Konserwacja podłogi
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Konserwacja podłogi
Pamiętam że na poprzednim forum była taki temat, czym zakonserwować podłogę w środku i na zewnątrz ? Co zrobić po kolei, w tym temacie jestem laikiem więc chciałbym usłyszeć jakieś porady. Pozdrawiam
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1121
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Konserwacja podłogi
Na forum w114-115 jest nawet krótki artykuł co do konserwacji.
Po pierwsze - jak robisz blacharkę, to nowe elementy muszą zostać oczyszczone z czarnej farby którą są pokryte, następnie jak kto woli, ale ja bym dał reaktywny, akryl i na to konserwacja. Ja zaczynam się też powoli za tym rozglądać i znalazłem bardzo dobry, ale drogi środek (ponoć nr 1 w EU): MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett ; tutaj jest jeszcze taki problem, że trzeba to kłaść pod temperaturą 120 stopni Celsjusza no i jeszcze mieć sprzęt którym to położymy. Zresztą jak wpiszecie w YT ten środek to wyskoczy filmik tego faceta. To jest ponoć najlepsza metoda przed rdzą, do profili zamkniętych jak i podwozia (podłoga, progi, nadkola).
Jak znacie inne, tańsze to napiszcie
edit: jak chcesz konserwować podłogę w środku to pewnie jest zgnita - jeśli nie to tego nie rób.
Po pierwsze - jak robisz blacharkę, to nowe elementy muszą zostać oczyszczone z czarnej farby którą są pokryte, następnie jak kto woli, ale ja bym dał reaktywny, akryl i na to konserwacja. Ja zaczynam się też powoli za tym rozglądać i znalazłem bardzo dobry, ale drogi środek (ponoć nr 1 w EU): MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett ; tutaj jest jeszcze taki problem, że trzeba to kłaść pod temperaturą 120 stopni Celsjusza no i jeszcze mieć sprzęt którym to położymy. Zresztą jak wpiszecie w YT ten środek to wyskoczy filmik tego faceta. To jest ponoć najlepsza metoda przed rdzą, do profili zamkniętych jak i podwozia (podłoga, progi, nadkola).
Jak znacie inne, tańsze to napiszcie
edit: jak chcesz konserwować podłogę w środku to pewnie jest zgnita - jeśli nie to tego nie rób.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Konserwacja podłogi
Nie jest wcale zgnita wogóle, myślisz że profilaktyczna konserwacja nie ma sensu ?
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1121
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Konserwacja podłogi
To jak nigdzie nie masz zgnitej podłogi to po co chcesz konserwować od środka? Woda Ci tam kapie przez szyby albo szyberdach? Ja nie widziałbym takiej potrzeby.
Natomiast co do podłogi z zewnątrz i profili zamkniętych - oczywiście że jest sens - nawet wypadałoby to robić co jakiś czas. Ważne żeby nie zrywać dotychczasowej konserwacji fabrycznej, jeśli dobrze się trzyma. Tam gdzie jest rdza to widać gołym okiem i wtedy to nie pozostaje nic innego jak spawanie, bo nawet jak zakonserwujesz to i tak to dalej będzie gnić.
Natomiast co do podłogi z zewnątrz i profili zamkniętych - oczywiście że jest sens - nawet wypadałoby to robić co jakiś czas. Ważne żeby nie zrywać dotychczasowej konserwacji fabrycznej, jeśli dobrze się trzyma. Tam gdzie jest rdza to widać gołym okiem i wtedy to nie pozostaje nic innego jak spawanie, bo nawet jak zakonserwujesz to i tak to dalej będzie gnić.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Konserwacja podłogi
Dokładnie obejrzałem to wszytko na kanale jedynym miejscem które musi zobaczyć spawy to miejsce gdzie jest koło zapasowe. Jeszcze pół roku i zapas by wypadł, w moim dawcy jest nie po gnity ten element więc cały przespawam. To powiedz mi w takim razie co zrobić z zewnętrzną częscią jak nie ma rdzy. Nie zrywać tego co jest aktualnie ?
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1121
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Konserwacja podłogi
Jak wiesz, że pod konserwacją nie ma rudy, to oczywiście że nie zrywać - fabryczna konserwacja jest moim zdaniem bardzo dobra - na pewno lepsza od baranków i innych bolli i wynalazków.
Jak to sprawdzić czy jest ruda? Popukasz młotkiem, pogrzebiesz śrubokrętem i wszystko jasne, jak coś jest to trzeba zerwać konserwację, szlifierką oczyścić i spawać, wstawiać łaty. (rób tak jak chcesz restaurować auto )
Jak nic nie chcesz grzebać itd. - to tylko zakonserwuj to jak jest, bo potem jak się rozgrzebie to dużo roboty wychodzi i trzeba kasę i czas tracić, wiem po sobie
Natomiast przed konserwacją podwozia najlepiej je umyć myjką ciśnieniową.
Jak to sprawdzić czy jest ruda? Popukasz młotkiem, pogrzebiesz śrubokrętem i wszystko jasne, jak coś jest to trzeba zerwać konserwację, szlifierką oczyścić i spawać, wstawiać łaty. (rób tak jak chcesz restaurować auto )
Jak nic nie chcesz grzebać itd. - to tylko zakonserwuj to jak jest, bo potem jak się rozgrzebie to dużo roboty wychodzi i trzeba kasę i czas tracić, wiem po sobie
Natomiast przed konserwacją podwozia najlepiej je umyć myjką ciśnieniową.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Konserwacja podłogi
chce grzebać i zrobić to porządnie:)
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konserwacja podłogi
Zależy czy chcesz konserwować tanio czy drogo. Każdy środek, który jest przeznaczony do konserwacji podwozia, zabezpieczy je. Różnica jest chyba jedynie w czasie, kiedy rdza powróci. Ja u siebie stosowałem parę warstw Brunoxa, i na to zwykły baranek od Bolla, wszystko na pistolet. Zakupiłem także 5kg konserwacji od Bolla na pędzel i zostało, ale przydaję się. Co do konserwacji wnętrza, nic nie jest wieczne, ja u siebie na podkład wewnątrz po spawaniu blach, dałem jeszcze farbę ftalową. Lepszy chlorokauczuk. A co do chlorokauczyka, podobno też dobry do konserwacji z zewnątrz, oczywiście przed tym podkład reagujący. A w środku pewnie i tak dasz maty itd. Jeszcze ktoś mi polecił środek o nazwie Cortanin F, jest tani i dobry.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkofan
- Posty: 157
- Rejestracja: 29 gru 2013, 14:18
- Posiadany model W123: 123 200 123 280 ce
- Lokalizacja: piotrkow tryb
Re: Konserwacja podłogi
srodki ktore teoretycznie mozna stosowac na rdze typu brunox czy cortanin zabezpieczaja ale na krotki czas wiadomo ze jak sie rdzy nie zlikwiduje do konca to i tak powroci najlepiej wypiaskowac dac dobry epoksyd to jest podstawa dopiero potem reszta dzialan
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Konserwacja podłogi
Wczoraj zacząłem dobierać się do mojej podłogi i zauważyłem miejsca sporej korozji przy łączeniu progów wewnętrznych i podłogi.
Mam na podłodze oryginalne nie wiem jak to nazwać tworzywo, może to jakaś masa, dopiero pod nią jest blacha. I tu jest problem. Nie chciałbym tego niszczyć, bo to jest naprawdę dobre zabezpieczenie. Nie wiem czy jest to przyklejana czy było kładzione jakoś na ciepło. W każdym razie są miejsca gdzie muszę ją oderwać. I tu moje pytania :
-co to za tworzywo, bo metal to nie jest ?
- jak to zdjąć bez największego uszczerbku ?
- jak już zdejmę jak to przykleić, zamontować ponownie?
-czy jest szansa dostać gdzieś w miarę przyzwoite te elementy?
- gdzie kupić porządny próg zewnętrzny i wewnętrzny( z jednej strony muszę wymienić )
Mam takie miejsce w przy nogach pasażera z przodu, tam gdzie trzyma nogi jest luksus gorzej właśnie na łączeniu progu i podłogi tam gdzie kończy się ta masa :
Poradźcie co z tym fantem zrobić, podłoga jest naprawdę w dobrym stanie, ktoś o nią dbał, tylko te felerne łączenia, chcę to zrobić porządnie nie po taniości i na sztukę.
Pozdrawiam
Mam na podłodze oryginalne nie wiem jak to nazwać tworzywo, może to jakaś masa, dopiero pod nią jest blacha. I tu jest problem. Nie chciałbym tego niszczyć, bo to jest naprawdę dobre zabezpieczenie. Nie wiem czy jest to przyklejana czy było kładzione jakoś na ciepło. W każdym razie są miejsca gdzie muszę ją oderwać. I tu moje pytania :
-co to za tworzywo, bo metal to nie jest ?
- jak to zdjąć bez największego uszczerbku ?
- jak już zdejmę jak to przykleić, zamontować ponownie?
-czy jest szansa dostać gdzieś w miarę przyzwoite te elementy?
- gdzie kupić porządny próg zewnętrzny i wewnętrzny( z jednej strony muszę wymienić )
Mam takie miejsce w przy nogach pasażera z przodu, tam gdzie trzyma nogi jest luksus gorzej właśnie na łączeniu progu i podłogi tam gdzie kończy się ta masa :
Poradźcie co z tym fantem zrobić, podłoga jest naprawdę w dobrym stanie, ktoś o nią dbał, tylko te felerne łączenia, chcę to zrobić porządnie nie po taniości i na sztukę.
Pozdrawiam