240D manual na automat
Moderator: Tomek
-
- Beczuszkarz
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 maja 2015, 16:18
- Posiadany model W123: 240D
- Lokalizacja: pińczów
240D manual na automat
Witam
Po pierwsze witam wszystkich forumowiczowi beczkomaniaków.
Mam kilka pytanek. Może już ktoś przerabiał temat. Mam mojego w123 od kilkunastu lat i zapragnąłem mieć automat.
Trafia mi się skrzynia od 300D. Czy będzie pasować do 240D?
Niestety skrzynia jest już zdemontowana i prosiłbym o jakieś wskazówki zdjęcia podłączenia podciśnień cięgła do pedału gazu itp co pomoże mi w adaptacji automatu. U gościa od którego mam brać skrzynię jest ponoć jeszcze elektryka. Czy to jest tylko kickdown czy coś jeszcze?
A i najważniejsze. Czy długość wału jest inna niż w manualu?
Za wszelkie sugestie i pomoc z góry dzięki.
Pozdrawiam
Po pierwsze witam wszystkich forumowiczowi beczkomaniaków.
Mam kilka pytanek. Może już ktoś przerabiał temat. Mam mojego w123 od kilkunastu lat i zapragnąłem mieć automat.
Trafia mi się skrzynia od 300D. Czy będzie pasować do 240D?
Niestety skrzynia jest już zdemontowana i prosiłbym o jakieś wskazówki zdjęcia podłączenia podciśnień cięgła do pedału gazu itp co pomoże mi w adaptacji automatu. U gościa od którego mam brać skrzynię jest ponoć jeszcze elektryka. Czy to jest tylko kickdown czy coś jeszcze?
A i najważniejsze. Czy długość wału jest inna niż w manualu?
Za wszelkie sugestie i pomoc z góry dzięki.
Pozdrawiam
Re: 240D manual na automat
Wiązka do skrzyni,wybierak,przednia część wału,podpora skrzyni ,skrzynia,wandler,szczątkowe koło zamachowe,cięgno do skrzyni,regulator na pompie wtryskowej i korektor podciśnienia z dekla zaworowego ,inne cięgna.To są części które należy wymienić.Nie pamiętam czy szczątkowe koło nie jest wyważane razem z wałem,jeśli tak to dupa z przekładki.
-
- Beczuszkarz
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 maja 2015, 16:18
- Posiadany model W123: 240D
- Lokalizacja: pińczów
Re: 240D manual na automat
Witam
Dzięki za odpowiedź. Z tego co pamiętam, ale jeszcze sprawdzę koła zamachowe są niezależnie wyważane.
Kurczę sporo się tego uzbierało. W niedzielę podjadę do gościa sprawdzić czy ma komplet. Najtrudniej pewnie będzie wydembić regulator na pompie wtryskowej(gosć ma silnik zdemontowany z opcją adaptacji do czegoś).
Jeszcze takie pytanko czy w automacie w zegarach na dole jest jest jakaś "wstawka" co wyświetla aktualną pozycje automatu? Miejsce widzę jest ale czy coś tam powinno być?
Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź. Z tego co pamiętam, ale jeszcze sprawdzę koła zamachowe są niezależnie wyważane.
Kurczę sporo się tego uzbierało. W niedzielę podjadę do gościa sprawdzić czy ma komplet. Najtrudniej pewnie będzie wydembić regulator na pompie wtryskowej(gosć ma silnik zdemontowany z opcją adaptacji do czegoś).
Jeszcze takie pytanko czy w automacie w zegarach na dole jest jest jakaś "wstawka" co wyświetla aktualną pozycje automatu? Miejsce widzę jest ale czy coś tam powinno być?
Pozdrawiam
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1119
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: 240D manual na automat
W Lenkradautomatic, czyli zmiana biegów w kierownicy są wyświetlane biegi na środku na dole w liczniku
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: 240D manual na automat
a co za tym idzie w automacie z biegami w podłodze nie masz tego wyświetlacza w liczniku. licznik jest tylko pod niego przystosowany.
-
- Beczuszkarz
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 maja 2015, 16:18
- Posiadany model W123: 240D
- Lokalizacja: pińczów
Re: 240D manual na automat
Jadę dziś po komplet. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jedynie czego nie ma to regulatora na pompie. Ponoć oryginalnie nie było. A tak na marginesie to za co on odpowiada?
-
- Beczuszkarz
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 maja 2015, 16:18
- Posiadany model W123: 240D
- Lokalizacja: pińczów
Re: 240D manual na automat
Witajcie ponownie.
Na początek powiem tak. Lepiej zastanówcie się 10 razy zanim zaczniecie przerabiać manuala na automat nie mając w zanadrzu kompletnego i identycznego dawcy. Będzie potrzebne dużo motywacji i samozaparcia. Odradzam ludziom bez zdolności manualnych. Nie jest to tak jakby się wydawało przekręcenie klocków.
Już dwa razy wydawało mi się, że mam komplet, po czym okazywało się ze brakuje tego czy tamtego.
1. Śruby, którymi przykręca się koło zamachowe są inne niż w manualu. W serwisie 16 zł szt. Na szrotach ciężkie do zdobycia.
2. Jeśli macie łapę pod skrzynię od 300D nie będzie pasować do 240 pomimo dużego zakresu regulacji. Konieczna była przeróbka. Niestety nie udało mi się znaleźć oryginalnej łapy do 240.
3. Brak otworów na elektrykę do skrzyni w manualu. Obchodzę to przedłużając wiązkę i wypuszczając ją przez otwór po rurce od siłownika sprzęgła. Stwierdziłem iż w razie "w" wrócę do oryginału i zostawiam wszystko nie zmienione.
4. Kickdown nie pasuje do standardowego mocowania. Można dorobić tulejkę lub wyciąć z dawcy oryginał. Dorobiłem tulejkę
5. Trafiłem akurat tak iż miałem inną linkę od prędkościomierza. Musiałem wymienić.
6. Chłodnica też do wymiany.
7.Długo zeszło mi na poszukiwaniach regulatora podciśnienia przykręcanego do pompy. W serwisie powiedzieli około 1200 brutto. Do w123 na szrotach kazali zapomnieć. Poszperałem trochę i podpowiem w124 ma taki sam i leżą odłogiem poprzykręcane do pomp na pułkach na każdym szrocie w cenie od 30 do 50 zł. Drugi rodzaj ten przykręcany tak jakby do dupki pompy jest na ebay w cenie 60 $ z przesyłką.
8. Musicie posiadać komplet cięgien do gazu zależności od skrzyni. W przypadku skrzyni 722.122 trochę zabawy będzie z cięgnami.
9. Przeróbka rurki do miarki oleju do skrzyni. Budowa układu wydechowego kolidowała z fabrycznym gięciem miarki.
Pierwsze jazdy testowe już za mną. Zostało parę modyfikacji cięgien od gazu oraz regulacja wybieraka i finito.
Mogę cieszyć się jazdą z automatem. Auto stało się wolniejsze ale spodziewałem się tego. Natomiast nie spodziewałem się, że aż tyle. Przed modyfikacją 145km/h bez problemu po 125km/h. Ale do codziennej jazdy głównie po mieście wystarczające.
Jak ktoś wpadnie na taki pomysł jak ja(przeróbka manuala na automat) niech najpierw do mnie zadzwoni, to na pewno mu to z głowy wybiję, a jak się nie uda to pomogę w przeróbce.
Na początek powiem tak. Lepiej zastanówcie się 10 razy zanim zaczniecie przerabiać manuala na automat nie mając w zanadrzu kompletnego i identycznego dawcy. Będzie potrzebne dużo motywacji i samozaparcia. Odradzam ludziom bez zdolności manualnych. Nie jest to tak jakby się wydawało przekręcenie klocków.
Już dwa razy wydawało mi się, że mam komplet, po czym okazywało się ze brakuje tego czy tamtego.
1. Śruby, którymi przykręca się koło zamachowe są inne niż w manualu. W serwisie 16 zł szt. Na szrotach ciężkie do zdobycia.
2. Jeśli macie łapę pod skrzynię od 300D nie będzie pasować do 240 pomimo dużego zakresu regulacji. Konieczna była przeróbka. Niestety nie udało mi się znaleźć oryginalnej łapy do 240.
3. Brak otworów na elektrykę do skrzyni w manualu. Obchodzę to przedłużając wiązkę i wypuszczając ją przez otwór po rurce od siłownika sprzęgła. Stwierdziłem iż w razie "w" wrócę do oryginału i zostawiam wszystko nie zmienione.
4. Kickdown nie pasuje do standardowego mocowania. Można dorobić tulejkę lub wyciąć z dawcy oryginał. Dorobiłem tulejkę
5. Trafiłem akurat tak iż miałem inną linkę od prędkościomierza. Musiałem wymienić.
6. Chłodnica też do wymiany.
7.Długo zeszło mi na poszukiwaniach regulatora podciśnienia przykręcanego do pompy. W serwisie powiedzieli około 1200 brutto. Do w123 na szrotach kazali zapomnieć. Poszperałem trochę i podpowiem w124 ma taki sam i leżą odłogiem poprzykręcane do pomp na pułkach na każdym szrocie w cenie od 30 do 50 zł. Drugi rodzaj ten przykręcany tak jakby do dupki pompy jest na ebay w cenie 60 $ z przesyłką.
8. Musicie posiadać komplet cięgien do gazu zależności od skrzyni. W przypadku skrzyni 722.122 trochę zabawy będzie z cięgnami.
9. Przeróbka rurki do miarki oleju do skrzyni. Budowa układu wydechowego kolidowała z fabrycznym gięciem miarki.
Pierwsze jazdy testowe już za mną. Zostało parę modyfikacji cięgien od gazu oraz regulacja wybieraka i finito.
Mogę cieszyć się jazdą z automatem. Auto stało się wolniejsze ale spodziewałem się tego. Natomiast nie spodziewałem się, że aż tyle. Przed modyfikacją 145km/h bez problemu po 125km/h. Ale do codziennej jazdy głównie po mieście wystarczające.
Jak ktoś wpadnie na taki pomysł jak ja(przeróbka manuala na automat) niech najpierw do mnie zadzwoni, to na pewno mu to z głowy wybiję, a jak się nie uda to pomogę w przeróbce.
-
- Beczkolak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 cze 2015, 21:34
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Polska
Re: manual na automat
Witam.
Mam MB 123 300D ze skrzynia manualna z 1977roku . Mam okazję kupić komplet :silnik 300D+skrzynia automat + półosie z piastami + tylny most [zmontowane] Czy przekładka może być "kłopotliwa" ?
Pozdrawiam
Henryk
Mam MB 123 300D ze skrzynia manualna z 1977roku . Mam okazję kupić komplet :silnik 300D+skrzynia automat + półosie z piastami + tylny most [zmontowane] Czy przekładka może być "kłopotliwa" ?
Pozdrawiam
Henryk
-
- Beczuszkarz
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 maja 2015, 16:18
- Posiadany model W123: 240D
- Lokalizacja: pińczów
Re: 240D manual na automat
Jak masz komplet to przeróbka nie jest kłopotliwa.Ale musisz mieć komplet łącznie z chłodnicą rurkami olejowymi ze skrzyni do chłodnicy i elektrykę.Dodatkowo wybierak biegów, cięgno do niego, podpora skrzyni i poduszka, przednia część wału napędowego, pedał hamulca, zbiorniczek płynu hamulcowego albo zaślepienie obecnego. Najtrudniejsze do zdobycia są regulatory podciśnienia, koło szczątkowe zamachowe i śruby do niego ale jak twierdzisz iż masz komplet z silnikem to powinny być razem. A "półosie z piastami + tylny most" są takie same w manualu jak i automacie.
Ja kupiłem niestety skrzynię 722.122 z regulacją cięgnami i troszkę musiałem pokombinować. Standardowo 300D miały skrzynie 722.118 sterowaną tylko podciśnieniowo więc tego problemu nie będzie.
Ja kupiłem niestety skrzynię 722.122 z regulacją cięgnami i troszkę musiałem pokombinować. Standardowo 300D miały skrzynie 722.118 sterowaną tylko podciśnieniowo więc tego problemu nie będzie.
-
- Beczkolak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 cze 2015, 21:34
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Polska
Re: 240D manual na automat
Witam.
Dzięki serdeczne za pomocne uwagi.
Henryk
Dzięki serdeczne za pomocne uwagi.
Henryk