Odbudowa W123 200D (1983r.)

Jeśli odbudowujesz swojego Mercedesa, zapraszam, podziel się z innymi relacją z naprawy. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że czasami własnoręczne zmaganie się z rdzą, cieknącymi silnikami i lakierem jest dalekie od sztuki prezentowanej przez wytrawnych specjalistów i dlatego, zachęcamy tych co znają się na odbudowie do udzielania przyjacielskich rad i porad. Efekty nawet amatorskich zmagań jest czasami całkiem przyzwoity i niejednego już zaskoczył.

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Tym czasem wyciągnęliśmy silnik z szarego Mercedesa

Obrazek
Obrazek

Czyszczenie

Obrazek

Wie ktoś może, skąd wziąć prawą łapę do silnika OM617 ? Taką z mocowaniem tłumika drgań. Bo przy naszym silniku jest zamontowana łapa od 615-ki i tak jeździł. I w sumie nawet mniej wibrował niż 615-ka, no ale fajnie gdyby jednak było tak, jak powinno być.

Obrazek

W szarym Mercu była żeliwna skrzynia biegów od W115

Obrazek

Fotel kierowcy ostatnio pojechał do tapicera, wraz z "nowym" materiałem od kolegi Hilka i dwoma kompletami sprężyn z innych foteli. W przyszłym tygodniu zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Obrazek
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Oskar-123 »

Ta skrzynia to jest typowa ze 115, w beczkach tez byly zeliwne ale gorna czesc skrzyni miala skos ku koncowi, cos tak czuje ze to piekne autko bedzie, trzymam kciuki
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: maciekpiti »

Mam wiele łap do silników, więc pewnie coś bym znalazł tylko kwestia czym one się różnią ? Wydaje mi się że amortyzator drgań silnika mocowany jest do wytłoczki mocowanej na dwie śruby do silnika.
Obrazek
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Oskar-123 pisze:Ta skrzynia to jest typowa ze 115, w beczkach tez byly zeliwne ale gorna czesc skrzyni miala skos ku koncowi, cos tak czuje ze to piekne autko bedzie, trzymam kciuki
Mamy też aluminiową skrzynkę, która była oryginalnie połączona z dwulitrowcem. Ale ta 115-kowa ładnie współpracowała z trzylitrowcem, cięgna mają odpowiednią długość, więc na razie zostanie. A w przyszłości może jakaś 5-ka się trafi.
Też mam nadzieję, że będzie pięknie :) Na pewno będzie ładny lakier i spasowanie blacharki, bo nasz lakiernik, to pasjonat klasyków i robi to z wielkim zamiłowaniem :)
maciekpiti pisze:Mam wiele łap do silników, więc pewnie coś bym znalazł tylko kwestia czym one się różnią ? Wydaje mi się że amortyzator drgań silnika mocowany jest do wytłoczki mocowanej na dwie śruby do silnika.

Z tego co wiedzę, były przynajmniej 3 wersje mocowania tego silnika. Z taką wytłoczką, jak na zamieszczonym przez Ciebie rysunku, oraz z prawą łapą dostosowaną do zamontowania amortyzatora w wersji na 2 śruby (mocowanie za kołnierz amortyzatora) i w wersji na 1 śrubę (mocowanie za tłoczysko)
dodaję fotki z internetu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Znalazłem taką łapkę na eBayu, ale z wysyłką do Polski wyjdzie 200 zł, więc trochę dużo... :?

http://www.ebay.com/itm/Mercedes-OM617- ... fV&vxp=mtr
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Z resztą i tak nie wiadomo, czy ta z eBaya by pasowała. Możliwe, że były były różne rozmiary w zależności od zamontowanej skrzyni i nadwozia (W116, W123, W126). Ta z aukcji na oko wygląda na jakąś krótszą niż moja.
W razie czego, zawsze można wyspawać stalowy wspornik amortyzatora i gdzieś go tam przykręcić ;)
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: maciekpiti »

Nigdy nie widziałem takiej łapy w W123. Nie zamontował byś na to oryginalnego silnika w oryginalne miejsce poduszek bo by Ci poleciał dalej. Ta łapa z ebay jest za krótka. Trochę tych beczek naprawiałem, więc przez garaż mi się przewinęło. Zawsze łapy były takie jak na zdjęciu poniżej.

Tu masz OM 617 III seria. 300D ze skrzynią 4 manual .

Obrazek

Tu mój silnik OM 617 II seria. 300D ze skrzynia 4 manual.

Obrazek

Obrazek

Czy Ty przypadkiem nie sugerujesz się tym że na łapie numer zaczyna się od 615 ?
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Oskar-123 »

Nie jestem na 100proc pewien ale według mnie oznaczenia na wszystkich lapach maja poczatek 615, naprawiajac rozne gwiazdy zauważyłem ze wszytkie elementy mocujace maja oznaczenia 615, lapy, wieszaki, podstawy i nie tylko w beczkach, w 124, 201, 202 itp
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: maciekpiti »

Tak jest jak mówisz Oskar. I dla tego mi się wydaję że koledze Teigrek o to właśnie chodzi:)
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Faktycznie, to oznaczenie zaczynające się od 615 mnie zmyliło ;)
A macie może zdjęcie z zamontowanym amortyzatorem? Mocowanie chyba po prostu sobie dorobię.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: maciekpiti »

Mowisz o elemencie 65 z rysunku zlozeniowego?
ODPOWIEDZ