Grzałka w bloku silnika
Moderator: Tomek
Re: Grzałka w bloku silnika
Rozumiem dzieki za info Pozdrawiam
-Jesteś świrem wiesz?
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
-
- Beczkarz
- Posty: 111
- Rejestracja: 17 gru 2013, 19:02
- Posiadany model W123: 3.0diesel
- Lokalizacja: Opole/Czarnowąsy
Re: Grzałka w bloku silnika
Ale za to grzeją dłużej. Ja dodatkowo smaruję gwint smarem miedziowym i przykręcam na 25Nm i nie ma problemów z odkręceniem poza tym żeby je sprawdzić czy grzeją nie trzeba ich wykręcać oczywiście warto żeby je np. przeczyścić ale konieczności nie ma.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Grzałka w bloku silnika
Nie wiem czy ja coś źle rozumuję, ale jaki sens jest grzać płyn chłodniczy? Płyn chłodniczy jak sama nazwa wskazuje, chłodzi. Stosuję się płyn zamiast wody, ponieważ on temperaturę wrzenia ma na poziome 130°C, po to aby nie wrzał, a tym samym nie wytwarzał bąbelków powietrza, przez co zmniejsza się chłodzenie silnika, bo układ jest zapowietrzony. Według mnie, kolega także mi tak mówił, grzałka podgrzewa olej, aby stał się on rzadzszy i był prostszy rozruch.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Grzałka w bloku silnika
odpowiedź brzmi - tak, źle rozumujesz Wszystko co napisałeś po pierwszym zdaniu jest tutaj bez znaczenia
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Grzałka w bloku silnika
Rozumiem, ze w takim ukladzie grzalka podgrzewa blok silnika, a przy okazji plyn?
Brak polskich znakow, wina komputera.
Brak polskich znakow, wina komputera.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Re: Grzałka w bloku silnika
Tak zgadza się.
-Jesteś świrem wiesz?
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Grzałka w bloku silnika
odwrotnie. Fizyka Grzalka podgrzewa płyn, ktory ogrzewa blok. Konstrucka samej grzałki podobna do tej w czajniku. Płyn chłodzi silnik ale w czasie jego pracy. Podczas postoju z grzałką ogrzewa Jak wiadomo silnik ma największą sprawność gdy jest ciepły (zasada rozszerzalności metali) wtedy ma najlepsze sprężanie. Gdy jest zimny odwrotnie.
Re: Grzałka w bloku silnika
Grzała jest wkręcona w ścianę bloku silnika, ale element grzejny znajduje się w cieczy "chłodzącej". Grzeje, ta moja grzałka ciecz chłodzącą. Jeżeli kolego "Talar" chcesz podgrzać olej to sobie wkręć grzałkę w miskę olejową. Nie ma innej możliwości. A koledze powiedz,że coś źle wykombinował. Miałem dzisiaj śmieszną trochę sytuację, bo mam aku do wymiany, bo stary jest itd, ale postanowiłem na jego koniec pokombinować, nieświadomie, jak się w końcu okazało. Rozrusznik już ledwo kręcił, ale podłączyłem grzałkę, bo poniżej -10 tego nie robię przeważnie. Sytuacja była taka, że musiałem na "chwilę" wyjechać innym samochodem i zapomniałem o Mietku. Po powrocie chyba ok 2 lub max 3 godziny Mietek odpalił od strzała. Czyli wbrew teorii Kolegi ciecz chłodząca grzeje. Pozdrawiam. Janusz
Re: Grzałka w bloku silnika
Rozszerzalność cieplna
-Jesteś świrem wiesz?
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Grzałka w bloku silnika
Kolega mi tak mówił, więc powtarzam, i chcę albo się utwardzić w tym zdaniu, lub dowiedzieć się jak jest naprawdę. Poza tym ta moja teoria nie jest głupia. I nie mówię, że te grzałki, które wy macie mają podgrzewać olej, bo to oczywiste, że musiałby być w misce olejowej. Nie pomyślałem o tym, że płyn jest podgrzewany po to aby ogrzać blok, aczykolwiek dalej wydaję mi się to troszczkę głupie, bo płyn chłodzący jest od chłodzenia silnika. Nie wiem do ilu stopni taki płyn jest podgrzewany przez grzałkę, więc nie poruszam tematu ochłodzenia go po odpaleniu, zanim silnik po prostu się przegrzeje.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2016, 12:27 przez Talar, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.