witam serdecznie wszystkich i proisze o pomoc lub informacje
od 5 lat jezdzilem coupe 2.3 sliczna srebna, rok temu zabilem silnik z mojej winy stala 1 rok w garazu, az wreszcie pomyslalem ze czas naprawic szukalem silnika 2 miesiace bo mechanik powiedzial ze najlepiej wymienic silnik bo naprawa sie nie oplaca wiec po dluzszym szukani znalazlem dziadka co mial do sprzedania w dobrej cenie w123 2.3 e i go kupilem przywiozla mi go laweta na plac, po wyciagnieciu 2 aut stwierdzilem ze chyba zostawie sobie czerwonego diabla w123 e i zaczelem przekladac z ce wszystko sprawne do 2.3e stwierdzilem ze czerwony 2.3 e jest naprawde w dobrym stanie chodzi mi o blache bylem bod wrazeniem stamu jedyne co nie dzila to elektryczne szyby i po przekladce aloesow z ce do e praWE przedni beben sie nie krecil zobaczylem ze tloczek nie odbija po nacisinieciu hamulca wiec pomyslalem szybko zmienie z ce do e i bedzie po problemie po wrecz utopieniu w w40 ukrecilem srobke w sprawnym ce i teraz moje pytanie CZY MOGE PRZELOZYC SRODEK Z DOCISKU HAMULCA ZEPSUTEGO DO SPRAWNEGO chodzi mi o cale flaki klocki gumy i td.chyba ze jest jakis zestaw naprawczy docisku bo nie mam pojecia i co zrobic z tymi szybami dlaczego nie otwieraja nie slychac nic sprawdzilem bezpieczniki sa ok i teraz pytanie W COUPE DZILAJA SZYBY OTWIERAJA ITD JAK PRZELOZYC Z SPRAWNEGO DO POPSUTEGO A MOZE POPROSTU COS JESZCZE POWINNIENEM SPRAWDZIC nie jestem mechanikiem poprostu lubie pogrzebac ale nie do konca z powodzeniem prosze pomozcie albo dajcie jakies wskazuwki aaaa i jesszcze jedno dlkaczego jak odpale czerwonego diabla bardzo smierdzi bezyna przepalana auto nie kopci odpala ale jak jest zimny to gasnie ......kupilem juz wszystkie filtry powietrrza oleju mam tez filtr do skrzyni biegow jeszcze tego nie zrobilem bo narazie robie to 3 tygodnie dwa razy w tygodniu dawac jakies wskazowki jak zrobic z 2 aut jedno naprawde ok
z dwoch slicznotek jedna sprawna wypasiona ...
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: z dwoch slicznotek jedna sprawna wypasiona ...
mechanizmy szyb w sedanie i coupe masz inne. ale możliwe,ze silniczki są takie same. tego nie wiem,musiałbyś porównać
-
- Beczkolak
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 kwie 2015, 21:15
- Posiadany model W123: w123
- Lokalizacja: Wielka Brytania
Re: z dwoch slicznotek jedna sprawna wypasiona ...
a gdzie te silniczki sa zeby to porownac
Re: z dwoch slicznotek jedna sprawna wypasiona ...
po sciagnieciu tapicerki drzwi w drzwiach na dole ... z coupe do pospolitego sedana przekladka - no ciekawa opcja
- darekrei
- Beczkarz
- Posty: 97
- Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:40
- Posiadany model W123: 200D MOC!!
- Lokalizacja: Lubichowo
Re: z dwoch slicznotek jedna sprawna wypasiona ...
Jeśli chodzi o zaciski to zależy jakiej masz firmy i czy ta sama średnica tłoczka , bo wychodziły zaciski ATE (bodajże 60mm srednica tłoczka) i BENDIX-BOSCH (też 60mm średnica). Różnica jest w mocowaniu gumek osłaniających tłoczki. Ja robiąc w moim zaciski z 2tyg temu też upindoliłem śrube trzymającą zacisk. Ale z tym tragedii nie ma, musisz wcisnąć na hama tłoczeki (ciężko ale się da), i zdjąć zacisk, odkręcić tarcze ( pamiętaj że zejdzie razem z łożyskiem, więc czystość to podstawa ). No i widzisz od du*y strony twoją urwaną śrubę. Wiercisz otwór, ( ja zrobiłem to wiertłem 4mm ), dopasowałem frez "5" wbiłem na hama i gazami grzałem, tak długo aż puściło. Wykręcasz urwaną śrubę, fajnie jeśli masz gwintownik, to poprawić gwint, dopasować nową śrubę i po problemie. Skręcasz wszystko z powrotem do kupy, dociągasz łożysko, żeby było nie za mocno ani nie za lekko ( tu przydałaby się ręka osoby, która z mechaniką ma trochę więcej wspólnego ) i ogień.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: z dwoch slicznotek jedna sprawna wypasiona ...
Fiarma AUTOFREN robi takie zestawy regeneracyjne, jakosc jest przyzwoita, wszystko ladnie czyscisz drobnym papierkiem, smarujesz plynem hamulcowym i skladasz, wszystko powinno chodzic na tyle latwo ze tloczek wcisniesz palcem, a praktycznie jedyna wiedza jaka potrzebna jest ci do motoryzacyjnego to to co pisal kolega wczesniej, jakiej firmy masz zaciski, ATE, BOSCH czy GIRLINGa
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
- darekrei
- Beczkarz
- Posty: 97
- Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:40
- Posiadany model W123: 200D MOC!!
- Lokalizacja: Lubichowo
Re: z dwoch slicznotek jedna sprawna wypasiona ...
jeśli masz możliwość to piaskowanie najlepiej wyczyści zacisk i wewnątrz i na zewnątrz. Oczywiście wszystko zależy od stanu tłoczka, jak ma duże wżery to złom. Tak jak pisze Oskar-123 zestawy AUTOFREN'a są spoko, a co ważne dostępne od ręki przynajmniej w IC.