Centralny zamek

Moderator: Tomek

myagi
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 53
Rejestracja: 09 sty 2015, 21:11
Posiadany model W123: 200

Re: Centralny zamek

Post autor: myagi »

Sprawdzałem różne kombinacje i centralny jak nie działał tak nie działa. I tu rodzi się kolejne pytanie.
Czy powinien być zaworek zwrotny? dmuchałem w te grzybki, redukcje które są w komorze silnika i powietrze przelatuje w obydwie strony.
Czy taki wakumetr będzie dobry?
http://allegro.pl/bass-polska-wakuometr ... 39253.html
jak dobrze kojarzę w układzie powinno być 700 milibarów = 0,7 bar, czyli ok. 10psi podciśnienia.
Awatar użytkownika
Hilek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 280
Rejestracja: 08 sie 2014, 9:35
Posiadany model W123: 200D

Re: Centralny zamek

Post autor: Hilek »

W instalacji diesel`a są nawet dwa zaworki zwrotne a w benzynie dodatkowo zbiorniczek podciśnienia.
PS
Na tym schemacie na początku postu są te elementy zaznaczone (zaraz za vacuum pompą - vacuum check valves).
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
myagi
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 53
Rejestracja: 09 sty 2015, 21:11
Posiadany model W123: 200

Re: Centralny zamek

Post autor: myagi »

No to chyba mi te zaworki szlag trafił. Mam jeszcze jedno pytanie czy po wyłączeniu silnika w układzie ssącym znajduje się podciśnienie? czy możliwe jest że przez niedziałające zaworki podciśnienie ucieka mi przez silnik?
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Centralny zamek

Post autor: Oskar-123 »

Przede wszystkim zaworek zwrotny na tym grubym wezu przy silniku musi dzialac prawidlowo (tj puszczac tylko w jedna strone), dalej- nieprawidlowo zakrecony waz plastikowy do serwa, serwo moze byc tez nieszczelne, mozna to sprawdzic w taki spodob ze jak wcisniemy pedal hamulca do opory to diesel bedzie dluzej gasl niz jak na nieprzycisnietym hamulcu albo bedzie taki obiaw ze podczas hamowania na poczatku bedzie hamowac mocno a pozniej trzeba bedzie mocniej wciskac pedal, dalej- rozgalezniki gumowe jak sa sparciale tamtędy moze schodzic, wezyki podcisnieniowe (plastikowe) moga byc pozalamywane, poprzecierane, poprzecinane np po jakis naprawach blacharkich, spawaniach albo nieprawidlowych montarzach wtedy czesto slychac w srodku syczenie, jest jeszcze taka mozliwosc ze moga byc nieszczelne silowniczki przy zamkach, nie da sie jednoznacznie okreslic co jest popsute, trzeba dochodzic po kolei, powodzenia
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Centralny zamek

Post autor: Wojtek »

Raczej coś takiego - z pompką. Jak inaczej wytworzysz podciśnienie w jakiejś sekcji?
http://allegro.pl/pompa-prozniowa-do-od ... 61169.html

Zaworki bardzo łatwo sprawdzić - ściągasz je i dmuchasz (a w zasadzie zasysasz) w obie strony - powinno tylko w jedną puszczać.

Centralny zamek jest niezależny od reszty podciśnień, po to właśnie są te zawory zwrotne...
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Centralny zamek

Post autor: Oskar-123 »

Teoretycznie powinny dzialac, u mnie powymienialem zaworki zwrotne na nowe i dalej schodzilo, dopiero jak wymienilem servo to wszystko wrocilo do normy, po 3-4dniach centralka wszystko spokojnie otwiera
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Centralny zamek

Post autor: Luszi »

Servo czyli co?
done666
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 272
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:04
Posiadany model W123: 230E 102.980

Re: Centralny zamek

Post autor: done666 »

Luszi pisze:Servo czyli co?
wspomaganie ukl. hamulcowego, ta duza czarna puszka za zbiorniczkiem płynu ham. ;)
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Centralny zamek

Post autor: Luszi »

Aha, a jaka jest tu jego rola? Ja też mam problem z "uciekającą" próżnią po paru minutach od wyłączenia silnika. Myślałem, że ten pierwszy (od strony pompy próżniowej) zaworek zamyka układ, przez co przyczyna problemu może być tylko po stronie ZA zaworkiem (albo sam zaworek puszcza). Jaki więc jest wpływ tego serwa?
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Centralny zamek

Post autor: Oskar-123 »

Wojtek pisze dobrze ze zaworek za tym grubym wezu podcisnieniowym ani serwo nie powinno miec wplywu na centralny zamek bo dalej (przy gumowym rozgalezniku obok silnika) jest dodatkowy zaworek zwrotny dzieki ktoremu nie powinno schodzic cisnienie z centralki, u mnie zalozylem nowy zaworek i dalej schodzilo, dopiero jak zmienilem serwo to caly uklad sie uszczelnil i jest git, nie pamietam czy w benzyniaku jest tak samo ale w dieslu glowny waz podcisnieniowy idzie z silnika z vacu pompy prosto do serva a po drodze jest zaworek zwrotny i zaraz za nim wyjscie podcisnienia do centralki i sterowania wys swiatel, jak siadzi servo to nie masz podcisnienia na reszcie osprzetu
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
ODPOWIEDZ