Pompa wtryskowa

Moderator: Tomek

maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Pompa wtryskowa

Post autor: maciekpiti »

Witam, w piąteczek miałem nie miłą sytuację, przerdzewiał mi brok w silniku, woda uciekła. Nie mogłem wyjąć starego broka, bez zdjęcia pompy wtryskowej. Niby ja poznaczyłem ale nie dam sobie ręki uciąć że założę ją idealnie tak jak była, i czy była wcześniej założona poprawnie. Jest jakiś sposób żeby ja ustawić, czy raczej dać sobie spokój i podjechać do kogoś kto robi takie rzeczy zawodowo? Może ma ktoś jakąś sprawdzoną instrukcję jak to zrobić.
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Pompa wtryskowa

Post autor: Oskar-123 »

Jak zrobiles znak na pompie i bloku to ustawisz tak jak ma byc, pompy nie przestawisz na zebatce bo w jednym miejscu jest szeroki ząb, a jak nie zrobiles znaku to pompe ustawia sie na 27' (o ile dobrze pamietam) przed GMP
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Pompa wtryskowa

Post autor: maciekpiti »

Znak mam. Jesteś w stanie bardziej to wytłumaczyć? Jak ustawić to na 27' przed GMP?
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Pompa wtryskowa

Post autor: Oskar-123 »

Jak masz zrobiony dobry czytelny znak to bez problemu ustawisz na stare miejsce, a jak chcesz miec pewnosc ze jest igla to ja bym radzil ustawic na nowo, wykrecasz pierwsza rurke od wtrysku a na kole pasowym w miejscu 27' przed "O" robisz kreske najlepiej bialym mazakiem, krecisz walem w prawo i w miejscu jak kreska przechodzi przez srodek tej blaszki z otworem to poziom paliwa w sekcji powinien wzrastac, chociaz czasem jest tak ze stara wyjechana pompa nie chce tloczyc przy tak powolnym obracaniu walem, wtedy trzeba wykrecic zaworek zwrotny z nad pierwszej sekcji, zakrecic na to miejsce czujnik zegarowy i dalej procedura jest taka sama, przy 27' przed "O" wskazowka czujnika powinna sie wychylac
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Pompa wtryskowa

Post autor: maciekpiti »

No ok sporo mi pomogłeś. Dziś ustaliłem na ten mój znak i jest dupa. Chodzi jak Ursus obroty falują strasznie. Rosną i maleją i tak w kółko. Chodzi głośno, strasznie klekocze. Wcześniej było znacznie lepiej. A po za tym nie ma mocy.
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Pompa wtryskowa

Post autor: Oskar-123 »

Przy wyciaganiu pompy powinno sie sciagnac dodatkowo pokrywe zaworow i silnik poustawiac na znaki fabryczne tj; wal korbowy- kolo pasowe ustawiamy zerem (wystajacym koleczkiem) na srodku blaszki z otworem, wal rozrzadu- jak sciagniesz zebatke to na walku bedzie znak i na obudowie walka na godzinie dziewiatej badzie drugi znak, pompa wtryskowa- jak ustawisz sobie ja pionowo to na godzinie dziesiatej masz wybity znak za zebatka i tym szerokim zebem ustawiasz na znak, jak ustawisz na znaki to bedziesz mial pewnosc ze wszystko dziala jak trzeba
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Pompa wtryskowa

Post autor: maciekpiti »

Rozrząd i zawory są ustawione poprawnie bo miesiąc temu wszystko sprawdzałem. Podsumowując to co napisałeś o ustawieniu pompy. Odkrecam przy pompie przewód idący do wytrysku zaznaczam 27' na kole i kręce silnikiem, w momencie gdy zaznaczona kreską na 27' znajdzie mi się na znaku wtedy pompa powinna wytrysnac paliwo jak nie to krece ją na szpilkach aż tak będzie?
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Pompa wtryskowa

Post autor: maciekpiti »

Obrazek

O to Ci chodzi ?

Na pewno ma być to 27' ?
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Pompa wtryskowa

Post autor: Oskar-123 »

Tak wlasnie, tylko nie zawsze widac na sekcji ze poziom paliwa sie podnosi, to zalezy od stopnia zuzycia pompy i jej szczelnosci, najbardziej miarodajnym i wiarygodnym sposobem jest wkrecenie czujnika zegarowego zamiast zaworka zwrotnego sekcji (albo nawet uzycie suwmiarki), wtedy dokladnie widac kiedy zaczyna sie poczatek tloczenia
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Pompa wtryskowa

Post autor: Oskar-123 »

Sprawdzalem jeszcze w ksiazce, dla wiekszosci silnikow jest jednak 24' stopnie wyprzedzenia jak bedziesz ustawiac kat to sciagnij wezyk z gaszaka dla pewnosci i zablokoj gaz na ful- bedzie lapiej widac, a jak masz zabrudzona pompe i dalej nie bedziesz tego widzial to zakrec rurke spowrotem na sekcje a odkrec na wtrysku i wtedy bedziesz widzial jak beda sie pojawiac kropelki i pamietaj zeby krecic silnikiem tylko w prawo, nie cofaj go
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
ODPOWIEDZ