Problem z automatem 280

Moderator: Tomek

racycacy
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2019, 16:17

Problem z automatem 280

Post autor: racycacy »

Witam wszystkich, niedawno kupiłem 280 w automacie z 1976 r, mam pewien problem ze skrzynia, przynajmniej tak mi się wydaje, a mianowicie nie ważne czy zimny czy ciepły motor, gdy wrzucam D lub R, jest szarpniecie samochodem aż motor przygasa, potrafi też zgasnac całkiem, muszę też w miarę mocno cisnąć hamulec żeby krótko mówiąc samochód nie jechał, tak jakby cały czas za mocno ciągnął do przodu bądź do tyłu, dodam jeszcze że podczas jazdy biegi ładnie są zmieniane. Ktoś pomoże zlokalizować problem?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Problem z automatem 280

Post autor: tatarak »

Niesprawny modulator ,uszkodzenie w płycie ,za mocno podciagnięty patyk sterujący,wyrwana rurka z modulatora ale tu by walił na wszystkich zmianach itd.Jak nie ogarniesz to mam jedną starego typu w stanie idealnym .
racycacy
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2019, 16:17

Re: Problem z automatem 280

Post autor: racycacy »

Gdzie znajdę patyk sterujący? Modulator dzisiaj wykrecilem, wydaje mi się okej, jest w nim regulacja ale nie kręciłem żeby gorzej nie zrobić.. Jakieś pomysły?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Problem z automatem 280

Post autor: tatarak »

idzie z prawej strony silnika lub może go nie być wcale a skrzynia sterowana jest tylko podciśnieniem.
racycacy
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2019, 16:17

Re: Problem z automatem 280

Post autor: racycacy »

Teraz dobre pytanie, od czego zacząć wogole
?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Problem z automatem 280

Post autor: tatarak »

Od otwarcia maski.Stań przed silnikiem i leśli masz długi łącznik metalowy nad głowica za puszką filtra to po jego lewej stronie masz wpiety patyk/pret sterujacy
racycacy
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2019, 16:17

Re: Problem z automatem 280

Post autor: racycacy »

Dzięki wielkie za radę, około centymetr trzeba było poluzowac ten patyk, za zimnym silniku było prawie idealnie, nie szarpalo, a na ciepłym znowu to samo, strasznie ciągnie, jakaś rada?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Problem z automatem 280

Post autor: tatarak »

Trzeba sprawdzić ciśnienie na magistrali olejowej i ewentualnie ustawić modulator albo zmiejszyć obroty silnika.
racycacy
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2019, 16:17

Re: Problem z automatem 280

Post autor: racycacy »

Jak na gaźniku zmniejszam obroty to pod wpływem szarpniecia aż silnik gaśnie, ale oddam go na ustawienie gaźnika do znachora tak czy inaczej, w sobotę zmierze ciśnienie i pobawię się modulatorem tylko tak trzeba ustawić żeby nie szarpala skrzynia ale i żeby biegi się nie slizgaly, jak to nie pomoże to więcej niemam pomysłów..
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Problem z automatem 280

Post autor: tatarak »

Ustawiasz obroty jałowe na rozgrzanym silniku na 850 i zostawiasz.Rurka od modulatora wpięta w kolektor ssący.krecąc w prawo zwiększasz ciśnienie modulacji czyli moc zapinania biegów w lewo na odwrót.Jak za bardzo wykrecisz to przy zmianie bedzie poślizg,dobrze zgrasz modulację z pretem a biegi powinny zmieniać sie delikatnie i płynnie.regulacja bardzo pracochłonna.Te starsze skrzynie są lepsze i trwalsze i bardzo ciężko jest je zarżnąć.
ODPOWIEDZ