Problem z prądem

Moderator: Tomek

piotrjarocin
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 129
Rejestracja: 04 mar 2016, 12:17
Lokalizacja: Jarocin

Re: Problem z prądem

Post autor: piotrjarocin »

Witam, jak pisałem wcześniej alternator po regeneracji kable i wsuwki nowe mase przeczysciłem i pojechałem sprawdzić ładowanie . Pierwsze podejście auto nie ładuje ale jak elektryk wyjął wtyczke z kablem tym cienkim (wzbudzania) i wsadził, troche przygazowałem ładuje13,8 do 14 . ale po trzech dniach jadę i auto zgasło brak prądu. Brak mi sił i pomysłu
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Problem z prądem

Post autor: kazios »

Chyba jednak masz kiepskiego elektromechanika. Co regenerował w tym alternatorze?
piotrjarocin
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 129
Rejestracja: 04 mar 2016, 12:17
Lokalizacja: Jarocin

Re: Problem z prądem

Post autor: piotrjarocin »

Wymieniał regulator podobno ,ale stwierdził że wszystko w tej sztuce było wymieniane wcześniej ( i tak mi też powiedział sprzedający). Ale kupiłem inny i było to samo , kupiony alternator sprawdzałem jeszcze przed wymianą kabli.
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Problem z prądem

Post autor: kazios »

Pasek jest dobrze napięty? Tam chyba już jest samo napinacz
piotrjarocin
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 129
Rejestracja: 04 mar 2016, 12:17
Lokalizacja: Jarocin

Re: Problem z prądem

Post autor: piotrjarocin »

W 190 alternator jest na dwie śruby bez możliwości regulacji.
Kornick
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 282
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:57
Posiadany model W123: 200D sedan
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z prądem

Post autor: Kornick »

Zwróć uwagę jak wygląda kółko alternatora, jeśli błyszczą się rowki w kółku, to znaczy że masz zajechany pasek wielkolinowy, po wymianie problem zniknie, chyba że kółko ze sprzęgiełkiem szwankuje, raz łapie raz nie.
piotrjarocin
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 129
Rejestracja: 04 mar 2016, 12:17
Lokalizacja: Jarocin

Re: Problem z prądem

Post autor: piotrjarocin »

Witam, problem tkwił w grzałce kolektora , zwarcie robił .Grzałka brała 16A ale nie zawsze , więc trudno było zlokalizować to ustrojstwo , dlatego alternator nie ładował .
piotrjarocin
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 129
Rejestracja: 04 mar 2016, 12:17
Lokalizacja: Jarocin

Re: Problem z prądem

Post autor: piotrjarocin »

Witam auto ładuje i w tej sprawie jest ok , teraz mam problem ze światłami i podświetleniem zegarów i wszystkich przycisków ( kontrolki na liczniku działają ) . Jedno światło prawe ( od strony pasażera) działa, lewe musiałem zasilić kabelkiem z prawej , manetką przełączyć na długie, a przełącznikiem zespolonym ( tym okrągłym ) w pozycję świateł postojowych :( wtedy światła działają , ogólnie nic się nie zgadza między wskaźnikami, przełącznikiem a tym co zapala się z przodu . Podświetlenie przełączników zasiliłem kabelkiem od przełącznika zespolonego, światełka działają , to wtedy znowu jest jeszcze coś innego co opisałem wcześniej i to co powinno być . Mój wpis jest bardzo poplątany , ale tak to wygląda . Czytałem o czerwonym bezpieczniku , potencjometrze na desce co ściemnia oświetlenie ( działa tylko na licznik ) może masa na lampach ,bo są jakieś nieoryginalne. Brakuje mi pomysłów i sił , auto kupiłem aby przemieszczać się po mieści a już 3 tyg stoi rozebrane .Proszę o podpowiedzi, sugestie cokolwiek ....( dla przypomnienia auto to 190 pb )
Kornick
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 282
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:57
Posiadany model W123: 200D sedan
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z prądem

Post autor: Kornick »

Bajpasami, czyli kabelkami psujesz tylko. Ale nie ważne. Chodzi o t że każda strona pozycyjnych ma swój bezpiecznik, czyli dwa. Pod jeden jest prawa strona, pod drugi lewa, również pod jeden jest podpięte podświetlenie zegarów z tym nieszczęsnym ściemniaczem, który jak zdechnie to gasi wnętrze całe. Podświetlenie tablicy rejestracyjnej też wisi na pozycyjnym bezpieczniku. Którym nie wiem, ale to nie istotne, może ktoś podpowie.

Zacznij od sprawdzenia kontrolką, lampką na kablu, czy masz przejście na bezpiecznikach, od blaszki do blaszki, sam bezpiecznik może być dobry, tylko śniedź się robi, lub wypalone jest gniazdko. Miałem takie problemy z wiatrakiem. Sprawdź to, i opisz. Będziemy szukać dalej jak nie zatrybi.
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Problem z prądem

Post autor: Oskar-123 »

Przede wszystkim trzeba po kolei wyciagac wszystkie bezpieczniki, moga miec popalone miseczki, kazdy jeden bezpiecznik nasmaruj delikatnie na koncach wazelina techniczna, po wsadzeniu poruszaj nim prawo lewo i nastepny, mozna jeszcze odkrecic cala kasete bezpiecznikow i sprawdzic pod spodem czy nic nie jest luzne albo spalone (pokrywe ta zielona sciaga sie w taki sposob ze ten drut u gory unosisz i sciskasz, wtedy mozna uniesc tyl pokrywy), jak nie swieci ledna lampa to moze nie byc przejscia na bezpieczniku, ale po tym co mi mowiles przez telefon, ze swiatla swieca na pozycyjnych a gasna na pozycji swiatel mijania to wskazuje to na rozsypany okragly przelacznik swiatel, dodatkowo to co mowiles ze jak wlaczasz kierunkowskazy to podskakuja wskazniki- wyglada to na brak masy na liczniku, dodatkowo uzywajac sciemniacza, powinny rownomiernie przygasac żaróweczki od podswietlania pokretel, widze ze masz tam dosc ostro nagrzebane w tej elektryce, aha mowiles ze jeszcze sie abs swieci, posprawdzaj moze najpierw wszystkie plyny (od spryskiwaczy również) bo moze ktos zaroweczki w zle miejsca powsadzaj, jak nie pomoze to sprawdz wtyczke na pompie abs czy nie zgnila
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
ODPOWIEDZ