m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Moderator: Tomek

FrozenVodka
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2015, 11:47
Posiadany model W123: 230 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: FrozenVodka »

Witajcie, moja gwiazda przechodzi właśnie większy remont i pojawił się problem na etapie silnika. Otóż po wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu tejże oraz wymianie kopułki, palca, kabli, filtra i świec, silnik (m102) chodzi idealnie równo ale wskakuje na około 1500-2000 obrotów i tak sobie ustala te obroty na stałe. Jakakolwiek regulacja kończy się tym że obroty owszem spadają ale auto traci przynajmniej połowę mocy. W czym może być problem? Wymieniłem też kilka odm i silnik mocno się uszczelnił więc może jest w szoku jeszcze? :) Macie jakieś pomysły?
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: LohrSith »

Nie napisales czy to m102 na gazniku czy wtrysku.
FrozenVodka
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2015, 11:47
Posiadany model W123: 230 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: FrozenVodka »

Tak, przepraszam. Silnik K jettronic ale bez silniczka krokowego.
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: LohrSith »

a jaka regulacja ? Czym probowales regulowac ? To ze wskakuje, to znaczy, ze po odpaleniu to sa jego obroty minimalne i skad masz odczytane te obroty ?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: tatarak »

Łapie lewe powietrze pod klapę i dlatego ma wyższe obroty.
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: LohrSith »

albo ma ustawiona za bogata mieszanke...
FrozenVodka
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2015, 11:47
Posiadany model W123: 230 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: FrozenVodka »

tatarak pisze:Łapie lewe powietrze pod klapę i dlatego ma wyższe obroty.
A jak mam to rozumieć że pod klapę? Nie powinien mieć żadnych już nieszczelności bo silnik po generalnym:( Jedynie wokół kolektora ma coś z uszczelką i słychać "popiardywanie" ale to przecież nie powinno miec wpływu? Czy się mylę?
LohrSith pisze:a jaka regulacja ? Czym probowales regulowac ? To ze wskakuje, to znaczy, ze po odpaleniu to sa jego obroty minimalne i skad masz odczytane te obroty ?
No właśnie mechanik mi regulował obroty za pomocą śrubki przy głowicy ale prawdę mówiąc niewiele to pomogło, bo nawet po spadku obrotów, do powiedzmy akceptowalnego, auto nie ma przynajmniej połowy mocy. Z kolei kiedy znowu wracamy do punktu wyjścia (1500-200 obrotów) zaczyna się cyrk przy zapalaniu. Odpala na dotyk ale dławi się, prycha i dopiero po chwili silnik pracuje równo.
Obroty sprawdzałem "na ucho: ponieważ nie mam obrotomierza. Raczej się nie mylę. Circa 2000 obrotów.

Rozważałem też wyregulowanie K -Jetronica na ul. Szpaczej (podobno jedyni specjaliści w Warszawie) ) ale zanim wydam 300 złotych wolałbym wypróbować wszystkie inne możliwości.

A może faktycznie coś z mieszanką jak pisze LohrSith? Tylko jak to wyregulować? Dam radę sam?
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: LohrSith »

mieszanke regulujesz poprzez otwor w filtrze powietrza. Regulujesz korzystajac z analizatora spalin. Jest to regulacja K-jetronica. Nie wiem o jakiej srubce piszesz na glowicy.
Jezeli lapie Ci powietrze poprzez nieszczelny kolektor dolotowy to nie ustawisz wogole zadnych parametrow. Nie wazne, ze silnik po remoncie. Kolektor powinien byc zalozony na nowej uszczelce i caly uklad wezy gumowych od odmy oraz guma pod rozdzielaczem musi byc szczelna.
Pod klape to oznacza, ze lewe powietrze dostaje sie pod klape spietrzajaca rozdzielacza wtrysku. :D
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: tatarak »

Nie wiemy jaki masz układ obejść -bypassów łączących górę z dołem.ASB to jedno obejście żeby przy wbijaniu biegu podnieść obroty trochę do góry,obejście nr 2 klimatyzacja ,obejście nr 3 wysokie obroty czarny plastikowy zawór pod kolektorem,nieszczelność w zaworze termicznym wolnych obrotów też będzie podbijało obroty,źle założona guma kalosza na dolną przepustnicę da podobne objawy i jest bardzo częsta prozaiczną wręcz usterką którą popełnia wielu mechaników itd.
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.

Post autor: LohrSith »

najlepiej napisz numer nadwozia to bedzie wiadomo co on tam ma, chyba, ze mial silnik wymieniany :D
ODPOWIEDZ