W zeszły weekend rozebrałem dużą część oprzyrządowania silnika w mojej 240D. Wymieniałem paski klinowe, założyłem wyszkiełkowany termostat, pomalowaną pompę wody i parę pierdół ocynkowanych. Zmieniłem też napinacz łańcuszka. Na niskich obrotach słychać było nie miły metaliczny dźwięk, jak by zawory w głowicy, przy lekkim dodaniu gazu wszytko ustępowała coś po prostu h*jowo dzwoniło w silniku. Podejrzewam że to ten napinacz łańcuszka. Wsadziłem z innego silnika, ale optycznie wyglądał identycznie. Ale to nie ważne, przy okazji wysłuchiwania skąd dobiega ten dźwięk zauważyłem że ucieka mi kompresja z jednego z cylindrów z pod gniazda, w które wkręca się wtrysk? I tu moje pytania. Czy ktoś w ogóle to kiedyś wykręcał? ? Czym to wykręcić ? Jak to jest oryginalnie uszczelnione ? Ewentualnie jakieś porady co z tym zrobić, takie w stylu żebym to zakleił z góry odpadają nie lubię partyzantki. Liczę na waszą pomoc bo nie ma czym jeździć
Pozdrawiam Róża
Głowica Diesel
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Głowica Diesel
Potrzebny jest do tego specjalny klucz do forkomory ale ja bym sie tym nie przejmowal bo kazdy jak by u siebie sprawdzil to we wszystkich ucieka cisnienie z pod nich, o ile dobrze pamietam to tam jest miedziana podkladka, a co do tego metalicznego grzechotu- sprawdz czy kolo rozrzadu (walka rozrzadu) jest prawidlowo zamocowane, ono jest mocniej odsadzone w jedna strone, moze zle zalozyles albo bylo juz zle zalozone, jak bedziesz krecil silnikiem to bedzie widac ze lancuch jakby zeskakiwal z zebatki
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Głowica Diesel
Ale u mnie optycznie widac ze mi dmucha razem z mieszanka paliwowa leci z pod komory wstepnej. Kola rozrzadu nie ruszalem a wczezniej bylo dobrze.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Głowica Diesel
No to faktycznie trzeba robic, a ten napinacz zalozyles dobrze? tj rozkrecasz go najpierw, wkrecasz w silnik obudowe napinacza a dopiero pozniej wkladasz w obudowe jego bebechy i zakrecasz ta srube z tylu co cisnie sprezyne
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Głowica Diesel
Nie.