Witam,
Proszę o pomoc. Co to jest i czy powinno być podłączone do czegoś, bo wygląda jakby oryginalnie wychodziły z tego 2 kabelki:
Pozdrawiam.
Co to i czy powinno być z czymś podłączone?
Moderator: Tomek
-
- Beczkolak
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 mar 2018, 23:14
- Posiadany model W123: 230 CE
- Lokalizacja: Syców, Dolnośląskie
Co to i czy powinno być z czymś podłączone?
... dziś 230, jutro oby SEC ...
Re: Co to i czy powinno być z czymś podłączone?
u mnie w tym miejscu sa podlaczone jakies przewody od podcisnienia.
Re: Co to i czy powinno być z czymś podłączone?
Witam
Jest to termiczny zawór spalania oparów benzyny z baku. Po osiągnięciu temperatury (odpowiedniej) jest otwierany przepływ dla benzyny z filtra węglowego oparów do układu wtryskowego (jeśli masz wtrysk lub do gaźnika). Jeżeli wejście do wtrysku nie jest zaślepione to łapiesz fałszywe powietrze i silnik "kuleje".
Pozdrawiam
Mariusz
Jest to termiczny zawór spalania oparów benzyny z baku. Po osiągnięciu temperatury (odpowiedniej) jest otwierany przepływ dla benzyny z filtra węglowego oparów do układu wtryskowego (jeśli masz wtrysk lub do gaźnika). Jeżeli wejście do wtrysku nie jest zaślepione to łapiesz fałszywe powietrze i silnik "kuleje".
Pozdrawiam
Mariusz
-
- Beczkolak
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 mar 2018, 23:14
- Posiadany model W123: 230 CE
- Lokalizacja: Syców, Dolnośląskie
Re: Co to i czy powinno być z czymś podłączone?
Czy ktokolwiek mógłby wkleić zdjęcie jak to powinno wyglądać i gdzie co powinno iść?
... dziś 230, jutro oby SEC ...
Re: Co to i czy powinno być z czymś podłączone?
Witam
Zrobienie zdjęć jest dosyć kłopotliwe. Akurat grzebię przy mojej 190, więc mogę tylko dodać zdjęcia ze 190 z silnikiem M102 z ke-jetem. Może pomogą. Za lewym przednim błotnikiem jest filtr węglowy oparów.
Z zaworu w głowicy wężyk z czerwoną kreską idzie do filtra. Drugi wężyk jest podłączony do przepustnicy. Jeśli nie zależy Ci na ekologii lub nie przywracasz do oryginału to zaślep wejście wężyka do przepustnicy. Będzie jeździł. Ja miałem bardzo dziwną usterkę. Zamiast oparów ten układ zaciągał benzynę. Po 10 minutach kolektor dolotowy był pełen benzyny.
Pozdrawiam
Mariusz
PS
Poszedłem jeszcze do 124 jak to tam wygląda. Wężyk z czerwoną kreską dochodzi do zaworka. Wężyk czarny z białym paskiem biegnie do przepustnicy, a trzeci poziomy idzie do filtra.
Zrobienie zdjęć jest dosyć kłopotliwe. Akurat grzebię przy mojej 190, więc mogę tylko dodać zdjęcia ze 190 z silnikiem M102 z ke-jetem. Może pomogą. Za lewym przednim błotnikiem jest filtr węglowy oparów.
Z zaworu w głowicy wężyk z czerwoną kreską idzie do filtra. Drugi wężyk jest podłączony do przepustnicy. Jeśli nie zależy Ci na ekologii lub nie przywracasz do oryginału to zaślep wejście wężyka do przepustnicy. Będzie jeździł. Ja miałem bardzo dziwną usterkę. Zamiast oparów ten układ zaciągał benzynę. Po 10 minutach kolektor dolotowy był pełen benzyny.
Pozdrawiam
Mariusz
PS
Poszedłem jeszcze do 124 jak to tam wygląda. Wężyk z czerwoną kreską dochodzi do zaworka. Wężyk czarny z białym paskiem biegnie do przepustnicy, a trzeci poziomy idzie do filtra.
Re: Co to i czy powinno być z czymś podłączone?
Ten zawór nie wystepuje w W123 z wtryskiem tylko gaźnik no chyba że obsługuje egr.W jego miejsce wkręć korek i po temacie.