Problem z automatem 280
Moderator: Tomek
Problem z automatem 280
Witam wszystkich, niedawno kupiłem 280 w automacie z 1976 r, mam pewien problem ze skrzynia, przynajmniej tak mi się wydaje, a mianowicie nie ważne czy zimny czy ciepły motor, gdy wrzucam D lub R, jest szarpniecie samochodem aż motor przygasa, potrafi też zgasnac całkiem, muszę też w miarę mocno cisnąć hamulec żeby krótko mówiąc samochód nie jechał, tak jakby cały czas za mocno ciągnął do przodu bądź do tyłu, dodam jeszcze że podczas jazdy biegi ładnie są zmieniane. Ktoś pomoże zlokalizować problem?
Re: Problem z automatem 280
Niesprawny modulator ,uszkodzenie w płycie ,za mocno podciagnięty patyk sterujący,wyrwana rurka z modulatora ale tu by walił na wszystkich zmianach itd.Jak nie ogarniesz to mam jedną starego typu w stanie idealnym .
Re: Problem z automatem 280
Gdzie znajdę patyk sterujący? Modulator dzisiaj wykrecilem, wydaje mi się okej, jest w nim regulacja ale nie kręciłem żeby gorzej nie zrobić.. Jakieś pomysły?
Re: Problem z automatem 280
idzie z prawej strony silnika lub może go nie być wcale a skrzynia sterowana jest tylko podciśnieniem.
Re: Problem z automatem 280
Teraz dobre pytanie, od czego zacząć wogole
?
?
Re: Problem z automatem 280
Od otwarcia maski.Stań przed silnikiem i leśli masz długi łącznik metalowy nad głowica za puszką filtra to po jego lewej stronie masz wpiety patyk/pret sterujacy
Re: Problem z automatem 280
Dzięki wielkie za radę, około centymetr trzeba było poluzowac ten patyk, za zimnym silniku było prawie idealnie, nie szarpalo, a na ciepłym znowu to samo, strasznie ciągnie, jakaś rada?
Re: Problem z automatem 280
Trzeba sprawdzić ciśnienie na magistrali olejowej i ewentualnie ustawić modulator albo zmiejszyć obroty silnika.
Re: Problem z automatem 280
Jak na gaźniku zmniejszam obroty to pod wpływem szarpniecia aż silnik gaśnie, ale oddam go na ustawienie gaźnika do znachora tak czy inaczej, w sobotę zmierze ciśnienie i pobawię się modulatorem tylko tak trzeba ustawić żeby nie szarpala skrzynia ale i żeby biegi się nie slizgaly, jak to nie pomoże to więcej niemam pomysłów..
Re: Problem z automatem 280
Ustawiasz obroty jałowe na rozgrzanym silniku na 850 i zostawiasz.Rurka od modulatora wpięta w kolektor ssący.krecąc w prawo zwiększasz ciśnienie modulacji czyli moc zapinania biegów w lewo na odwrót.Jak za bardzo wykrecisz to przy zmianie bedzie poślizg,dobrze zgrasz modulację z pretem a biegi powinny zmieniać sie delikatnie i płynnie.regulacja bardzo pracochłonna.Te starsze skrzynie są lepsze i trwalsze i bardzo ciężko jest je zarżnąć.