Gril , zamek centralny

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
Toni
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 lut 2018, 21:24
Posiadany model W123: 200 D 1981
Lokalizacja: Kęty

Gril , zamek centralny

Post autor: Toni »

Witam wszystkich fanów i właścicieli W 123 mam 2 tematy do rozwiązania w mojej beczce jak zdemontować te cienkie chromy 6 szt poziomych i jeden w pionie żeby ich nie uszkodzić na grilu chłodnicy muszę wymienić wewnętrzną część z tworzywa może ktoś ma jakiś sposób proszę o radę.
Drugi temat to samochód muszę zamknąć zaraz po zgaszeniu silnika aby zamknęły się wszystkie zamki jak tego nie zrobię to po kilku chwilach zamknę tylko drzwi kierowcy nie trzyma podciśnienie gdzie szukać nieszczelności systemu centralnego zamka ?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2018, 22:42 przez Toni, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gril

Post autor: Luszi »

Musisz wyjąć całą kratkę plastikową, a wtedy będziesz mógł zsunąć listewki chromowe.

Możliwości nieszczelności jest dużo, zacząłbym od sprawdzenia 1. gumowego trójnika łączącego przewody podciśnienia przy silniku, 2. zbiornika podciśnienia w bagażniku pod półką, 3. zaworka w drzwiach kierowcy. Przyda się pompka podciśnieniowa.
Awatar użytkownika
Toni
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 lut 2018, 21:24
Posiadany model W123: 200 D 1981
Lokalizacja: Kęty

Re: Gril

Post autor: Toni »

Dziękuję za pomoc i podpowiedzi
Awatar użytkownika
broneq
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 55
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:45
Posiadany model W123: 230CE i W115 220D
Lokalizacja: WIELICZKA

Re: Gril

Post autor: broneq »

Punktami problematycznymi w systemie centralnego zamka są też mieszki gumowe na zaworach. U mnie niestety roztargany/pęknięty okazał się być ten na siłowniku zamykającym wlew paliwa. Obecnie mam go wyjętego i zaślepionego. Zamek chodzi super :)
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.
Awatar użytkownika
Toni
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 lut 2018, 21:24
Posiadany model W123: 200 D 1981
Lokalizacja: Kęty

Re: Gril

Post autor: Toni »

wracając do centralnego zamka po jakim czasie od zgaszeniu silnika wino dać się zamknąć lub otworzyć wszystkie drzwi centralnym zamkiem jak długo działa podciśnienie u mnie zaraz po zgaszeniu silnika zamknę wszystkie zamki łącznie z wlewem paliwa 2 razy i na tym koniec czy tak ma być ?
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gril

Post autor: Luszi »

Nie, u mnie po zamknięciu próżni wystarcza na jakieś 2 tygodnie stania. Oczywiście każde otwarcie i zamknięcie bez odpalania silnika trochę jej zużywa, ale tylko trochę - można wielokrotnie otworzyć i zamknąć, na pewno nie tylko dwa razy. Ewidentnie masz gdzieś nieszczelność.
Awatar użytkownika
Toni
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 lut 2018, 21:24
Posiadany model W123: 200 D 1981
Lokalizacja: Kęty

Re: Gril

Post autor: Toni »

Właśnie o to mi chodziło duże dzięki
z pomocą tej strony może znajdę przyczynę
https://www.ifixit.com/Guide/Mercedes+W ... ique/20201

chociaż czytałem na forum że może to być również wina samego serwa ?
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gril , zamek centralny

Post autor: Luszi »

Ten instruktaż jest super, korzystałem z niego przy diagnostyce problemu w moim układzie (miałem wyciek w zaworku w drzwiach kierowcy). Jeżeli podciśnienie jest duże, ale szybko schodzi, to serwo musi być dobre. Inaczej gdyby od początku było słabe podciśnienie. To możesz akurat sprawdzić i bez pompki, wystarczy zdjąć któryś przewód zaraz po zgaszeniu silnika oraz po chwili. Jeżeli syk będzie podobny w obu przypadkach, to znaczy, że nieszczelności nie ma. Ale sam pisałeś, że podciśnienie schodzi szybko, więc to na pewno nieszczelność w układzie.
Awatar użytkownika
Toni
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 lut 2018, 21:24
Posiadany model W123: 200 D 1981
Lokalizacja: Kęty

Re: Gril , zamek centralny

Post autor: Toni »

Za pomocą pompki podciśnienia oraz opisów ze strony internetowej zlokalizowałem nieszczelności podciśnienia centralnego zamka w mojej beczce. Najpierw sprawdziłem zbiornik podciśnienia na szczęście okazał się szczelny później zgodnie z instrukcją ze strony po kolei wszystkie drzwi, wlew paliwa i bagażnik. Znalazłem nieszczelności na siłowniku przednich drzwi pasażera oraz klapy bagażnika siłownik w drzwiach naprawiłem pozostał jeszcze bagażnik może ktoś ma namiary gdzie można kupić nowy z góry dziękuję za informację.
Strony są w języku Angielskim ale można przetłumaczyć w Google .
Może komuś się to przyda przy naprawie podciśnienia polecam.
https://www.ifixit.com/Guide/Mercedes+W ... ique/20201
https://www.ifixit.com/Guide/Repairing+ ... tyle/20147
https://www.ifixit.com/Guide/Mercedes+W ... ment/20613
https://www.ifixit.com/Guide/Repairing+ ... ator/20408
https://www.ifixit.com/Guide/Repairing+ ... itch/20887
Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 23:17 przez Toni, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gril , zamek centralny

Post autor: Luszi »

Brawo!
ODPOWIEDZ