Strona 2 z 2
Re: Brak kierunków
: 11 mar 2014, 22:18
autor: antoni6694
wymontowałem stacyjkę i wziąłem się za mierzenie jej. styk p30 w źadnej pozycji nie pokazuje przejścia do innych styków. co się pod nim znajduje? bo mam dziwne wrażenie że właśnie kierunki tam są. dodam że stacyjka na 7 styków we wtyczce.
Re: Brak kierunków
: 13 mar 2014, 10:00
autor: kamiler
Czy patrzyłeś może na schemat elektryczny? Wynika z niego, że stacyjka jest jeszcze po drodze do kierunków powiązana z przełącznikiem zespolonym oświetlenia. A może pin 30 w stacyjce powinien zwierać do masy.
Re: Brak kierunków
: 13 mar 2014, 10:08
autor: antoni6694
pin p 30 według schematu idzie do przełącznika od świateł. możliwe że to masa, ale wydaje mi się że chyba nie.
mam jeszcze pytanie odnośnie zegarów. czy możliwe jest że przez jakąś przerwę w ich układzie nie działają kierunki? bo ze schematu wynika że chyba tak (jest jeszcze mozliwość że nie umiem go czytać). co ciekawe nie działa mi też lampka od grzania świec i wskaźniki temperatury i paliwa.
Re: Brak kierunków
: 13 mar 2014, 13:37
autor: kamiler
Może warto wrócić do kostki przy przełączniku zespolonym kierunkowskazu. Skoro działają awaryjne to możesz spróbować spiąć na krótko styk 49a(7) który idzie z awaryjnych z 8 lub 6 ( idące do kierunkowskazów) - Wtedy powinny zacząć mrugać. Wg. schematu przepalenie żarówki na tablicy wskaźników nie powinno mieć wpływu na działanie samych kierunków. Jeżeli to nic nie da to popatrzę jeszcze dokładnie na schemat w okolicy przekaźnika kierunków i może coś mi się wyklaruje.
U mnie wskaźniki poziomu benzyny i temp. wariowały z dwóch powodów - przede wszystkim zimny lut na płytce zegarów ( bardzo łatwy dostęp). Właściwie to przerwała się ścieżka na płytce i wystarczyło zlutowanie skrajnych punktów i połączenie ich przewodem. Druga sprawa to luźny wtyk do deski rodzielczej- delikatnie zagiąłem elementy stalowe wtyczki ( bez jej demontażu), wszystkie wtyki po kolei przeczyściłem i na koniec potraktowałem pastą miedzianą. Teraz trzeba się trochę namęczyć z demontażem wtyczki
.
Jeżeli tu będzie ok to trzeba patrzyć na czujnik temp. Zdjąć przewód- zobaczyć czy coś się dzieje.
Re: Brak kierunków
: 13 mar 2014, 20:04
autor: antoni6694
problemem okazał się przełącznikm od awaryjnych. po zdemontowaniu go i zwarciu odpowiednich pinów wszystko zaczęło działać.
jak znajdę przełącznik to zamontuje i dam znać czy nie pojawiły się znów jakieś dziwne problemy
Re: Brak kierunków
: 18 sty 2015, 23:06
autor: myagi
Witam, Panowie mam pochodny problem to tego w temacie a mianowicie:
Kierunkowskazy działają jak je przełączam gajgą przy kierownicy, ale gdy chcę włączyć awaryjne to działają mi tylko kierunkowskazy na przodzie, a na tyle nie.
Czy ktoś wie co może być przyczyną? dodam tylko że przycisk awaryjnych jest ten mały III seryjny.
Re: Brak kierunków
: 19 sty 2015, 2:32
autor: antoni6694
przypuszczam ze musisz polecieć po instalacji i sprawdzić czy gdzieś Ci prąd nie ucieka. spróbuj jeszcze sprawdzić masy i je wyczyścić.
nie wiem w jakim stanie jest Twoja beczka, ale na przykład ja miałem syf w lampach. jeśli masz hak to sprawdź czy kable nie są zasyfione.
Re: Brak kierunków
: 19 sty 2015, 16:26
autor: myagi
Właśni dziwne jest to że kierunkowskazy normalnie działają i mrugają przy zmianie kierunku ruchu. Problem jest tylko wtedy gdy chcę je włączyć za pomocą przycisku awaryjnego.
Re: Brak kierunków
: 19 sty 2015, 18:33
autor: kazios
Sprawdź miernikiem czy styki we włączniku mają przejscie
Re: Brak kierunków
: 26 sty 2015, 10:08
autor: myagi
Witam, problem braku świecących kierunkowskazów po włączeniu awaryjnych rozwiązany. Winowajcą okazał się przełącznik, a w zasadzie jego zaśniedziałe styki. Rozebrałem przycisk wyczyściłem go we wnętrzu i wszystko działa.