Problem z gaśnięciem silnika
Moderator: Tomek
Problem z gaśnięciem silnika
Witam serdecznie!
Od miesiąca posiadam Mercedesa W123 280 z silnikiem 2.8 czysta benzyna z wtryskiem K-Jet i automatyczną skrzynią biegów.
Od jakiegoś tygodnia zaczęły dziać się cuda, a mianowicie:
Jak silnik jest zimny to ładnie chodzi, ale jak się nagrzeje do normalnej temperatury to zaczyna wariować. Pierwszym objawem jest dłuższe kręcenie silnikiem przy odpalaniu (ok 15 sekund), potem falujące obroty które czasem powodują gaśnięcie silnika. A jak wcisnę hamulec w chcę wrzucić na drive to silnik schodzi na strasznie niskie obroty i czasem zdarza się, że zgaśnie.
Zdjąłem dziś obudowę filtru powietrza, a tam strasznie śmierdzi paliwem. Po wyciągnięciu filtra który sam w sobie jest czysty, na dnie pojemnika filtra widać trochę oleju, który uchodzi przez dziurkę w obudowie filtra powietrza od strony frontowej. Jest tam mała dziurka (chyba przez kogoś wywiercona?)
Zauważyłem też że jak silnik jest rozgrzany, to śmierdzi mi paliwem spod korka oleju, mimo, że zawory były ustawiane 2 tyg temu.
Oprócz tego podkręciłem taką biała śrubką obroty(znajduje się ona pomiędzy silnikiem a obudową filtra powietrza od strony przodu silnika).
Obecnie śrubka wykręcona jest prawie na maxa, ale i tak nie daje to pozytywnego efektu, lubi zgasnąć i falują mu obroty.
Wszystkie węże posprawdzałem i nie ma lewego powietrza.
Aaaa. PS. zapomniałem dopisać.
Jak dodam dynamicznie gazu (pedałem gazu) to ma objawy takie jak by chciał zgasnąć (dusi się). Jak np wcisnę bardzo szybko pedał gazu do dechy i bd trzymał to silnik zgaśnie, zamiast wchodzić na obroty
Pomożecie?
Od miesiąca posiadam Mercedesa W123 280 z silnikiem 2.8 czysta benzyna z wtryskiem K-Jet i automatyczną skrzynią biegów.
Od jakiegoś tygodnia zaczęły dziać się cuda, a mianowicie:
Jak silnik jest zimny to ładnie chodzi, ale jak się nagrzeje do normalnej temperatury to zaczyna wariować. Pierwszym objawem jest dłuższe kręcenie silnikiem przy odpalaniu (ok 15 sekund), potem falujące obroty które czasem powodują gaśnięcie silnika. A jak wcisnę hamulec w chcę wrzucić na drive to silnik schodzi na strasznie niskie obroty i czasem zdarza się, że zgaśnie.
Zdjąłem dziś obudowę filtru powietrza, a tam strasznie śmierdzi paliwem. Po wyciągnięciu filtra który sam w sobie jest czysty, na dnie pojemnika filtra widać trochę oleju, który uchodzi przez dziurkę w obudowie filtra powietrza od strony frontowej. Jest tam mała dziurka (chyba przez kogoś wywiercona?)
Zauważyłem też że jak silnik jest rozgrzany, to śmierdzi mi paliwem spod korka oleju, mimo, że zawory były ustawiane 2 tyg temu.
Oprócz tego podkręciłem taką biała śrubką obroty(znajduje się ona pomiędzy silnikiem a obudową filtra powietrza od strony przodu silnika).
Obecnie śrubka wykręcona jest prawie na maxa, ale i tak nie daje to pozytywnego efektu, lubi zgasnąć i falują mu obroty.
Wszystkie węże posprawdzałem i nie ma lewego powietrza.
Aaaa. PS. zapomniałem dopisać.
Jak dodam dynamicznie gazu (pedałem gazu) to ma objawy takie jak by chciał zgasnąć (dusi się). Jak np wcisnę bardzo szybko pedał gazu do dechy i bd trzymał to silnik zgaśnie, zamiast wchodzić na obroty
Pomożecie?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problem z gaśnięciem silnika
Wydech masz drożny?
Co do oleju w obudowie filtra powietrza to nic niepokojącego. Zapewne jest to olej wypluty przez rurę odmy.
Co do oleju w obudowie filtra powietrza to nic niepokojącego. Zapewne jest to olej wypluty przez rurę odmy.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Re: Problem z gaśnięciem silnika
Hmm, dobre pytanie wydaje mi się że tak. Po zakupie samochodu zmieniłem środkowy i końcowy.
Zaczęło się tak dziać ostatnio, a samochodem jeżdżę codziennie.
Ps. Znajdę jakieś sam naprawiam W123 benzyna?
Bo nigdzie nie mogę znaleźć, pobrałem już 3x i wszystko diesle.
Zaczęło się tak dziać ostatnio, a samochodem jeżdżę codziennie.
Ps. Znajdę jakieś sam naprawiam W123 benzyna?
Bo nigdzie nie mogę znaleźć, pobrałem już 3x i wszystko diesle.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem z gaśnięciem silnika
znajdziesz - książkę do kupienia. Nie ma pirackich wersji.
Re: Problem z gaśnięciem silnika
Właśnie nawet chcę kupić ale nie mogę znaleźć, a bardzo chciałbym w języku polskim.
Szukałem na allegro i nawet pisałem do księgarni która skupowała takie książki, ale mówili, że nigdy nie trafili na taką książkę aby była w języku polskim.
W języku angielskim owszem, mają dwie... Ale zanim dojdę co do czego to minie rok...
Szukałem na allegro i nawet pisałem do księgarni która skupowała takie książki, ale mówili, że nigdy nie trafili na taką książkę aby była w języku polskim.
W języku angielskim owszem, mają dwie... Ale zanim dojdę co do czego to minie rok...
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem z gaśnięciem silnika
heh... po polsku nie będzie nic. Ile tych 250 - 280 mogło być w tamtym czasie w Polsce? 10 ? komu by się chciało tłumaczyć...
Re: Problem z gaśnięciem silnika
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł odnośnie mojego problemu?
-
- Beczkofan
- Posty: 246
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
- Posiadany model W123: sedan
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z gaśnięciem silnika
Jeżeli śmierdzi Ci olej paliwem to masz po pierwsze za dużą dawkę. Podciśnienia szczelne wszystkie? Możesz powymieniać łączniki, mogą być sparciałe.