Regulatory nawiewów
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Regulatory nawiewów
Cześć, jestem dziś po pierwszej dłuższej jeździe Mercedesem i chciałbym się Was spytać o parę rzeczy. Gdy jechałem szyba przednia zaczęła parować. Nie mogłem ustawić dobrego nawiewu, chciałbym wiedzieć do czego służą dokładnie trzy pokrętła i dwa suwaki. Oprócz tego ostatnio lało i z kanałów nawiewu gdy ustawiłem na max zaczęło dmuchać krople wody, czy do wina złego odprowadzania spod kratek pod szyba? Czy może jakaś nieszczelność? W chłodnicy mam płyn, a to raczej była woda. Jak na razie tyle, dzięki za odpowiedź.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Re: Regulatory nawiewów
Od góry w strone tunelu środkowego:Talar pisze:Cześć, jestem dziś po pierwszej dłuższej jeździe Mercedesem i chciałbym się Was spytać o parę rzeczy. Gdy jechałem szyba przednia zaczęła parować. Nie mogłem ustawić dobrego nawiewu, chciałbym wiedzieć do czego służą dokładnie trzy pokrętła i dwa suwaki. Oprócz tego ostatnio lało i z kanałów nawiewu gdy ustawiłem na max zaczęło dmuchać krople wody, czy do wina złego odprowadzania spod kratek pod szyba? Czy może jakaś nieszczelność? W chłodnicy mam płyn, a to raczej była woda. Jak na razie tyle, dzięki za odpowiedź.
1. Środkowe nawiewy regulowane.
2. Dźwignia regulacji zimnego powietrza.
3. Dźwignia/nie regulacji przepływu powietrza góra / dół.
4. Pokrętło regulacji lewej nagrzewnicy.
5. Pokrętło uruchamiające dmuchawę.
6. Pokrętło regulacji prawej nagrzewnicy.
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
Re: Regulatory nawiewów
PS
Woda chlapie tylko ze środkowych nawiewów czy ze wszystkich?
Woda chlapie tylko ze środkowych nawiewów czy ze wszystkich?
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
- Evangelicus
- Beczkofan
- Posty: 289
- Rejestracja: 08 lut 2014, 0:20
- Posiadany model W123: 300TD 1979 r.
- Lokalizacja: nasa pikna stolyca
Re: Regulatory nawiewów
Powinna raczej tylko ze środkowych, bo one dają powietrze z zewnątrz.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Regulatory nawiewów
Ze środkowych, oryginalnie ta pokrywa na środku za maską była na takiej bitumicznej uszczelce, ale mimo wszystko woda może się wlać przed kratki podszybia, tam idą takie plastiki, muszę je właśnie założyć. Swoją drogą rura do nawiewu po lewej stronie kierowcy idzie nad czy pod kolumną kierowniczą? A co z nawiewem na przednią szybę, da się tam coś ustawić? Czy to na wszystko leci wtedy? Nie żebym wymagał od 34 letniego auta luksusów, po prostu nie wiem jak to jest rozwiązane.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Re: Regulatory nawiewów
Prawdę mówiąc z tymi nawiewami też mam pewien dylemat, mianowicie:
Centralne dwie kratki nawiewu są tzw regulowane, a w praktyce co to za regulacja skoro pozbawione są mechanizmu zamykania, więc to jest raczej tzw mikser, np ustawiasz sobie nawiew z nagrzewnicy na szybę i chłodne powietrze z centralnych na twarz.
W związku z powyższym wymyśliłem sobie że u mnie wszystkie kratki nawiewu będą zamykane ale potem uświadomiłem sobie, że te centralne to zupełnie inny obieg powietrza i to regulowany jednym suwakiem - czyli taka zamiana nie ma większego sensu.
Centralne dwie kratki nawiewu są tzw regulowane, a w praktyce co to za regulacja skoro pozbawione są mechanizmu zamykania, więc to jest raczej tzw mikser, np ustawiasz sobie nawiew z nagrzewnicy na szybę i chłodne powietrze z centralnych na twarz.
W związku z powyższym wymyśliłem sobie że u mnie wszystkie kratki nawiewu będą zamykane ale potem uświadomiłem sobie, że te centralne to zupełnie inny obieg powietrza i to regulowany jednym suwakiem - czyli taka zamiana nie ma większego sensu.
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Regulatory nawiewów
Ja wczoraj bawiłem się tym ogrzewaniem i z bocznych nawiewów leciało mi ciepłe powietrze, a na środkowych za nic nie mogłem ustawić ciepłego, troszkę tam leciało, ale nie takie ciepło jak z bocznych. W zasadzie jednego bocznego, bo u kierowcy nie mam zamontowanej rury, bo nie wiem w jaki sposób ona tam przebiega, po prostu nie znalazłem na nią miejsca, wszędzie kable.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Re: Regulatory nawiewów
To akurat się zgadza, tak jak pisałem z centralnego nawiewu dostaniesz tylko chłodne powietrze z zewnątrz (ilość tego powietrza regulujesz suwakiem).
Co do rury to jeśli dobrze pamiętam powinna iść nad wiązką kabli.
Co do rury to jeśli dobrze pamiętam powinna iść nad wiązką kabli.
This is my MB W123. There are many like it, but this one is mine. My MB W123 is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life. My MB W123, without me, is useless. Without my MB W123, I am useless.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Regulatory nawiewów
Pozwoliłem sobie pożyczyć grafikę kolegi Makaron z forum i ją edytować. Ja to rozumiem tak:
1. - Regulacja temperatury lewego nawiewu(kierowca).
2. - Włącznik dmuchawy.
3. - Regulacja temperatury prawego nawiewu(pasażer).
4. - Regulacja siły nawiewu lewego(kierowca).
5. - Regulacja siły prawego nawiewu(pasażer).
http://i.imgur.com/joW4vz6.jpg
Regulacja siły nawiewów środkowych jest pod nimi. Regulacja temperatury środkowych nawiewów nie istnieje. Regulacja temperatury i siły nawiewu na szybę, da się ustawić coś z tych dwóch rzeczy? Co rozumuję źle? Swoją drogą widzę, że Makaron ma identyczny bryloczek z gwiazdą przy kluczach.
1. - Regulacja temperatury lewego nawiewu(kierowca).
2. - Włącznik dmuchawy.
3. - Regulacja temperatury prawego nawiewu(pasażer).
4. - Regulacja siły nawiewu lewego(kierowca).
5. - Regulacja siły prawego nawiewu(pasażer).
http://i.imgur.com/joW4vz6.jpg
Regulacja siły nawiewów środkowych jest pod nimi. Regulacja temperatury środkowych nawiewów nie istnieje. Regulacja temperatury i siły nawiewu na szybę, da się ustawić coś z tych dwóch rzeczy? Co rozumuję źle? Swoją drogą widzę, że Makaron ma identyczny bryloczek z gwiazdą przy kluczach.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkofan
- Posty: 246
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
- Posiadany model W123: sedan
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regulatory nawiewów
Oj coś mieszacie, macie piktogramy przecież nad suwakami. Reguluje się tylko i wyłącznie nadmuch góra dół. Suwaki ustwaione do siebie, czyli lewy maksymalnie w prawo, a prawy maksymalnie w lewo to siła nadmuchu jest największa w bocznych kratkach (góra dół praktycznie zamknięte). Rozsunięte na zewnątrz - boczne nawiewy dmuchają ledwo co lub wcale, góra dół dmucha tak samo. Obydwa suwaki w lewo - maksymalny nawiew na szybę, obydwa w prawo maks nawiew na nogi.
Mam nadzieję, że nic nie przeręciłem. Środkowy nawiew nad suwakami reguluje się suwakiem i jest to bezpośrednie powietrze zzewnątrz jak to już zostało opisane. Chcecie zdjęcie z instrukcji obsługi?
Mam nadzieję, że nic nie przeręciłem. Środkowy nawiew nad suwakami reguluje się suwakiem i jest to bezpośrednie powietrze zzewnątrz jak to już zostało opisane. Chcecie zdjęcie z instrukcji obsługi?