W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Moderator: Tomek

seba76
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2015, 23:34
Posiadany model W123: 230CE
Lokalizacja: Łódź

W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: seba76 »

Witam! Mam problem z odpaleniem mojej coupety po tym jak pojeżdżę trochę i silnik się rozgrzeje, to jak zgaszę i wystarczy że postoi 20-30min to już go bez deptania gazu nie odpalę. Auto nie ma LPG i nigdy nie miało. Na zimnym nawet jak postoi kilka dni to pala od pierwszego razu bez problemu. Poza tym dodatkowo jak już się rozgrzeje do 80/90st. to silnik trochę nierówno zaczyna pracować i "telepie" Miał ktoś podobny problem?
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: LohrSith »

Mam to samo. Już się przyzwyczaiłem :D Przy minus 20 pali na dotyk a na ciepło kręcę 30 sec rozrusznikiem. Podejrzewam niskie ciśnienie sprężania ( wyjechane pierścienie), bo mam tak od kiedy benzyna poszła do oleju. Ponieważ mam popękane uszczelniacze, wiec olej uszczelnia pierścienie jak silnik stoi. Może na wiosnę się za to wezmę.
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: Wojtek »

Ja mam dwa pomysły, a w zasadzie jeden ale dwie potencjalne przyczyny - coś powoduje zalewanie się silnika i albo masz wrtrysk źle ustawiony i zapłon, albo szwankuje Ci warm up regulator i chodzi jak na ssaniu
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: LohrSith »

U mnie warm up założyłem nowy z serwisu i bez zmian.
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: Oskar-123 »

Zbyt bogata dawka tak jak pisze Wojtek, na zimnym silniku jest odpowiednio bogata a na goracym zalewa, wyreguluj wtrysk
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
seba76
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2015, 23:34
Posiadany model W123: 230CE
Lokalizacja: Łódź

Re: W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: seba76 »

Chyba Panowie macie rację zacznę od regulacji wtrysku i zobaczę co będzie, ale to dopiero po nowym roku bo mój mechanik ma terminy pobukowane do połowy stycznia :cry:
Póki co dzięki za cenne rady :)
Matej185
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 26
Rejestracja: 28 sty 2014, 22:09
Posiadany model W123: 230

Re: W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: Matej185 »

witaj. na bank pierscienie. regulacja może coś poprawi ale nie wiele i tymczasowo. wykreć świece i daj parę kropel oleju. olej uszczelni pierścienie bedzie palił lepiej
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: tatarak »

Ja pierdziu co z was za kierowcy jak nie potraficie sami ogarnąć K-Jeta.Podstawowy klucz -imbus 3 .Choćby ciśnienie sprężania było do bani to dobrze wyregulowana klapa musi zasilić wtryski.I jeszcze jedna ważna sprawa sprawny zawór obejściowy pod kolektorem jak i kalosz bez pęknięć nasunięty prawidłowo na gardziel dolnej przepustnicy.
W123CE
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 13
Rejestracja: 23 paź 2015, 21:18
Posiadany model W123: 280CE
Lokalizacja: Polska

Re: W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: W123CE »

Głównym powodem nie odpalania na ciepłym silniku po postoju jest Akumulator Paliwa mieszczący się przy pompie paliwa, to ta metalowa puszka.
Większość fachowców zapomina o tym!
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: W123 230CE problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: LohrSith »

spox. U mnie na bank nie jest to akumulator paliwa ani regulacja K-Jeta. Obstawiam, ze nie mam cisnienia na garach przez uszczelniacze zaworow. Dam znac jak to sprawdze. Obecnie wymieniam zawieche na nowa fabryczna i opuszczam go na podkladkach pod sprezynami.
ODPOWIEDZ