Wymiana nagrzewnicy

Moderator: Tomek

Karol
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 36
Rejestracja: 22 lip 2015, 12:33
Posiadany model W123: 240 D
Lokalizacja: Wołomin

Re: Wymiana nagrzewnicy

Post autor: Karol »

A więc było warto. Mało merytoryczna relacja z wymiany nagrzewnicy na moim blogu: https://gratywolomin.wordpress.com/2017 ... grzewnicy/
haharek
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2014, 11:51
Posiadany model W123: 240D

Re: Wymiana nagrzewnicy

Post autor: haharek »

Witam , odświeżam temat nagrzewnicy w celu szukania pomocy.
Po wymianie nagrzewnicy na nową (wkład zamiennik z allegro) okazało się że bardzo słabo grzeje, praktycznie nie można tego nazywać grzaniem. Na starej grzało super, ale ciekła i była konieczna wymiana.Silnik osiąga temperaturę pracy, przy czym ogrzewanie w kabinie znikome. Przewody są drożne (sprawdziłem w pierwszej kolejności) zawór w porządku. Jest jedna rzecz której nie mogę zrozumieć i proszę o pomoc, otóż przewody doprowadzające ciecz do zaworu nagrzewnicy są ledwo ledwo ciepłe , zaś przewód powrotu z nagrzewnicy jest gorący że się nie można na długo dotknąć. Wszelkie porady i sugestie na wagę złota.
Pozdrawiam
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Wymiana nagrzewnicy

Post autor: maciekpiti »

A który jest dla Ciebie zasilacacym A który powrotnym. Możesz zrobić fotki ?
haharek
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2014, 11:51
Posiadany model W123: 240D

Re: Wymiana nagrzewnicy

Post autor: haharek »

Zdjęcia z opisem wstawię jutro. Zasilanie definiuje jako przewod wychodzący przy termostacie lecący do zaworu nagrzewnicy na ścianie grodzieniowej. Powrót jako przewod wychodzący na wysokości filtra oleju biegnący do glowicy.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Wymiana nagrzewnicy

Post autor: maciekpiti »

Zgadza sie. Weź wąż ogrodowy podepnij się pod powrot z nagrzewnicy zdejmij węże przy zaworze i spróbuj odpowietrzyc nagrzewnice. Nic innego mi nie przychodzi do głowy. Coś jeszcze robiłeś przy aucie czy tylko wymieniłeś chłodnice nagrzewnicy ?
haharek
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2014, 11:51
Posiadany model W123: 240D

Re: Wymiana nagrzewnicy

Post autor: haharek »

Jakiś czas temu była zmieniana głowica ale to raczej bez znaczenia , tak jak mówiłem na starej nagrzewnicy wszytsko było w porządku tylko po cztero miesięcznym postoju auta zaczęło "dymić" z nawiewu i kałuża płynu pod nogami pasazera. Nowy wymiennik ciepła zakładałem analogicznie krok po kroku jak zamontowany był stary. A tu się okazuje że powrót jest gorący a zasilanie ledwo ciepłe. Dobrze spróbuje ja odpowietrzyć i oczywiście dam znać
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Wymiana nagrzewnicy

Post autor: tatarak »

Układ napełniony do znacznika pod korkiem chłodnicy zostawiamy otwarty do momentu nagrzania płynu i otwarcia termostatu.Widac wtedy jak ładnie zaczyna krążyć,dopiero wtedy uzupełniamy płyn i zakręcamy korek.Jeśli nagrzewnica się w ten sposób nie odpowietrzy to sprawdzamy obieg płynu omijając nagrzewnicę i wtedy dobrze jest użyć węża.
haharek
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2014, 11:51
Posiadany model W123: 240D

Re: Wymiana nagrzewnicy

Post autor: haharek »

Nagrzewnica odpowietrzona , lepiej grzeje. Nie jest idealnie ponieważ przewód powrotu dalej jest gorętszy w dotyku niż zasilanie ale może jeszcze raz trzeba zrobić "akcje odpowietrzanie". Nie robiłem tego poprzez wąż ogrodowy. Odpowietrzylem nalewając płynu ciut powyżej stan i na odkreconym korku chlodnicy motor pracował z pół godziny. Dzięki za pomoc !
ODPOWIEDZ