siedziskiem kanapy, żeby zatrzaski siedziska normalnie zatrzaskiwały się w otworach. Musiałem stamtąd zdzierać gąbkę i StP. Zostało nam jeszcze trochę StP, to myślę że można to wykorzystać w bagażniku, bo tam też są duże połacie blachy, które mogą wpadać w rezonans od wibracji.
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Super sprawa! Elegancko ten słupek zrobiłeś, Faktycznie jak nowy. Bagażnika bym nie kleił bo to chyba bez sensu... W rezonans by wpadały, gdyby były luzem.
Chyba że źle poczytałem. A co do filtra, potrafi tam być tyle syfu, że Beczki się zatrzymują i po oczyszczeniu jest różnica w jeździe.
Chyba że źle poczytałem. A co do filtra, potrafi tam być tyle syfu, że Beczki się zatrzymują i po oczyszczeniu jest różnica w jeździe.
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
W planach na dalszą przyszłość jest subwoofer w bagażniku, a w miejscu apteczki ma być kratka, która połączy akustycznie przestrzeń bagażnika i kabiny. Więc fajnie gdyby w bagażniku też była cisza.