SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Moderator: Tomek

Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Mike-L »

A co gdybym chciał do silnika z gaźnikiem wstawić głowicę od silnika z wtryskiem?
Da radę to się zmontować?
będą pasować do siebie otwory montażowe i kanały wodne i olejowe?
Czy w tym przypadku również można liczyć ja wzrost mocy?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: tatarak »

Nie kombinuj,zrób silnik wstaw EFI i ciesz się z jazdy.Silnik spięty z ASB włożysz bez problemu do swojego auta pod warunkiem że bedziesz miał wszystkie niezbędne części.
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Mike-L »

Co oznacza skrót EFI?
Awatar użytkownika
Pronar 82A
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:49
Posiadany model W123: 230 E

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Pronar 82A »

EFI - Electronic Fuel Injection.
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Mike-L »

Dzięki za to EFI. :)

Powodem dla którego założyłem ten temat jest instalacja LPG na gaźniku, którą chciałbym zachować.

Wiem co powiecie, ale ja chcę atutem jeździć częściej niż raz na miesiąc na rynek i z powrotem ;)
A ok 15l/100km trochę mnie odstrasza.

Z gaźnikiem LPG działa całkiem nieźle, a jak to wygląda z K-Jetem, to chyba wielu tutaj wie.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: tatarak »

Gaźnik to tragedia przy tym silniku,Instalacja gazowa działa dobrze bo nie ma problemu zacierania się iglicy rozdzielacza jak przy k-jet.Odebrałem auto po zmianie na EFI i do v8 tez wstawiam ten układ bo działa wyśmienicie ,znika problem tych zwariowanych obrotów po rozruchu zimnego silnika,silnik chodzi stabilniej i ciszej po wywaleniu tych wszystkich rurek i rureczek,auto idzie jak wściekłe a spalanie jest niższe więc po co komu LPG.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1119
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Tomek »

Też mam przerobioną 230CE na elektroniczny wtrysk.
Niewątpliwym plusem EFI jest to, że bez problemu po wywaleniu k-jeta możesz założyć gaz bez obaw.
Co do spalania to jest delikatnie niższe (jeśli nie takie samo) w moim przypadku natomiast jest duża różnica w rozkładzie momentu obrotowego - równa krecha od 2200 obr/min do samego końca zakresu obrotowego. Auto hamowałem na podwoziówce w swojej uczelni z zakresem błędu 0,1% więc wyszły miarodajne wyniki. Moc praktycznie taka sama, ale jak wspomniałem - kreska momentu świetna :)
No i koniec problemów z odpalaniem czy to na rozgrzanym silniku czy to na zimnym itd.
Awatar użytkownika
Pronar 82A
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:49
Posiadany model W123: 230 E

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Pronar 82A »

Pytanie do Tomka,na jakich częściach przerabiałeś na EFI i czy sam robiłeś czy zlecałeś?
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: kazios »

Tu możesz kupić cały komplet lub zlecić też montaż plus niezbędne wystrojenie

https://kjetkillers.pl/pl/i/FAQ-najczes ... Killerow/1
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Luszi »

tatarak pisze:Gaźnik to tragedia przy tym silniku
Mógłbyś rozwinąć?
ODPOWIEDZ