Pytanie o skrzynię, wał (swap)

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1119
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Pytanie o skrzynię, wał (swap)

Post autor: Tomek »

Sprawa przedstawia się następująco. Już mam prawie ugadany silnik 240D do mojego autka (trzeba pojechać) i będę chciał go wstawić u mnie z racji raczej słabego stanu obecnego 300D. W oryginale było 240D także pewnie to też mnie skłoniło za tym silnikiem :D
Wracając do meritum - w aucie mam skrzynię Getrag 260 5-biegową i ją chciałbym zostawić. Z racji tego, że silnik 240d jest krótszy o 1 gar od 300d to skrzynia też się pewnie przesunie do przodu (czy się mylę?). Pytanie najistotniejsze - czy to się będzie dało do kupy zmontować - słyszałem coś o krótkim i długim wałku skrzyni. Nr skrzyni mojej 123 260 20 01 717 400 00 054426 ... nie wiem gdzie to sprawdzić. Wiem tylko tyle, że skrzynia 5tka jest dłuższa od skrzyni czwórki. :)
Przełożenia tej skrzyni:
1. 3.83:1
2. 2.20:1
3. 1.40:1
4. 1.00:1
5. 0.81:1
R 3.46:1 / 3.71 są różne dane
Piąty bieg jak widać jest nadbiegiem, przełożenia na innych biegach są takie same jak w skrzyni czwórce.
Jak silnik ze skrzynią się cofną to również trzeba będzie przerobić cięgna zmiany biegów...

Następna sprawa - wał napędowy - trzeba będzie chyba kupić jakiś dłuższy i skrócić - tutaj moje pytanie - czy z jakiejś wersji ten wał podejdzie czy trzeba będzie kupić dłuższy wał i go ciąć.
Ostatnia sprawa most - ale tu już problemów raczej nie będzie, bo myślę nad 3.69 czyli most od 240d. Czy sugerujecie jakiś inny? W sumie fajnie byłoby wstawić 3.92 z 200D, przyspieszenie się zyska, ale spalanie się pewnie zwiększy i sens zgrania tego ze skrzynia 5tką jest praktycznie zerowy.

Jeśli ktoś chciałby pomóc bądź co nieco wie na ten temat to proszę o odpowiedzi :)
specmerc
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 111
Rejestracja: 17 gru 2013, 19:02
Posiadany model W123: 3.0diesel
Lokalizacja: Opole/Czarnowąsy

Re: Pytanie o skrzynię, wał (swap)

Post autor: specmerc »

każde nadwozie ma przygotowane miejsca na taką ewentualność po prostu wyciągasz mocowanie giry z nadwozia i przekładasz o jeden do przodu więc dł.o ten jeden garnek nie powinna stanowić problemu wał napędowy myślę ze z 200 załatwi sprawę z dostaniem nie ma problemu czapka gruszek wystarczy
ODPOWIEDZ