Grzałka w bloku silnika

Moderator: Tomek

Tytan
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 213
Rejestracja: 16 gru 2013, 22:20
Lokalizacja: Tczew

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: Tytan »

Rozumiem dzieki za info :) Pozdrawiam
-Jesteś świrem wiesz?
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.


Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
specmerc
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 111
Rejestracja: 17 gru 2013, 19:02
Posiadany model W123: 3.0diesel
Lokalizacja: Opole/Czarnowąsy

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: specmerc »

Ale za to grzeją dłużej. Ja dodatkowo smaruję gwint smarem miedziowym i przykręcam na 25Nm i nie ma problemów z odkręceniem poza tym żeby je sprawdzić czy grzeją nie trzeba ich wykręcać oczywiście warto żeby je np. przeczyścić ale konieczności nie ma.
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: Talar »

Nie wiem czy ja coś źle rozumuję, ale jaki sens jest grzać płyn chłodniczy? Płyn chłodniczy jak sama nazwa wskazuje, chłodzi. Stosuję się płyn zamiast wody, ponieważ on temperaturę wrzenia ma na poziome 130°C, po to aby nie wrzał, a tym samym nie wytwarzał bąbelków powietrza, przez co zmniejsza się chłodzenie silnika, bo układ jest zapowietrzony. Według mnie, kolega także mi tak mówił, grzałka podgrzewa olej, aby stał się on rzadzszy i był prostszy rozruch.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: Wojtek »

odpowiedź brzmi - tak, źle rozumujesz :) Wszystko co napisałeś po pierwszym zdaniu jest tutaj bez znaczenia :)
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: Talar »

Rozumiem, ze w takim ukladzie grzalka podgrzewa blok silnika, a przy okazji plyn?

Brak polskich znakow, wina komputera.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Tytan
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 213
Rejestracja: 16 gru 2013, 22:20
Lokalizacja: Tczew

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: Tytan »

Tak zgadza się.
-Jesteś świrem wiesz?
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.


Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: kazios »

odwrotnie. Fizyka ;) Grzalka podgrzewa płyn, ktory ogrzewa blok. Konstrucka samej grzałki podobna do tej w czajniku. Płyn chłodzi silnik ale w czasie jego pracy. Podczas postoju z grzałką ogrzewa Jak wiadomo silnik ma największą sprawność gdy jest ciepły (zasada rozszerzalności metali) wtedy ma najlepsze sprężanie. Gdy jest zimny odwrotnie.
stówa
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 63
Rejestracja: 16 sty 2014, 11:42
Posiadany model W123: sedan 300d

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: stówa »

Grzała jest wkręcona w ścianę bloku silnika, ale element grzejny znajduje się w cieczy "chłodzącej". Grzeje, ta moja grzałka ciecz chłodzącą. Jeżeli kolego "Talar" chcesz podgrzać olej to sobie wkręć grzałkę w miskę olejową. Nie ma innej możliwości. A koledze powiedz,że coś źle wykombinował. Miałem dzisiaj śmieszną trochę sytuację, bo mam aku do wymiany, bo stary jest itd, ale postanowiłem na jego koniec pokombinować, nieświadomie, jak się w końcu okazało. Rozrusznik już ledwo kręcił, ale podłączyłem grzałkę, bo poniżej -10 tego nie robię przeważnie. Sytuacja była taka, że musiałem na "chwilę" wyjechać innym samochodem i zapomniałem o Mietku. Po powrocie chyba ok 2 lub max 3 godziny Mietek odpalił od strzała. Czyli wbrew teorii Kolegi ciecz chłodząca grzeje. Pozdrawiam. Janusz
Tytan
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 213
Rejestracja: 16 gru 2013, 22:20
Lokalizacja: Tczew

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: Tytan »

Rozszerzalność cieplna ;)
-Jesteś świrem wiesz?
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.


Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Grzałka w bloku silnika

Post autor: Talar »

Kolega mi tak mówił, więc powtarzam, i chcę albo się utwardzić w tym zdaniu, lub dowiedzieć się jak jest naprawdę. Poza tym ta moja teoria nie jest głupia. I nie mówię, że te grzałki, które wy macie mają podgrzewać olej, bo to oczywiste, że musiałby być w misce olejowej. Nie pomyślałem o tym, że płyn jest podgrzewany po to aby ogrzać blok, aczykolwiek dalej wydaję mi się to troszczkę głupie, bo płyn chłodzący jest od chłodzenia silnika. Nie wiem do ilu stopni taki płyn jest podgrzewany przez grzałkę, więc nie poruszam tematu ochłodzenia go po odpaleniu, zanim silnik po prostu się przegrzeje.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2016, 12:27 przez Talar, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
ODPOWIEDZ