Regulatory nawiewów

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
Evangelicus
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 289
Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
Lokalizacja: nasa pikna stolyca

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: Evangelicus »

A jak ktoś ma (jak ja) 4-5 połączone w jeden suwak?
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: Talar »

Czyli suwakami można ustawić nawiewy na szybę, nogi lub boczne kanały?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: kazios »

jak jest jeden suwak w pierwszej serii to nim ustawiasz powietrze na nogi lub szybę przednią. Górny suwak otwiera nagrzewnicę, wtedy powietrze leci tylko z nawiewów bocznych, na szybę lub nogi w zależności od ustawień suwaka/suwaków dolnych. Środkowe nawiewy działają tylko przy zamkniętej nagrzewnicy i dmucha powietrzem z zewnątrz.
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: Talar »

Mam jeszcze jeden problem. Otóż pierwszego pokrętła nie da rady ustawić maks pionowo. Wina na pewno nie leży w pokrętle bo je sprawdzałem, a nawet podpinałem prawe i to samo. Gdzie dalej może leżeć problem? Może ktoś to miał, a może lina źle przebiega? U mnie ona idzie pod tym plastikiem co trzyma pokrętła, ale jak dałem ją nad tym plastikiem nic się nie zmieniło.

http://i.imgur.com/tBP4Eos.jpg
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: kazios »

musisz nasmarować cięgno, którym steruje linka od strony nagrzewnicy. Czasem jest mocno zapieczone
Nex@pl
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 246
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
Posiadany model W123: sedan
Lokalizacja: Szczecin

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: Nex@pl »

Talar, tak, można ustawiać siłę nadmuchu na nogi/szybę boki - a gdzie jeszcze byś chciał? :)
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: Talar »

Tak tylko pytam, pierwszy raz widzę takie rozwiązanie na jednym w sumie dwóch suwakach. :D Co do tego cięgna, to dostanę się do tego od strony pasażera czy jest więcej rozbierania?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Awatar użytkownika
Hilek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 280
Rejestracja: 08 sie 2014, 9:35
Posiadany model W123: 200D

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: Hilek »

Najwygodniej będzie zdemontować tunel środkowy, bo tablica z pokrętłami powinna być przykręcona do nagrzewnicy (jeśli nikt tam wcześniej nie gmerał).
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: Talar »

Chwila. Cięgno czyli ten mechanizm pokrętła? Czy to cięgno znajduję na na nagrzewnicy?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Nex@pl
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 246
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
Posiadany model W123: sedan
Lokalizacja: Szczecin

Re: Regulatory nawiewów

Post autor: Nex@pl »

ODPOWIEDZ