Regulacja łożysk tylnych kół
Moderator: Tomek
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Regulacja łożysk tylnych kół
Jak reguluje się luz tylnych łożysk? Instrukcja opisuje tylko łożyska przednie.
Wczoraj ustawiłem prawidłowy luz z przodu, tyłu nie ruszałem, żeby czegoś nie spartolić, ale luz jest tam za duży.
Wczoraj ustawiłem prawidłowy luz z przodu, tyłu nie ruszałem, żeby czegoś nie spartolić, ale luz jest tam za duży.
Re: Regulacja łożysk tylnych kół
z przodu masz łożyska stożkowe więc luz skasujesz bez problemu.a tył niepamiętam dokładnie jak W123 ale niema żadnej regulacji.a duży masz ten luz?hałasuje na zakrętach? półośie dokręcone?(te śruby w środku piasty,13klucz bodajże)Teigrek pisze:Jak reguluje się luz tylnych łożysk? Instrukcja opisuje tylko łożyska przednie.
Wczoraj ustawiłem prawidłowy luz z przodu, tyłu nie ruszałem, żeby czegoś nie spartolić, ale luz jest tam za duży.
na starym forum strus12502
Re: Regulacja łożysk tylnych kół
Z tyłu nie ma regulacji. Potrzebny jest specjalny klucz tylko do Mesia. Stare łożyska, jeżeli mają luz to są do wymiany. Postępowanie bardzo proste, jeżeli ktoś ma jako takie warunki tzn kanał lub jakieś podstawki, bo siła duża jest potrzebna. W podręcznikach obsługowych naszych gwiazdek są podane momenty dla tylnych łożysk i to wszystko. Nie mam teraz niestety dostępu do tych danych. Pozdrawiam. Janusz.
Re: Regulacja łożysk tylnych kół
Chcę jeszcze dodać, że jako młody posiadacz Mietka zlekceważyłem ten temat i skończyło się niestety na lawecie - zablokowało tylne koło przy prędkości ok. 80 km/godz. Wyglądało kiepsko, ale nie warto ryzykować.
Re: Regulacja łożysk tylnych kół
TO znaczy ze regulowałeś ale coś poszło nie tak ? Czy ogólnie nie regulowałeś?stówa pisze:Chcę jeszcze dodać, że jako młody posiadacz Mietka zlekceważyłem ten temat i skończyło się niestety na lawecie - zablokowało tylne koło przy prędkości ok. 80 km/godz. Wyglądało kiepsko, ale nie warto ryzykować.
-Jesteś świrem wiesz?
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Regulacja łożysk tylnych kół
Niedawno byliśmy u znajomego na podnośniku kolumnowym, żeby obejrzeć podłogę i przy okazji ustawiłem prawidłowy luz na przednich łożyskach. Z tyłu też jest luz wyczuwalny przy ciągnięciu i odpychaniu koła, ale łożysk jeszcze nie słychać podczas jazdy, nawet przy szybkim pokonywaniu ciasnych łuków.
Ale prędzej czy później pewnie trzeba będzie wymienić te łożyska. Zrobienie klucza, to nie będzie jakiś problem -mam tokarkę i frezarkę. Ale na jednym forum czytałem, że wymiana tych łożysk, to jakaś strasznie trudna operacja, nie do przeprowadzenia w domu i odradzali pytającemu podejmowania się wymiany... Ale w zasadzie nikt tam nie napisał na czym owa straszliwa trudność miała by polegać
To jak to w końcu jest z tą wymianą, da się samemu?
Z tego co widziałem na rysunkach, tylne łożyska też są stożkowe. Dziwne, że nie są regulowane...
Ale prędzej czy później pewnie trzeba będzie wymienić te łożyska. Zrobienie klucza, to nie będzie jakiś problem -mam tokarkę i frezarkę. Ale na jednym forum czytałem, że wymiana tych łożysk, to jakaś strasznie trudna operacja, nie do przeprowadzenia w domu i odradzali pytającemu podejmowania się wymiany... Ale w zasadzie nikt tam nie napisał na czym owa straszliwa trudność miała by polegać
To jak to w końcu jest z tą wymianą, da się samemu?
Z tego co widziałem na rysunkach, tylne łożyska też są stożkowe. Dziwne, że nie są regulowane...
Re: Regulacja łożysk tylnych kół
Wtedy nie wymieniałem jeszcze łożyska w tylnym kole, ale podczas jazdy jakieś dziwne odgłosy słyszałem z tyłu. Niby popiskiwało coś, pochrobotało, ale nie wiedziałem co to i jechałem dalej, aż zablokowało koło. Z tymi łozyskami to jest tak, że jak traficie na jakieś chyba niedopracowane, bo nie wiem jak to określić może zdarzyć się tak, że pomimo użycia bardzo dużej siły nie da się ich skręcić - bo one schodzą sie chyba razem - zostaje mały luz na kole. Miałem tak kiedyś i musiałem kupić drugie, które już luzu nie miały po skręceniu.
Re: Regulacja łożysk tylnych kół
A wymienić samemu się da tylko klucz mocny i specjalny bo nie wiadomo kiedy ktoś tam zaglądał. Najlepsze podejście jest z kanału, ale kolega wymieniał łożyska pod blokiem i dał radę. Miłej pracy.