from zero to... hero? W123 280E
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: from zero to... hero? W123 280E
Doczekałem się zaworu zwrotnego do pneumatyki - podejrzewam, że to on był przyczyną wymiany zamka na elektryczny Niestety nie ma zamiennika, a w ASO na zamówienie z Niemiec 2 tygonie...
w tym tygodniu miałem wielkie plany, a skończyło się na wielkiej walce z anteną...
Zrobiłem wiązkę, okazało się, że we wtyczce brakuje "pinów", udało się je odzyskać i przerobić z zupełnie innej wtyczki.
Zostało tylko wymienić bat (dużo filmików w necie jest) i montować. Niestety... okazało się, że były różne modele anteny auta 6000 i różne maszty. Rozróżnia się je po VINie auta. Jakby nie patrzeć nie miałem numeru VIN auta ze szrotu, z którego wykręciłem antenę. Sprawę ułatwił fakt, że dostępne są tylko do tej nowszego typu, a te starsze są niedostępne. Kupiłem na ryzyko...
No to co, do dzieła. Podpinam do prądu, i antena wchodzi ładnie Ufff, udało się, maszt jest z tej wersji Uśmiech trochę zgasił fakt, że nie wsunęła się do końca. Spoko - w filmikach pokazują, że trzeba ją wysunąć i wsunie się już cała. Niestety... nie koniecznie. No to rozkręcam, patrzę, szukam i znajduję: połamane fragmenty anteny w "rurce" prowadzącej maszt do silnika.
Poskładałem, odpaliłem pełen nadziei i... wsuwa się głębiej, ale dalej nie do końca. Szybka inspekcja pokazała, że prowadnica jest w środku "zagięta" a w zasadzie "zacięta" czymś i blokuje masz (nawet ten stary) mechanicznie. No to co - wiertarka w dłoń i rozwierciłem prowadnicę tak, że wszystko chodziło gładko. Kolejna próba i kolejny zawód. Nadal antena nie chodzi do końca
Podejrzenie padło na ogromną ilość smaru w prowadnicy - stwierdziłem, że "coś się ślizga", więc przeczyściłem, odtłuściłem, podłączyłem i kolejna porażka.
Stwierdziłem, że coś musi być nie tak,znalazłem resztki starej linki i... wyszło szydło z worka, stary maszt miał zupełnie inną linkę niż nowy, czyli jednak mam antenę "nienaprawialną" z masztem od innego modelu. Stara linka jest cieńsza i gładka, nowa grubsza i nacinana
Pogrzebałem w internecie i wszystko stało się jasne. Wszystkie odwiedzane przeze mnie strony mówiły jasno, że tej anteny nie da się naprawi, że jedyna opcja to ten karbowany maszt, ale antena się nie wsuwa do końca :/
Ale... stwierdziłem, że "tak być nie może". Zacząłem oglądać, szukać, mierzyć i znalazłem winowajcę. Nóż, papier ścierny, pilnik i niby nic, ale antena złożona
i co ciekawe udało się tak przerobić antenę i nową linkę, że efekt końcowy działa tak:
Mogę być z siebie dumny
w tym tygodniu miałem wielkie plany, a skończyło się na wielkiej walce z anteną...
Zrobiłem wiązkę, okazało się, że we wtyczce brakuje "pinów", udało się je odzyskać i przerobić z zupełnie innej wtyczki.
Zostało tylko wymienić bat (dużo filmików w necie jest) i montować. Niestety... okazało się, że były różne modele anteny auta 6000 i różne maszty. Rozróżnia się je po VINie auta. Jakby nie patrzeć nie miałem numeru VIN auta ze szrotu, z którego wykręciłem antenę. Sprawę ułatwił fakt, że dostępne są tylko do tej nowszego typu, a te starsze są niedostępne. Kupiłem na ryzyko...
No to co, do dzieła. Podpinam do prądu, i antena wchodzi ładnie Ufff, udało się, maszt jest z tej wersji Uśmiech trochę zgasił fakt, że nie wsunęła się do końca. Spoko - w filmikach pokazują, że trzeba ją wysunąć i wsunie się już cała. Niestety... nie koniecznie. No to rozkręcam, patrzę, szukam i znajduję: połamane fragmenty anteny w "rurce" prowadzącej maszt do silnika.
Poskładałem, odpaliłem pełen nadziei i... wsuwa się głębiej, ale dalej nie do końca. Szybka inspekcja pokazała, że prowadnica jest w środku "zagięta" a w zasadzie "zacięta" czymś i blokuje masz (nawet ten stary) mechanicznie. No to co - wiertarka w dłoń i rozwierciłem prowadnicę tak, że wszystko chodziło gładko. Kolejna próba i kolejny zawód. Nadal antena nie chodzi do końca
Podejrzenie padło na ogromną ilość smaru w prowadnicy - stwierdziłem, że "coś się ślizga", więc przeczyściłem, odtłuściłem, podłączyłem i kolejna porażka.
Stwierdziłem, że coś musi być nie tak,znalazłem resztki starej linki i... wyszło szydło z worka, stary maszt miał zupełnie inną linkę niż nowy, czyli jednak mam antenę "nienaprawialną" z masztem od innego modelu. Stara linka jest cieńsza i gładka, nowa grubsza i nacinana
Pogrzebałem w internecie i wszystko stało się jasne. Wszystkie odwiedzane przeze mnie strony mówiły jasno, że tej anteny nie da się naprawi, że jedyna opcja to ten karbowany maszt, ale antena się nie wsuwa do końca :/
Ale... stwierdziłem, że "tak być nie może". Zacząłem oglądać, szukać, mierzyć i znalazłem winowajcę. Nóż, papier ścierny, pilnik i niby nic, ale antena złożona
i co ciekawe udało się tak przerobić antenę i nową linkę, że efekt końcowy działa tak:
Mogę być z siebie dumny
-
- Beczuszkarz
- Posty: 53
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 22:12
- Posiadany model W123: 2.0 Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: from zero to... hero? W123 280E
Super, mnie też to czeka, powedz czy trzeba demontować blotnik by dostać sie do tego mechanizmu ? U mnie po wciśnięciu przełącznika silniczek buczy ale bat sie nie rusza
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: from zero to... hero? W123 280E
Ja montowałem w bagażniku, nie potrafię powiedzieć jak to jest w wypadku anteny montowanej w przednim błotniku.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: from zero to... hero? W123 280E
widze,że moda na te przełączniki anteny ja też się z czasem usmiechne do Yetitoma.
podziwiam Twoją walke z anteną. ja już bym na bank szału dostał
podziwiam Twoją walke z anteną. ja już bym na bank szału dostał
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: from zero to... hero? W123 280E
Początkowo miałem podpiąć antenę bezpośrednio pod radio, ale zdecydowałem się na przycisk po kupnie drewna z pięcioma otworami
Dostałem dwa prezenty od Hilka, (dziękuję ) które potrzebowałem do odbudowy
od razu zamontowałem tylne boczki, w końcu chociaż trochę mniej straszy wnętrze
Antena założona
Silnik szyberdachu też - do tego linkę udało się przeciągnąć i wszystko działa
Zacząłem obklejać dach pod podsufitkę
Dostałem dwa prezenty od Hilka, (dziękuję ) które potrzebowałem do odbudowy
od razu zamontowałem tylne boczki, w końcu chociaż trochę mniej straszy wnętrze
Antena założona
Silnik szyberdachu też - do tego linkę udało się przeciągnąć i wszystko działa
Zacząłem obklejać dach pod podsufitkę
-
- Beczkofan
- Posty: 244
- Rejestracja: 22 sty 2014, 20:42
- Posiadany model W123: 300TDT
- Lokalizacja: Biłgoraj
Re: from zero to... hero? W123 280E
Przycisk grzania szyby nie z tej serii i podłokietnik kanapy też
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: from zero to... hero? W123 280E
Przycisk mam, jakoś ten pod ręką był do przymiarki. Podłokietnik potrzebny tylko i wyłącznie jako dawca stelarza, więc seria nie ma znaczenia. Już go rozebrałem na części pierwsze
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1121
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: from zero to... hero? W123 280E
Wojtek, skoro niepotrzebny Ci materiał z podłokietnika - to nie chciałbyś się go pozbyć?
Ja potrzebuję do nowego nabytku - grzybofury 300D
Napisz co i jak i ile
Pozdrawiam
Ja potrzebuję do nowego nabytku - grzybofury 300D
Napisz co i jak i ile
Pozdrawiam
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: from zero to... hero? W123 280E
Dostałem w prezencie, to i oddam dalej za darmo - wyślij na PW dane do wysyłki