Odbudowa W123 200D (1983r.)
Moderator: Tomek
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Tym czasem wyciągnęliśmy silnik z szarego Mercedesa
Czyszczenie
Wie ktoś może, skąd wziąć prawą łapę do silnika OM617 ? Taką z mocowaniem tłumika drgań. Bo przy naszym silniku jest zamontowana łapa od 615-ki i tak jeździł. I w sumie nawet mniej wibrował niż 615-ka, no ale fajnie gdyby jednak było tak, jak powinno być.
W szarym Mercu była żeliwna skrzynia biegów od W115
Fotel kierowcy ostatnio pojechał do tapicera, wraz z "nowym" materiałem od kolegi Hilka i dwoma kompletami sprężyn z innych foteli. W przyszłym tygodniu zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Czyszczenie
Wie ktoś może, skąd wziąć prawą łapę do silnika OM617 ? Taką z mocowaniem tłumika drgań. Bo przy naszym silniku jest zamontowana łapa od 615-ki i tak jeździł. I w sumie nawet mniej wibrował niż 615-ka, no ale fajnie gdyby jednak było tak, jak powinno być.
W szarym Mercu była żeliwna skrzynia biegów od W115
Fotel kierowcy ostatnio pojechał do tapicera, wraz z "nowym" materiałem od kolegi Hilka i dwoma kompletami sprężyn z innych foteli. W przyszłym tygodniu zobaczymy, co z tego wyjdzie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Ta skrzynia to jest typowa ze 115, w beczkach tez byly zeliwne ale gorna czesc skrzyni miala skos ku koncowi, cos tak czuje ze to piekne autko bedzie, trzymam kciuki
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Mamy też aluminiową skrzynkę, która była oryginalnie połączona z dwulitrowcem. Ale ta 115-kowa ładnie współpracowała z trzylitrowcem, cięgna mają odpowiednią długość, więc na razie zostanie. A w przyszłości może jakaś 5-ka się trafi.Oskar-123 pisze:Ta skrzynia to jest typowa ze 115, w beczkach tez byly zeliwne ale gorna czesc skrzyni miala skos ku koncowi, cos tak czuje ze to piekne autko bedzie, trzymam kciuki
Też mam nadzieję, że będzie pięknie Na pewno będzie ładny lakier i spasowanie blacharki, bo nasz lakiernik, to pasjonat klasyków i robi to z wielkim zamiłowaniem
maciekpiti pisze:Mam wiele łap do silników, więc pewnie coś bym znalazł tylko kwestia czym one się różnią ? Wydaje mi się że amortyzator drgań silnika mocowany jest do wytłoczki mocowanej na dwie śruby do silnika.
Z tego co wiedzę, były przynajmniej 3 wersje mocowania tego silnika. Z taką wytłoczką, jak na zamieszczonym przez Ciebie rysunku, oraz z prawą łapą dostosowaną do zamontowania amortyzatora w wersji na 2 śruby (mocowanie za kołnierz amortyzatora) i w wersji na 1 śrubę (mocowanie za tłoczysko)
dodaję fotki z internetu:
Znalazłem taką łapkę na eBayu, ale z wysyłką do Polski wyjdzie 200 zł, więc trochę dużo...
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-OM617- ... fV&vxp=mtr
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Z resztą i tak nie wiadomo, czy ta z eBaya by pasowała. Możliwe, że były były różne rozmiary w zależności od zamontowanej skrzyni i nadwozia (W116, W123, W126). Ta z aukcji na oko wygląda na jakąś krótszą niż moja.
W razie czego, zawsze można wyspawać stalowy wspornik amortyzatora i gdzieś go tam przykręcić
W razie czego, zawsze można wyspawać stalowy wspornik amortyzatora i gdzieś go tam przykręcić
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Nigdy nie widziałem takiej łapy w W123. Nie zamontował byś na to oryginalnego silnika w oryginalne miejsce poduszek bo by Ci poleciał dalej. Ta łapa z ebay jest za krótka. Trochę tych beczek naprawiałem, więc przez garaż mi się przewinęło. Zawsze łapy były takie jak na zdjęciu poniżej.
Tu masz OM 617 III seria. 300D ze skrzynią 4 manual .
Tu mój silnik OM 617 II seria. 300D ze skrzynia 4 manual.
Czy Ty przypadkiem nie sugerujesz się tym że na łapie numer zaczyna się od 615 ?
Tu masz OM 617 III seria. 300D ze skrzynią 4 manual .
Tu mój silnik OM 617 II seria. 300D ze skrzynia 4 manual.
Czy Ty przypadkiem nie sugerujesz się tym że na łapie numer zaczyna się od 615 ?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Nie jestem na 100proc pewien ale według mnie oznaczenia na wszystkich lapach maja poczatek 615, naprawiajac rozne gwiazdy zauważyłem ze wszytkie elementy mocujace maja oznaczenia 615, lapy, wieszaki, podstawy i nie tylko w beczkach, w 124, 201, 202 itp
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Tak jest jak mówisz Oskar. I dla tego mi się wydaję że koledze Teigrek o to właśnie chodzi:)
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Faktycznie, to oznaczenie zaczynające się od 615 mnie zmyliło
A macie może zdjęcie z zamontowanym amortyzatorem? Mocowanie chyba po prostu sobie dorobię.
A macie może zdjęcie z zamontowanym amortyzatorem? Mocowanie chyba po prostu sobie dorobię.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Mowisz o elemencie 65 z rysunku zlozeniowego?