Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3

Moderator: Tomek

kamiler
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 39
Rejestracja: 17 lut 2014, 9:42
Posiadany model W123: 230 ce
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3

Post autor: kamiler »

Cześć,
Planuję regnerację przekaźnika pompy paliwa do mojej beczki. W tej chwili problem wygląda następująco - przekaźnik grzeje się i raz na czas ( ostatnio w czasie jazdy :shock: ) wyłącza zasilanie
pompy.
Metodą "Na oko" stwierdziłem brak zimnych lutów ( podobno częsta przyczyna niesprawności ). Bolce przekaźnika w gnieździe też są ok, odczyszczone i dodatkowo zaciśnięte. Główne podejrzenie to same przekaźniki, które znajdują się pod obudową, którą można zdemontować z użyciem śrubokręta. Stawiam na nadpalone, zużyte styki dwóch przekaźników elektromagnetycznych ( poza tym na płytce jest już tylko elektronika).
Przez styki idzie spory prąd do pompy więc pewnie mniejsza pow. styku powoduje grzanie. Przy najbliższej okazji planuję dokładny pomiar gabarytów przekaźników i mam nadzieje dobrać zamienniki - w sklepie tme.pl mają spory wybór. Jeden z nich wygląda mniej więcej tak http://www.tme.eu/pl/details/fra24-of/p ... 2c-2-dc24/#
Czy ktoś z Was bawił się w taką operację? Kupno używki to loteria a jest szansa zrobić to za 20zł w swoim zakresie :) Jeżeli się uda, podziele się spostrzeżeniami.
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3

Post autor: kazios »

Jeżeli masz nadpalone styki wystarczy je przeczyścić. Najlepiej spiłować bardzo drobnym pilnikiem aby była równa powierzchnia styku. Robiłem tak 5 lat temu, działa do dziś.
kamiler
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 39
Rejestracja: 17 lut 2014, 9:42
Posiadany model W123: 230 ce
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3

Post autor: kamiler »

Tak będzie chyba najlepiej. Obawiam się jednak, że i tak nie obędzie się bez wylutowania bo dostęp jest utrudniony.
kamiler
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 39
Rejestracja: 17 lut 2014, 9:42
Posiadany model W123: 230 ce
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3

Post autor: kamiler »

Przejrzałem jeszcze raz płytkę i znalazłem zimny lut...
Udało mi się również zakupić przekaźnik i w razie potrzeby będzie go można przelutować. Na razie trzeba będzie przelutować styk.

- Od czasu naprawy ( odpukać ) ani razu nie miałem problemu z pracą przekaźnika więc winę za wcześniejsze niepowodzenia ponosi zimny lut.
Załączniki
Przekaźnik bez obudowy- pod wskazanym przekaźnikiem pojawił się zimny lut ( styk od uzwojenia cewki elektromagnesu)
Przekaźnik bez obudowy- pod wskazanym przekaźnikiem pojawił się zimny lut ( styk od uzwojenia cewki elektromagnesu)
widok.jpg (69.98 KiB) Przejrzano 2887 razy
Lokalizacja zimnego lutu
Lokalizacja zimnego lutu
plytka1.jpg (69.96 KiB) Przejrzano 2887 razy
Trzeba szukać z lupą :)
Trzeba szukać z lupą :)
plytka2.jpg (49.94 KiB) Przejrzano 2887 razy
Awatar użytkownika
Maciula
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2015, 11:08
Posiadany model W123: 280ce
Lokalizacja: inowrocław

Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3

Post autor: Maciula »

Witam. W którym miejscu znajduje się przekaźnik od pompki paliwa?
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3

Post autor: Wojtek »

Patrząc na silnik od przodu auta w prawym górnym rogu (trochę przed serwem hamulca)
ODPOWIEDZ