Konserwacja podłogi

Moderator: Tomek

maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Konserwacja podłogi

Post autor: maciekpiti »

Pamiętam że na poprzednim forum była taki temat, czym zakonserwować podłogę w środku i na zewnątrz ? Co zrobić po kolei, w tym temacie jestem laikiem więc chciałbym usłyszeć jakieś porady. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1121
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Konserwacja podłogi

Post autor: Tomek »

Na forum w114-115 jest nawet krótki artykuł co do konserwacji.
Po pierwsze - jak robisz blacharkę, to nowe elementy muszą zostać oczyszczone z czarnej farby którą są pokryte, następnie jak kto woli, ale ja bym dał reaktywny, akryl i na to konserwacja. Ja zaczynam się też powoli za tym rozglądać i znalazłem bardzo dobry, ale drogi środek (ponoć nr 1 w EU): MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett ; tutaj jest jeszcze taki problem, że trzeba to kłaść pod temperaturą 120 stopni Celsjusza no i jeszcze mieć sprzęt którym to położymy. Zresztą jak wpiszecie w YT ten środek to wyskoczy filmik tego faceta. To jest ponoć najlepsza metoda przed rdzą, do profili zamkniętych jak i podwozia (podłoga, progi, nadkola).
Jak znacie inne, tańsze to napiszcie ;)

edit: jak chcesz konserwować podłogę w środku to pewnie jest zgnita - jeśli nie to tego nie rób.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Konserwacja podłogi

Post autor: maciekpiti »

Nie jest wcale zgnita wogóle, myślisz że profilaktyczna konserwacja nie ma sensu ?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1121
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Konserwacja podłogi

Post autor: Tomek »

To jak nigdzie nie masz zgnitej podłogi to po co chcesz konserwować od środka? Woda Ci tam kapie przez szyby albo szyberdach? Ja nie widziałbym takiej potrzeby.
Natomiast co do podłogi z zewnątrz i profili zamkniętych - oczywiście że jest sens - nawet wypadałoby to robić co jakiś czas. Ważne żeby nie zrywać dotychczasowej konserwacji fabrycznej, jeśli dobrze się trzyma. Tam gdzie jest rdza to widać gołym okiem i wtedy to nie pozostaje nic innego jak spawanie, bo nawet jak zakonserwujesz to i tak to dalej będzie gnić.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Konserwacja podłogi

Post autor: maciekpiti »

Dokładnie obejrzałem to wszytko na kanale jedynym miejscem które musi zobaczyć spawy to miejsce gdzie jest koło zapasowe. Jeszcze pół roku i zapas by wypadł, w moim dawcy jest nie po gnity ten element więc cały przespawam. To powiedz mi w takim razie co zrobić z zewnętrzną częscią jak nie ma rdzy. Nie zrywać tego co jest aktualnie ?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1121
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Konserwacja podłogi

Post autor: Tomek »

Jak wiesz, że pod konserwacją nie ma rudy, to oczywiście że nie zrywać - fabryczna konserwacja jest moim zdaniem bardzo dobra - na pewno lepsza od baranków i innych bolli i wynalazków.
Jak to sprawdzić czy jest ruda? Popukasz młotkiem, pogrzebiesz śrubokrętem i wszystko jasne, jak coś jest to trzeba zerwać konserwację, szlifierką oczyścić i spawać, wstawiać łaty. (rób tak jak chcesz restaurować auto :D )
Jak nic nie chcesz grzebać itd. - to tylko zakonserwuj to jak jest, bo potem jak się rozgrzebie to dużo roboty wychodzi i trzeba kasę i czas tracić, wiem po sobie ;)
Natomiast przed konserwacją podwozia najlepiej je umyć myjką ciśnieniową.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Konserwacja podłogi

Post autor: maciekpiti »

chce grzebać i zrobić to porządnie:)
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konserwacja podłogi

Post autor: Talar »

Zależy czy chcesz konserwować tanio czy drogo. Każdy środek, który jest przeznaczony do konserwacji podwozia, zabezpieczy je. Różnica jest chyba jedynie w czasie, kiedy rdza powróci. Ja u siebie stosowałem parę warstw Brunoxa, i na to zwykły baranek od Bolla, wszystko na pistolet. Zakupiłem także 5kg konserwacji od Bolla na pędzel i zostało, ale przydaję się. Co do konserwacji wnętrza, nic nie jest wieczne, ja u siebie na podkład wewnątrz po spawaniu blach, dałem jeszcze farbę ftalową. Lepszy chlorokauczuk. A co do chlorokauczyka, podobno też dobry do konserwacji z zewnątrz, oczywiście przed tym podkład reagujący. A w środku pewnie i tak dasz maty itd. Jeszcze ktoś mi polecił środek o nazwie Cortanin F, jest tani i dobry.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
karol123124
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 157
Rejestracja: 29 gru 2013, 14:18
Posiadany model W123: 123 200 123 280 ce
Lokalizacja: piotrkow tryb

Re: Konserwacja podłogi

Post autor: karol123124 »

srodki ktore teoretycznie mozna stosowac na rdze typu brunox czy cortanin zabezpieczaja ale na krotki czas wiadomo ze jak sie rdzy nie zlikwiduje do konca to i tak powroci najlepiej wypiaskowac dac dobry epoksyd to jest podstawa dopiero potem reszta dzialan
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Konserwacja podłogi

Post autor: maciekpiti »

Wczoraj zacząłem dobierać się do mojej podłogi i zauważyłem miejsca sporej korozji przy łączeniu progów wewnętrznych i podłogi.

Mam na podłodze oryginalne nie wiem jak to nazwać tworzywo, może to jakaś masa, dopiero pod nią jest blacha. I tu jest problem. Nie chciałbym tego niszczyć, bo to jest naprawdę dobre zabezpieczenie. Nie wiem czy jest to przyklejana czy było kładzione jakoś na ciepło. W każdym razie są miejsca gdzie muszę ją oderwać. I tu moje pytania :

-co to za tworzywo, bo metal to nie jest ?
- jak to zdjąć bez największego uszczerbku ?
- jak już zdejmę jak to przykleić, zamontować ponownie?
-czy jest szansa dostać gdzieś w miarę przyzwoite te elementy?
- gdzie kupić porządny próg zewnętrzny i wewnętrzny( z jednej strony muszę wymienić )

Obrazek

Mam takie miejsce w przy nogach pasażera z przodu, tam gdzie trzyma nogi jest luksus gorzej właśnie na łączeniu progu i podłogi tam gdzie kończy się ta masa :


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Poradźcie co z tym fantem zrobić, podłoga jest naprawdę w dobrym stanie, ktoś o nią dbał, tylko te felerne łączenia, chcę to zrobić porządnie nie po taniości i na sztukę.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ