Regulacja obrotów 280CE
Moderator: Tomek
- Marcin
- Beczuszkarz
- Posty: 65
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 8:33
- Posiadany model W123: 280CE 1980
- Lokalizacja: Gdynia
Regulacja obrotów 280CE
Pytanie dotyczy regulacji obrotów jałowych w M110. W obecnej chwili w mojej Bece obroty na jałowym są zdecydowanie za wysokie, planuję je wyregulować na ucho. Śruba regulacyjna wiadomo gdzie jest, wkręcanie to zmniejszanie, wykręcanie zwiększanie obrotów. Próbowałem ją ruszyć, za cholerę nie idzie, WD40 itd. nic nie pomaga. Zdejmę obudowę filtra i spróbuję się do niej dobrać szczypcami czy kombinerkami - to jedna kwestia. Druga to sama regulacja, napiszcie proszę czy istnieje przy tej operacji jakiekolwiek ryzyko, czy jest zupełnie odwracalna - czyli dokręcam śrubę do miejsca w którym była pierwotnie i obroty wracają do zbliżonego poziomu jak wcześniej. Wiem, że z regulacją mieszanki są niezłe jajca, kilka stopni w jedną albo w drugą i już można nieźle namieszać.. ale wydaję mi się, że z obrotami sytuacja powinna być prosta, tym bardziej, że robisz to na pracującym motorze.
Czarna Owca
-
- Beczuszkarz
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 lut 2014, 17:27
- Posiadany model W123: 280CE
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotów 280CE
Wyregulowałeś obroty? Też miałem z tym problem i ogarnąłem już wszystko, jak byś potrzebował pomocy daj znać.
- Marcin
- Beczuszkarz
- Posty: 65
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 8:33
- Posiadany model W123: 280CE 1980
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Regulacja obrotów 280CE
Hej, nie wziąłem się za to do tej pory a wypadałoby
Pytania moje są takie:
- czy regulacja jest w miarę płynna, teraz obroty są za wysokie (na oko 1000obr/min) ale boję się z kolei przedobrzenia w drugą stronę i co za tym idzie gasnącego silnika
- czy przy regulacji obrotów na jałowym zmieniają się obroty dla D na postoju - z tym że dotyczy to tylko automatu a widzę, że wajchę masz ręczną
Śruby nie mogę ruszyć a w dodatku materiał z którego jest zrobiony jej łeb zaczyna się wygniatać pod wpływem nacisku ale spoko, zaku... z laczka i poprawię z kopyta i powinno się udać
U Ciebie były za wysokie/za niskie?
Pytania moje są takie:
- czy regulacja jest w miarę płynna, teraz obroty są za wysokie (na oko 1000obr/min) ale boję się z kolei przedobrzenia w drugą stronę i co za tym idzie gasnącego silnika
- czy przy regulacji obrotów na jałowym zmieniają się obroty dla D na postoju - z tym że dotyczy to tylko automatu a widzę, że wajchę masz ręczną
Śruby nie mogę ruszyć a w dodatku materiał z którego jest zrobiony jej łeb zaczyna się wygniatać pod wpływem nacisku ale spoko, zaku... z laczka i poprawię z kopyta i powinno się udać
U Ciebie były za wysokie/za niskie?
Czarna Owca
-
- Beczuszkarz
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 lut 2014, 17:27
- Posiadany model W123: 280CE
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotów 280CE
U mnie były za wysokie, przyczyną okazały się nieszczelności na jednym z podciśnień. Generalnie to należy zacząć właśnie od sprawdzenia czy wszystko masz szczelne. Co do regulacji to regulujesz i tą śrubą od powietrza i śrubą regulacji składu mieszanki. Jak masz problem żeby ruszyć tą śrubę to najlepiej wymontuj sobie cały ten kanał powietrzny ze śrubą i na stole sobie to rozruszasz.