Odbudowa W123 200D (1983r.)

Jeśli odbudowujesz swojego Mercedesa, zapraszam, podziel się z innymi relacją z naprawy. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że czasami własnoręczne zmaganie się z rdzą, cieknącymi silnikami i lakierem jest dalekie od sztuki prezentowanej przez wytrawnych specjalistów i dlatego, zachęcamy tych co znają się na odbudowie do udzielania przyjacielskich rad i porad. Efekty nawet amatorskich zmagań jest czasami całkiem przyzwoity i niejednego już zaskoczył.

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Dzięki yetitom, teraz już wiem, gdzie to montować :)
Na StP przyjdzie pianka GMS różnej gubości, zależnie od miejsca. A w niektórych miejscach pewnie zostanie tylko StP, żeby nie przesadzić tak, jak piszesz.

A wiecie może jak wyciąga się wtyczkę ze stacyjki? Po prostu się ciągnie, czy trzeba gdzieś podważać? Bo nie chcę jej urwać ;)
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Kowal_80 »

w pewnym położeniu kluczyka ciągniesz,ale nie pamiętam teraz w jakim
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Oskar-123 »

Miedzy pierszym położeniem a "zaplonem" gdzies tak
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Dzięki chłopaki! Sam bym chyba nie wpadł na zależność między wtyczką, a kluczykiem ;)
Wyszła bez problemu przy kluczyku w okolicach drugiej pozycji.
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Dodaję porcję zdjęć ze składania Beczki :)

Wyczyszczony wiatrak
Obrazek

Nagrzewnica była totalnie zapchana dziadostwem. Teraz już wiem, dlaczego tak słabo dmuchało i czuć było ściółką ;)
Obrazek

szyby boczne
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kabling
Obrazek
Pantera bardzo mi pomagała przy kablach i zawzięcie szpyrtała łapkami wszystko, co się ruszało
Obrazek


Tuleje ograniczników drzwi były mocno zużyte. Do tego stopnia, że niektóre kulki powypadały.
Zrobiłem więc nowe tuleje z teflonowymi wkładkami. Lepsze by były np mosiężne, albo brązowe, ale miałem tylko kawałek teflonu, więc zrobiłem z tego, co miałem. Zobaczymy ile to wytrzyma.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Regeneracja słupka B. Derma była trochę poodklejana i zwiotczała. Okleiłem słupek gąbką i napiąłem na nim tą dermę i wygląda jak nowy :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


W zbiorniku paliwa pojawiła się jakaś tajemnicza dziurka koło filtra. Zakleiłem ją klejem epoksydowym i blaszką. Mam nadzieję, że będzie się trzymać.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Oskar-123 »

Widac reke fachowca
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Kowal_80 »

ja pierdziele,pięknie to wygląda. podziw i zazdrość zarazem.
napisałeś,ze w zbiorniku koło filtr pojawiła się dziurka. to w zbiorniku jest filtr? bo nie miałem o tym zielonego pojęcia.
i czy mógłbyś wrzucić dokładniejszą fote jak wygląda wnętrze wyłożone matami GMS? bo poprzednia była jeszcze z STP a na tej sesji troche mało widać. chciałbym mieć pogląd.
z góry dziękuję
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Tak, w zbiorniku jest wstępny filtr siatkowy, który czasem potrafi się przytkać. Wykręca się go kluczem 46, tak samo jak czujnik poziomu paliwa.
Właśnie niestety zapomniałem porobić zdjęcia z gąbkami GMS. Wyklejona jest cała podłoga, oraz tylna i przednia ścianka kabiny. Wylkeję też półkę za kanapą, bo filc, który tam był już się rozpada. Są dwie grubości gąbki - 8 mm i 3 mm. Ta cienka jest na progach i tunelu. Na suficie też jest cienka. Cienka gąbka jest też na boczkach drzwi. Z tym że jest przyklejona nie do drzwi, a bezpośrednio do boczków od wewnątrz z pominięciem krawędzi, żeby spinki normalnie mogły się zatrzasnąć w otworach. Acha i już z doświadczenia wiem, że nie należy obklejać górnej powierzchni tej poprzecznej przegrody pod siedziskiem kanapy, żeby zatrzaski siedziska normalnie zatrzaskiwały się w otworach. Musiałem stamtąd zdzierać gąbkę i StP. Zostało nam jeszcze trochę StP, to myślę że można to wykorzystać w bagażniku, bo tam też są duże połacie blachy, które mogą wpadać w rezonans od wibracji.
Arku
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 375
Rejestracja: 04 lut 2016, 20:08
Lokalizacja: Rybnik

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Arku »

Super sprawa! Elegancko ten słupek zrobiłeś, Faktycznie jak nowy. Bagażnika bym nie kleił bo to chyba bez sensu... W rezonans by wpadały, gdyby były luzem.
Chyba że źle poczytałem. A co do filtra, potrafi tam być tyle syfu, że Beczki się zatrzymują i po oczyszczeniu jest różnica w jeździe.
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

W planach na dalszą przyszłość jest subwoofer w bagażniku, a w miejscu apteczki ma być kratka, która połączy akustycznie przestrzeń bagażnika i kabiny. Więc fajnie gdyby w bagażniku też była cisza.
ODPOWIEDZ