Licznik, kilka pytań.
Moderator: Tomek
Re: Licznik, kilka pytań.
Przy liczniku, czy przy skrzyni?
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Licznik, kilka pytań.
Nie ma znaczenia. Jak nie masz kanału to najprościej przy liczniku
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Licznik, kilka pytań.
Panowie,problem wygląda następująco. jako,że wskaźnik paliwa wariował postanowiłem pogrzebać w liczniku. pływak wyeliminowałem,jest idealny. rozebrałem kilka liczników i starałem się złożyć jeden z "najładniejszych" elementów. nie pomogło. a mało tego - musiałem coś spieprzyć. koniec końców złożyłem licznik tak jak był uprzednio i miałem nadzieje,ze nie będzie gorzej niż było. otóż wskaźnik paliwa leży na maxa,rezerwa nie świeci. zacząłem bawić się pływakiem po za zbiornikiem,wskaźnik wkońcu pokazał tyle ile przypuszczałem,ze jest w baku. dziś chciałem zobaczyć czy będzie opadał jak należy (chciałem wypompowywać paliwo) niestety po przekręceniu zapłonu wskaźnik znowu leży. mało tego - znikło światło w lampkach podsufitki,mam wrażenie,że zegarek nie idzie (nie obserwowałem go długo,wolałem uciec do domu zanim zaczne demolować beczke),nie działa kontrolka "długich" świateł oraz brzęczyk otwartych drzwi (w wersji usa mam tak,że jak włoże i przekręce kluczyk a mam otwarte drzwi to drze jape. myślę,że jest to związane z czujnikiem zapięcia pasów.)
macie jakieś pomysły? naprawde mam już dosyć tego auta.
z góry mówie,że przed grzebaniem w liczniku,jeszcze kilka dni temu,w/w instrumenty działały. wiem bo testowałem.
macie jakieś pomysły? naprawde mam już dosyć tego auta.
z góry mówie,że przed grzebaniem w liczniku,jeszcze kilka dni temu,w/w instrumenty działały. wiem bo testowałem.
- olsztyniak
- Beczuszkarz
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 paź 2016, 16:23
- Posiadany model W123: 230E
- Lokalizacja: Ahaus
Re: Licznik, kilka pytań.
Po przeanalizowaniu schematu wydaje mi się, chyba coś w samej wtyczce od licznika musiało się stać, albo jakieś połączenia wewnątrz licznika. A dodatkowo możliwe, że przepalił się (albo nie kontaktuje ) bezpiecznik nr 2.
1. kontrolka długich i wskaźnika paliwa mają + z innego miejsca (więc odpada wspólny mianownik w tym miejscu)
2. kontrolka długich i wskaźnika paliwa mają masę z innego miejsca (długie wspólną spod licznika pinem 15, a wskaźniki od czujnika w zbiorniku).
3. czujnik w zbiorniku można sprawdzić przy pomocy omomierza. Pomiędzy masą a pinem "2" powinno być albo pełne przejście (gdy nie ma paliwa, albo pełen opór (gdy jest paliwo). Pomiędzy masą a pinem "1" oporność powinna zmieniać się wraz ze zmianą wysokości poziomu paliwa. Pin "3" powinien być podłączony do masy. Na liczniku do kontrolki rezerwy jest pin 5, wskaźnik poziomu pin 3, długich pin 1, a brzęczyka pin 9. Jak nie ma paliwa to pomiędzy pinem 5 a masą powinno być zwarcie. Jak nie ma, to znaczy, że kable coś szwankują, np. przy złączu w bagażniku.
4. bezpiecznik od zegarka i oświetlania jest ten sam.
Generalnie polecam schemat załączony do książki. Zawsze to łatwiej.
1. kontrolka długich i wskaźnika paliwa mają + z innego miejsca (więc odpada wspólny mianownik w tym miejscu)
2. kontrolka długich i wskaźnika paliwa mają masę z innego miejsca (długie wspólną spod licznika pinem 15, a wskaźniki od czujnika w zbiorniku).
3. czujnik w zbiorniku można sprawdzić przy pomocy omomierza. Pomiędzy masą a pinem "2" powinno być albo pełne przejście (gdy nie ma paliwa, albo pełen opór (gdy jest paliwo). Pomiędzy masą a pinem "1" oporność powinna zmieniać się wraz ze zmianą wysokości poziomu paliwa. Pin "3" powinien być podłączony do masy. Na liczniku do kontrolki rezerwy jest pin 5, wskaźnik poziomu pin 3, długich pin 1, a brzęczyka pin 9. Jak nie ma paliwa to pomiędzy pinem 5 a masą powinno być zwarcie. Jak nie ma, to znaczy, że kable coś szwankują, np. przy złączu w bagażniku.
4. bezpiecznik od zegarka i oświetlania jest ten sam.
Generalnie polecam schemat załączony do książki. Zawsze to łatwiej.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Licznik, kilka pytań.
dzięki za odp. jutro przejrze wszystko od nowa. masy,wtyczki,przejscie na ścieżkach z tyłu wskaźników itp. inna sprawa,ze w wersji usa brzęczyk mam osobno od licznika. ciekawe czy ma to jakieś znaczenie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Licznik, kilka pytań.
Kolego Olsztyniak,można powiedzieć,że przyczyniłeś się do rozwiązanie problemu. mimo,że już wcześniej zaglądałem w bezpieczniki to zrobiłem to jeszcze raz. i faktycznie,nr 2 był przepalony. ale tak minimalnie,że i przy pierwotnej kontroli nie zauważyłem. ożywiło to lamki podsufitki,brzęczy i zegar. kontrolka długich to była taka pierdołka,że żal pisać. a przy okazji tej inspekcji prawdopodobnie wskaźnik paliwa ożył. ale to się już z czasem okaże.
Dzięki za odzew i chęć pomocy.
Dzięki za odzew i chęć pomocy.
Re: Licznik, kilka pytań.
Witam. Czy można gdzieś znaleźć rozpiskę do jakiej wersji silnikowej był jaki licznik (chodzi o np. wyskalowanie prędkościomierza, czyli był ekonomizer, obrotomierz, lata montażu, ewentualnie numery części) ?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Licznik, kilka pytań.
Wszystkie diesle 4 cylindrowe maja do 160
300D do 180
300D Turbo 200
230E 200
280 220
300D do 180
300D Turbo 200
230E 200
280 220