Radomski biały " Śliniak "

Jeśli odbudowujesz swojego Mercedesa, zapraszam, podziel się z innymi relacją z naprawy. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że czasami własnoręczne zmaganie się z rdzą, cieknącymi silnikami i lakierem jest dalekie od sztuki prezentowanej przez wytrawnych specjalistów i dlatego, zachęcamy tych co znają się na odbudowie do udzielania przyjacielskich rad i porad. Efekty nawet amatorskich zmagań jest czasami całkiem przyzwoity i niejednego już zaskoczył.

Moderator: Tomek

Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: Wojtek »

pasta autosol do metalu + ew. filc na wiertarkę
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: maciekpiti »

Gdzie to można kupić? Lakierniczy ?
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: Wojtek »

najprościej w internecie :)
http://lmgtfy.com/?q=pasta+autosol
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: maciekpiti »

Dzięki Wojtek za pomoc. Kupiłem w sklepie z lakierami.

Mam bardzo ładną deskę. Żadnych pęknięć, odbarwię czy wad, prócz jednej. Myślę że jakiś gamoń miał jakiś tik, trzymał ręką na kratce wlotu powietrza i ruszał kciukiem. Idealnie pasuję jak się dłoń przyłoży. Jakaś rada jak to pomalować czym.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1119
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: Tomek »

pewno sobie rączke grzał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: maciekpiti »

Zamontowałem szyby, wszytko pięknie ale męczy mnie ten klin szyby przedniej. Zajechany jak gacie starej baby. Porysowany nie zrobię już z nim nic lepszego. Można gdzieś kupić klin do szyby, nie wliczając ASO bo tam za całego trzeba wyrzygać 1500 zł, a nie stać mnie na tyle? Czy uszczelki szyby przedniej sprzedawana na alledrogo ktoś ma u siebie może wypowiedzieć się na temat jakości ? Jakieś dobre źródło ?
Nex@pl
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 246
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
Posiadany model W123: sedan
Lokalizacja: Szczecin

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: Nex@pl »

Mam jakiś komplet klinów do szyb, nie wiem w jakim są stanie, musiałbym się przyjrzeć.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: maciekpiti »

Ja mam proste ale nie wiem czy je ktos papierem sciernym czy druciakiem potraktowal bo porysowane strasznie i piepsza cala robote.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: maciekpiti »

Dziś odebrałem pierścienie firmy Goetze, pompę wtryskową po regeneracji i panewki firmy Glyco. Gdyby nie obiecany wyjazd z moją kobietą to montował bym silnik w sobotę. Koło pasowe poszło do malowania proszkowego, elementy aluminiowe do szkiełkowania, jutro prowadzę budę na malowanie komory silnika.

Obrazek

Obrazek
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Radomski biały " Śliniak "

Post autor: maciekpiti »

W związku ze Świętami na początku chciałbym życzyć wszytkim spokojnych i wesołych świąt oraz mokrego poniędziałku:) Ja korzystając z wolnego wreszcie mam trochę czasu dla siebie i mojej białej Pani. Rozebrałem komorę silnika całkowicie. Została tylko przekładnia kierownicza z dwóch powodów. Pierwszy taki że trzeba było jakoś samochodem wyjechać z garażu i wjechać na lawetę drugi ważniejszy przekładania jest zajechana maksymalnie i kierownica nie reaguję na 1/5 obrotu. Powyżej 100 km/h cieżko jest się zmieścić się w pasie. Więc przekładnia i tak jest do wywalenia.

Obrazek

Samochód pojechał do piaskowania, później do naszego forumowego kolegi Kalwara który mi ją pięknie pomalował na 737 classicweiss. "Śliniak" wrócił do mojego garażu.
Obrazek

W międzyczasie miałem chwilkę aby dokończyć mój projekt związany z przywróceniem mojego OM 617 do fabrycznego stanu. Projekt ukończony. Gdybym robił to jeszcze, zrobił bym tak samo wszytko. Wszystkie sruby i nakrętki są oryginalne. Ocynkowane zgodnie z oryginałem na zółto. Aluminiowe elementy wyszkiełkowane. Metalowe pomalowane piecowo na czarno. Korzystałem z prospektów więc układ kolorów na elementach napewno jest zgodny z tym co w 80' wyszło ze Stuttgartu.

Obrazek

Obrazek

W regeneracji jest już skrzynia 5 do tego silnika. :)

Ale wracając do tematu. Problem zrobił się z przekładnią, w domu miałem jeszcze 3 inne ale niestety stan ich był taki sam jak mojej, luzy straszne. Mam jedną zdrową przekładnie ale odłożona jest do mojej 300D która powoli się robi. Poszukiwałem przekładni pośród znajomych. Ostatnio sporo beczek robi się w mojej okolicy. Dostałem przekładnie od kumpla. Pomalowałem i założyłem. Na regulację śrubą nic nie reaguję ale luzów nie ma. Wymieniłem drążek kierwniczy na oryginał oraz siłownik do niego idący. Do malowania proszkowego poszedł też drążek stabilizatora, obsady kupiłem nowe w ASO koszt 17 zł sztuka.

Obrazek

Zmuszony byłem do zrobienia sobie ściągi, kartka ze skalą w mm. Zacząłem się gubić gdzie idzie jaka śruba. Teraz kładę podpisuję robię fotę i " kapcie czyste" Nie idzie się pomylić.

Obrazek

Wiaderek z oryginalnymi srubami do W123 mam już z 10. Nareszcie zaczyna się ich stan zmniejszać bo część z nich już jest przykręcona.
Obrazek

Złożyłem zawieszenie, filtr powietrza pomalowany założony, podstawa akumulatora przewody z lewej strony komory, zawór regulacji cieczy, przewody paliwowe pomalowałem na zielono zgodnie z oryginałem.

Obrazek

Obrazek


Teraz moje pytania :

1.Czy ktoś wie jaki numer ma ta zatyczka? Jest to element gumowy zatykający otwory w nadkolach, nie wykorzystanych z powodu braku dodatkowego wyposażenia np pompy abs czy webasto.

Obrazek

Mowa o tych otworach.

Obrazek

Nie potrafia w Radomskim ASO znaleźć tej gumy. Nie ma jej w tej tabeli :

Obrazek

2. W ścianie grodziowej mam taki otwór. Mowa o tym mniejszym. Szedł w nim przewód do radia. Czy powinna być tam jakaś guma ?

Obrazek

3. W II i III serii zamocowana jest blacha osłonowa idąca za rurą wydechową. W 2 beczkach w 0.5 serii nie widziałem tej blachy czy ktoś może mi powiedzieć czy w 0.5 serii ona była oryginalnie czy nie? Był by ktoś miły zrobić mi zdjęcia wkrętów mocyjących tą blachę?

Obrazek

Pozdrawiam Róża
ODPOWIEDZ