m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
Moderator: Tomek
-
- Beczkolak
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 sie 2015, 11:47
- Posiadany model W123: 230 Coupe
- Lokalizacja: Warszawa
m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
Witajcie, moja gwiazda przechodzi właśnie większy remont i pojawił się problem na etapie silnika. Otóż po wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu tejże oraz wymianie kopułki, palca, kabli, filtra i świec, silnik (m102) chodzi idealnie równo ale wskakuje na około 1500-2000 obrotów i tak sobie ustala te obroty na stałe. Jakakolwiek regulacja kończy się tym że obroty owszem spadają ale auto traci przynajmniej połowę mocy. W czym może być problem? Wymieniłem też kilka odm i silnik mocno się uszczelnił więc może jest w szoku jeszcze? Macie jakieś pomysły?
Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
Nie napisales czy to m102 na gazniku czy wtrysku.
-
- Beczkolak
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 sie 2015, 11:47
- Posiadany model W123: 230 Coupe
- Lokalizacja: Warszawa
Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
Tak, przepraszam. Silnik K jettronic ale bez silniczka krokowego.
Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
a jaka regulacja ? Czym probowales regulowac ? To ze wskakuje, to znaczy, ze po odpaleniu to sa jego obroty minimalne i skad masz odczytane te obroty ?
Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
Łapie lewe powietrze pod klapę i dlatego ma wyższe obroty.
Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
albo ma ustawiona za bogata mieszanke...
-
- Beczkolak
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 sie 2015, 11:47
- Posiadany model W123: 230 Coupe
- Lokalizacja: Warszawa
Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
A jak mam to rozumieć że pod klapę? Nie powinien mieć żadnych już nieszczelności bo silnik po generalnym:( Jedynie wokół kolektora ma coś z uszczelką i słychać "popiardywanie" ale to przecież nie powinno miec wpływu? Czy się mylę?tatarak pisze:Łapie lewe powietrze pod klapę i dlatego ma wyższe obroty.
No właśnie mechanik mi regulował obroty za pomocą śrubki przy głowicy ale prawdę mówiąc niewiele to pomogło, bo nawet po spadku obrotów, do powiedzmy akceptowalnego, auto nie ma przynajmniej połowy mocy. Z kolei kiedy znowu wracamy do punktu wyjścia (1500-200 obrotów) zaczyna się cyrk przy zapalaniu. Odpala na dotyk ale dławi się, prycha i dopiero po chwili silnik pracuje równo.LohrSith pisze:a jaka regulacja ? Czym probowales regulowac ? To ze wskakuje, to znaczy, ze po odpaleniu to sa jego obroty minimalne i skad masz odczytane te obroty ?
Obroty sprawdzałem "na ucho: ponieważ nie mam obrotomierza. Raczej się nie mylę. Circa 2000 obrotów.
Rozważałem też wyregulowanie K -Jetronica na ul. Szpaczej (podobno jedyni specjaliści w Warszawie) ) ale zanim wydam 300 złotych wolałbym wypróbować wszystkie inne możliwości.
A może faktycznie coś z mieszanką jak pisze LohrSith? Tylko jak to wyregulować? Dam radę sam?
Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
mieszanke regulujesz poprzez otwor w filtrze powietrza. Regulujesz korzystajac z analizatora spalin. Jest to regulacja K-jetronica. Nie wiem o jakiej srubce piszesz na glowicy.
Jezeli lapie Ci powietrze poprzez nieszczelny kolektor dolotowy to nie ustawisz wogole zadnych parametrow. Nie wazne, ze silnik po remoncie. Kolektor powinien byc zalozony na nowej uszczelce i caly uklad wezy gumowych od odmy oraz guma pod rozdzielaczem musi byc szczelna.
Pod klape to oznacza, ze lewe powietrze dostaje sie pod klape spietrzajaca rozdzielacza wtrysku.
Jezeli lapie Ci powietrze poprzez nieszczelny kolektor dolotowy to nie ustawisz wogole zadnych parametrow. Nie wazne, ze silnik po remoncie. Kolektor powinien byc zalozony na nowej uszczelce i caly uklad wezy gumowych od odmy oraz guma pod rozdzielaczem musi byc szczelna.
Pod klape to oznacza, ze lewe powietrze dostaje sie pod klape spietrzajaca rozdzielacza wtrysku.
Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
Nie wiemy jaki masz układ obejść -bypassów łączących górę z dołem.ASB to jedno obejście żeby przy wbijaniu biegu podnieść obroty trochę do góry,obejście nr 2 klimatyzacja ,obejście nr 3 wysokie obroty czarny plastikowy zawór pod kolektorem,nieszczelność w zaworze termicznym wolnych obrotów też będzie podbijało obroty,źle założona guma kalosza na dolną przepustnicę da podobne objawy i jest bardzo częsta prozaiczną wręcz usterką którą popełnia wielu mechaników itd.
Re: m102 po remoncie- 1500-2000 obrotów na stałe.
najlepiej napisz numer nadwozia to bedzie wiadomo co on tam ma, chyba, ze mial silnik wymieniany