silnik M110 demontaż głowicy

Moderator: Tomek

janu1
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2014, 23:44
Posiadany model W123: 280 ce

silnik M110 demontaż głowicy

Post autor: janu1 »

Czy jest na forum lub gdzie indziej tutorial w tym temacie? Nieco przyhamowałem z pracami przy głowicy. Nie wiem czy jest potrzeba wymontowania napinacza łańcucha , które ślizgi należy zdemontować, czy kółko zębate pośrednie też trzeba usunąć. Jak zamontować z powrotem dżwigienki zaworowe skoro demontując je miałem problemy. Zaznaczam że śruby dżwigienek wkręcone i wałek na danym zaworze garbem do góryJak się wyjmuje wałki rozrządu?
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: silnik M110 demontaż głowicy

Post autor: maciekpiti »

Silnik masz w aucie czy po za ?
janu1
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2014, 23:44
Posiadany model W123: 280 ce

Re: silnik M110 demontaż głowicy

Post autor: janu1 »

Silnik jest w aucie. Odkręciłem korek zewnętrzny napinacza łąńcucha ,poluzowałem 2 obroty imbusem chyba 8 wewnętrznny gwint, zdemontowałem śruby górnych kół rozrządu i stanąłem. Wydaje mi się że czas usunąć teraz szpilki trzymające górną poziomą płozę. Szpilki maja wewnętrzne gwinty M6 ale czy się je wybija czy się odkręca to nie mam pojęcia. A co z kółkiem podtrzymującym łańcuch po stronie kolektora ssącego. Wykręciłem korek ale czy tą ośkę wykręcać ?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2022, 21:02 przez janu1, łącznie zmieniany 3 razy.
janu1
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2014, 23:44
Posiadany model W123: 280 ce

Re: silnik M110 demontaż głowicy

Post autor: janu1 »

Aha .Jeszcze naznaczyłem farbką na kole górnym od strony wydechu oczko łańcucha z zębem koła.
janu1
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2014, 23:44
Posiadany model W123: 280 ce

Re: silnik M110 demontaż głowicy

Post autor: janu1 »

Zdemonowałem tylne zaślepki wałków rozrządu i wg mnie wałki wyjdą z komory silnikowej razem z obudową górną obudową. Natomiast nie mogę rozkminić jak zdemontować górny ślizg. Czy szpilki ślizgu są na wcisk?. Także czy demontować całkowicie napinacz /wykręcając za zewntrzny gwint na gwiazdkowy klucz, poza tym w okolicy podstawy aparatu zapłonowego są następne 2 szpilki z gwintem wewnętrznym M6 pradopodobmie na pionowy ślizg oraz z boku śruba sześciokątna na łeb 11. Czy to demontować?
janu1
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2014, 23:44
Posiadany model W123: 280 ce

Re: silnik M110 demontaż głowicy

Post autor: janu1 »

górny ślizg wybiłem koła rozrządu ściągnąłem. Teraz dylemat mój czy demontować napinacz łańcucha i kółko pośrednie z pionową płozą?
janu1
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2014, 23:44
Posiadany model W123: 280 ce

Re: silnik M110 demontaż głowicy

Post autor: janu1 »

Wałki ściągnięte z górnym deklem, teraz zostało tylko oderwać głowicę od bloku bo sklejona na amen. Pukanie gumowym młotkiem nie pomaga.
janu1
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2014, 23:44
Posiadany model W123: 280 ce

Re: silnik M110 demontaż głowicy

Post autor: janu1 »

Pomogło. głowica na stole.
ODPOWIEDZ