[C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Moderator: Tomek
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Julek Ty już nic nie wymyślaj bo popsuje sobie silnik.Nie wiesz jakie ma tłoki i jaka głowica czy wałek tam pasuje.Na hydraulice takiego silnika ostatnio wyłożyli się chłopcy z bardzo zacnego warsztatu MB i jakie było ich zdziwienie jak się okazało że uszkodzili mi głowicę i pogieli zawory.
-
- Beczkarz
- Posty: 88
- Rejestracja: 27 kwie 2016, 8:39
- Posiadany model W123: s123 300tdt
- Lokalizacja: łódź
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
tatarak masz racje, dla tego napisałem żeby kolega wszystko Bardzo dokładnie zmierzył i porównał. Oczywiste chyba jest, że nie wsiadł by do auta w celu odpalenia silnika prosto po złożeniu tylko pokręcił by wpierw walem kilka obrotów. Zwykła ciekawość u mnie na pewno by spowodowała taką próbę. Poza tym nie przesadzajmy. Ten silnik jest banalnie prosty. W zeszłym tygodniu zakladałem rozrząd dwu rzędowy do m102 które fabrycznie miało jedno rzędowy i coś w tym złego bo z fabryki tak nie wyjechał?? Jeszcze raz powtarzam, nie napisałem koledze fulior "tak zakładaj hydraulike będzie dobrze" tylko sprawdź, pomierz może będzie dobrze a to różnica. Poza tym czy taka wiedza z czystej ciekawości i dla potomnych nie będzie przydatna?? Zrobi jak zechce.
- fulior
- Beczkarz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 cze 2017, 10:17
- Posiadany model W123: 230CE
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Z tego co sprawdziłem to m102.962 ma taki sam wałek jak 102.980 (znowu, nr części), więc generalnie wałek i mostki są takie same, dźwigienki zamienne, na diagramach do 980 widzę, że jest do wyboru popychacz hydrauliczny i tradycyjny (oczywiście może być błąd). Porównam dokładnie obie głowice, ale na razie wydają się praktycznie identyczne.
Julek, napisz coś więcej o założeniu duplexa do m102 z pojedyńczym łańcuchem, masz jakieś zdjęcia? Simplex był uważany za jedną z największych wad tych silników.
Julek, napisz coś więcej o założeniu duplexa do m102 z pojedyńczym łańcuchem, masz jakieś zdjęcia? Simplex był uważany za jedną z największych wad tych silników.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Nie zmieniaj na popychacze. Raz ze pompa oleju nie wyrabia w tych silnikach na 4 gar to dolozysz jej jeszcze szklanki ktore musi pompowac.
- fulior
- Beczkarz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 cze 2017, 10:17
- Posiadany model W123: 230CE
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Czyli w nowszych wersjach tego silnika poprawili pompę oleju? Ma to sens. Ale mnie nie pociesza, bo nadal nie wiem skąd wziąć dobre dźwigienki, masakra Kolega polecił mi jeden warsztat Mercedesa pod Krakowem, który ma też sporo używek do starszych modeli, ale niestety tego nie mieli. Pozostaje polować na używki w necie.
-
- Beczkarz
- Posty: 88
- Rejestracja: 27 kwie 2016, 8:39
- Posiadany model W123: s123 300tdt
- Lokalizacja: łódź
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Maciek rozwiń temat bo mnie zaciekawiłeś??? Dużo tych silników serwisuje i najczęstszą usterką jest wyciek oleju z pod głowicy bo uszczelka puszcza przy kanale olejowym najbliżej ściany grodziowej na końcu silnika, jest on zdecydowanie zbyt blisko zewnętrznej krawędzi bloku + wiadomo, spora temperatura i efekt jak wyżej ale nie spotkałem się jeszcze z jakimiś skutkami braku smarowania typu np zatarty wałek.
Fulior składam właśnie m102 dla klienta który ma w w124 silnik z beczki (zaglądałem po pokrywe zaworów i jest lalka) a chce mieć oryginał. Zapytam go co zamierza zrobić z tym silnikiem bo może zgodził by się sprzedać go na części ale to dopiero po świętach i nic pewnego. Co do zmiany rozrządu to w sumie p&p.
Fulior składam właśnie m102 dla klienta który ma w w124 silnik z beczki (zaglądałem po pokrywe zaworów i jest lalka) a chce mieć oryginał. Zapytam go co zamierza zrobić z tym silnikiem bo może zgodził by się sprzedać go na części ale to dopiero po świętach i nic pewnego. Co do zmiany rozrządu to w sumie p&p.
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Wałek jak najbardziej lubi się wycierać i to właśnie na 4 cylindrze i nie zawsze winne jest smarowanie silnika lecz rozrząd który nie wytrzymuje przebiegu tego silnika.Starte elementy trafiają do obiegu smarowania i powolutku rozpitalają pompę oleju .Pierwszą rzeczą którą sprawdzam w M102 to luzy zaworowe i rozrząd w niektórych przypadkach brakuje tłoka napinacza jest wysunięty na max lub zablokowany a łańcuch luźny.
-
- Beczkarz
- Posty: 88
- Rejestracja: 27 kwie 2016, 8:39
- Posiadany model W123: s123 300tdt
- Lokalizacja: łódź
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Tatarak dobrze prawi, cała prawda. Dodam od siebie że krzywki wałka znikają na każdym cylindrze, nie tylko na czwartym i ja tu nie widzę reguły. Co do napinacza tak samo zgadzam się ale tylko w m102 z łańcuchem jednorzędowym, przy dwu rzędowym nie miałem jeszcze przypadku skrajnie zużytego rozrządu w m102 za to zdarzyło się w m103. Tylko Panowie, czy można to zwalać na wadliwe materiały łańcucha czy ślizgów i nazywać to wadą silnika?? moim zdaniem absolutnie nie. To jest po prostu stare i zwykle ma ogromne przebiegi i jest najzwyczajniej zużyte. Wesołych świąt!!
- fulior
- Beczkarz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 cze 2017, 10:17
- Posiadany model W123: 230CE
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Julek, w temacie tego beczkowego m102, kupiłbym głowicę z wałkiem i zaworami (komplet), zapytasz klienta czy byłby skłonny sprzedać? Dzięki!Julek pisze:Fulior składam właśnie m102 dla klienta który ma w w124 silnik z beczki (zaglądałem po pokrywe zaworów i jest lalka) a chce mieć oryginał. Zapytam go co zamierza zrobić z tym silnikiem bo może zgodził by się sprzedać go na części ale to dopiero po świętach i nic pewnego. Co do zmiany rozrządu to w sumie p&p.
Re: [C123] Rysy na dźwigienkach zaworowych - wymieniać razem z wałem?
Jeśli ktoś szuka idealnego silnika M102 na hydraulice to 2,3 stoi wyremontowany i odnowiony u mnie w garażu.