SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
Moderator: Tomek
-
- Beczkarz
- Posty: 75
- Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
- Posiadany model W123: 280C
- Lokalizacja: Gniezno
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
A co gdybym chciał do silnika z gaźnikiem wstawić głowicę od silnika z wtryskiem?
Da radę to się zmontować?
będą pasować do siebie otwory montażowe i kanały wodne i olejowe?
Czy w tym przypadku również można liczyć ja wzrost mocy?
Da radę to się zmontować?
będą pasować do siebie otwory montażowe i kanały wodne i olejowe?
Czy w tym przypadku również można liczyć ja wzrost mocy?
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
Nie kombinuj,zrób silnik wstaw EFI i ciesz się z jazdy.Silnik spięty z ASB włożysz bez problemu do swojego auta pod warunkiem że bedziesz miał wszystkie niezbędne części.
-
- Beczkarz
- Posty: 75
- Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
- Posiadany model W123: 280C
- Lokalizacja: Gniezno
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
Co oznacza skrót EFI?
- Pronar 82A
- Beczuszkarz
- Posty: 56
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:49
- Posiadany model W123: 230 E
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
EFI - Electronic Fuel Injection.
-
- Beczkarz
- Posty: 75
- Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
- Posiadany model W123: 280C
- Lokalizacja: Gniezno
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
Dzięki za to EFI.
Powodem dla którego założyłem ten temat jest instalacja LPG na gaźniku, którą chciałbym zachować.
Wiem co powiecie, ale ja chcę atutem jeździć częściej niż raz na miesiąc na rynek i z powrotem
A ok 15l/100km trochę mnie odstrasza.
Z gaźnikiem LPG działa całkiem nieźle, a jak to wygląda z K-Jetem, to chyba wielu tutaj wie.
Powodem dla którego założyłem ten temat jest instalacja LPG na gaźniku, którą chciałbym zachować.
Wiem co powiecie, ale ja chcę atutem jeździć częściej niż raz na miesiąc na rynek i z powrotem
A ok 15l/100km trochę mnie odstrasza.
Z gaźnikiem LPG działa całkiem nieźle, a jak to wygląda z K-Jetem, to chyba wielu tutaj wie.
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
Gaźnik to tragedia przy tym silniku,Instalacja gazowa działa dobrze bo nie ma problemu zacierania się iglicy rozdzielacza jak przy k-jet.Odebrałem auto po zmianie na EFI i do v8 tez wstawiam ten układ bo działa wyśmienicie ,znika problem tych zwariowanych obrotów po rozruchu zimnego silnika,silnik chodzi stabilniej i ciszej po wywaleniu tych wszystkich rurek i rureczek,auto idzie jak wściekłe a spalanie jest niższe więc po co komu LPG.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1119
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
Też mam przerobioną 230CE na elektroniczny wtrysk.
Niewątpliwym plusem EFI jest to, że bez problemu po wywaleniu k-jeta możesz założyć gaz bez obaw.
Co do spalania to jest delikatnie niższe (jeśli nie takie samo) w moim przypadku natomiast jest duża różnica w rozkładzie momentu obrotowego - równa krecha od 2200 obr/min do samego końca zakresu obrotowego. Auto hamowałem na podwoziówce w swojej uczelni z zakresem błędu 0,1% więc wyszły miarodajne wyniki. Moc praktycznie taka sama, ale jak wspomniałem - kreska momentu świetna
No i koniec problemów z odpalaniem czy to na rozgrzanym silniku czy to na zimnym itd.
Niewątpliwym plusem EFI jest to, że bez problemu po wywaleniu k-jeta możesz założyć gaz bez obaw.
Co do spalania to jest delikatnie niższe (jeśli nie takie samo) w moim przypadku natomiast jest duża różnica w rozkładzie momentu obrotowego - równa krecha od 2200 obr/min do samego końca zakresu obrotowego. Auto hamowałem na podwoziówce w swojej uczelni z zakresem błędu 0,1% więc wyszły miarodajne wyniki. Moc praktycznie taka sama, ale jak wspomniałem - kreska momentu świetna
No i koniec problemów z odpalaniem czy to na rozgrzanym silniku czy to na zimnym itd.
- Pronar 82A
- Beczuszkarz
- Posty: 56
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:49
- Posiadany model W123: 230 E
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
Pytanie do Tomka,na jakich częściach przerabiałeś na EFI i czy sam robiłeś czy zlecałeś?
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
Tu możesz kupić cały komplet lub zlecić też montaż plus niezbędne wystrojenie
https://kjetkillers.pl/pl/i/FAQ-najczes ... Killerow/1
https://kjetkillers.pl/pl/i/FAQ-najczes ... Killerow/1
- Luszi
- Beczkomaniak
- Posty: 404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
- Posiadany model W123: 280C 1977
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)
Mógłbyś rozwinąć?tatarak pisze:Gaźnik to tragedia przy tym silniku