Zbyt bogata mieszanka m102
Moderator: Tomek
Re: Zbyt bogata mieszanka m102
Potrzebowałbym schemat gaźnika z opisem wszystkich śrub regulacyjnych od czego są. Niestety spala znacznie więcej niż 10l/100km a do tego czuć nieprzepaloną benzyną oraz znacznie przekroczona jest norma dwutlenku węgla na analizatorze.
-
- Beczkofan
- Posty: 246
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
- Posiadany model W123: sedan
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zbyt bogata mieszanka m102
najpierw pokaz zdjecia gaznika, byly dwie wersje o ile dobrze pamietam.
Re: Zbyt bogata mieszanka m102
Witam
Jeżeli się nie mylę jest to gaźnik typu Stromberg. Gaźnik o stałym podciśnieniu. Był on opisany w książce Jurgena Kasedorfa "Gaźniki sprawdzanie i regulacja". Mam jeszcze jakieś pdfy o nim. Jak podasz mi maila to Ci je podeślę.
Pozdrawiam
Jeżeli się nie mylę jest to gaźnik typu Stromberg. Gaźnik o stałym podciśnieniu. Był on opisany w książce Jurgena Kasedorfa "Gaźniki sprawdzanie i regulacja". Mam jeszcze jakieś pdfy o nim. Jak podasz mi maila to Ci je podeślę.
Pozdrawiam
-
- Beczkofan
- Posty: 246
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
- Posiadany model W123: sedan
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zbyt bogata mieszanka m102
to masz dokladnie to samo co ja jezeli dobrze widze
Jest kilka kwesti - o srubach regulacyjnych to sie nie wypowiem bo z mojej wiedzy 'takowych tam nie ma'. Na pewno sklad mieszanki na biegu jalowym regulujesz jak juz wczesniej wspominalem dolem, tam gdzie przychodzi przewod, luzujesz naretke kontrujaca i wkrecasz/wykrecasz na analizatorze spalin.
Kolejna rzecz to stan membrany gumowej pod deklem, tym na 3 srubki, trzeba sciagnac zbiorniczek z plynem. do tego dochodzi stan samego tloka. Regulacja nie jest prosta bo tlok ma byc na jakiejs tam wysokosci.
musze poszukac swoich pdfow tez. kwestia czy ucieka ci plyn czy nie to tez jest wazne. do tego podstawa gaznika jest bardzo wazna, nie moze byc spekana bo wtedy zadna regulacja nie ma sensu, tak jak i podcisnienia. pytaj, zchecia pomoge
o nawet znalazlem i wrzucilem na chomika:
https://chomikuj.pl/nexowski/w123/stromberg175cd
haslo zwiazane z adresem forum, bez kropek i bez koncowek
Jest kilka kwesti - o srubach regulacyjnych to sie nie wypowiem bo z mojej wiedzy 'takowych tam nie ma'. Na pewno sklad mieszanki na biegu jalowym regulujesz jak juz wczesniej wspominalem dolem, tam gdzie przychodzi przewod, luzujesz naretke kontrujaca i wkrecasz/wykrecasz na analizatorze spalin.
Kolejna rzecz to stan membrany gumowej pod deklem, tym na 3 srubki, trzeba sciagnac zbiorniczek z plynem. do tego dochodzi stan samego tloka. Regulacja nie jest prosta bo tlok ma byc na jakiejs tam wysokosci.
musze poszukac swoich pdfow tez. kwestia czy ucieka ci plyn czy nie to tez jest wazne. do tego podstawa gaznika jest bardzo wazna, nie moze byc spekana bo wtedy zadna regulacja nie ma sensu, tak jak i podcisnienia. pytaj, zchecia pomoge
o nawet znalazlem i wrzucilem na chomika:
https://chomikuj.pl/nexowski/w123/stromberg175cd
haslo zwiazane z adresem forum, bez kropek i bez koncowek
Re: Zbyt bogata mieszanka m102
Dzięki za objaśnienie tematu. Pytań na pewno będzie więcej. W najbliższym czasie postaram się zdemontować ten zbiorniczek z płynem i zajrzę do środka, zobaczymy co ukaże się moim oczom.
Martwi mnie delikatny wycie paliwa w okolicy tych nakrętek kontrujących widocznym na drugim zdjęciu. Czy jest tam jakiś oring?
Martwi mnie delikatny wycie paliwa w okolicy tych nakrętek kontrujących widocznym na drugim zdjęciu. Czy jest tam jakiś oring?
-
- Beczkofan
- Posty: 246
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
- Posiadany model W123: sedan
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zbyt bogata mieszanka m102
Cos jest na pewno, ja niestety nie pamietam ale tez planuje zrobic remont swojemu gaznikowi niedlugo, tym razem postaram sie zrobic fotorelacje.
- fulior
- Beczkarz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 cze 2017, 10:17
- Posiadany model W123: 230CE
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Zbyt bogata mieszanka m102
Wiem, że temat dotyczy m102 na gaźniku, ale nie chcę zaczynać nowego tematu, mi również na badaniach wyszła zbyt bogata mieszanka na m102 z wtryskiem. Generalnie spalanie mam dobre (poniżej 11l/100km), silnik chodzi ładnie, świece czyste, przewody nowe, kopułka i palec też. Zawory wyregulowane. Po podniesieniu obrotów jakość spalin się poprawia. Jak zmniejszyć dawkę paliwa na wolnych obrotach i czy w ogóle jest sens się za to zabierać? Wyniki badania są nieco zaniżone, bo jest nieszczelność w wydechu. Aha, wersja bez katalizatora.
CO 2.54%
CO2 12.73%
HC 179ppm
02 1.7%
NO 0 ppm
Lambda 0.993
CO 2.54%
CO2 12.73%
HC 179ppm
02 1.7%
NO 0 ppm
Lambda 0.993
-
- Beczuszkarz
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 lip 2015, 17:39
- Posiadany model W123: coupe
- Lokalizacja: Iłowa
Re: Zbyt bogata mieszanka m102
Posiada ktos schemat elektryczny lub mógłby powiedziec, jak ma podlaczone czujniki na gazniku. Bo umnie wszystkie sa zlaczone ze soba i pozniej. Co jest bez sensu. Z gory dziekuje
-
- Beczkofan
- Posty: 246
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
- Posiadany model W123: sedan
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zbyt bogata mieszanka m102
m102 z wtryskiem jednak ma juz inaczej regulowana mieszanke, przede wszstkim jest tam juz chyba sonda lambda?fulior pisze:Wiem, że temat dotyczy m102 na gaźniku, ale nie chcę zaczynać nowego tematu, mi również na badaniach wyszła zbyt bogata mieszanka na m102 z wtryskiem. Generalnie spalanie mam dobre (poniżej 11l/100km), silnik chodzi ładnie, świece czyste, przewody nowe, kopułka i palec też. Zawory wyregulowane. Po podniesieniu obrotów jakość spalin się poprawia. Jak zmniejszyć dawkę paliwa na wolnych obrotach i czy w ogóle jest sens się za to zabierać? Wyniki badania są nieco zaniżone, bo jest nieszczelność w wydechu. Aha, wersja bez katalizatora.
CO 2.54%
CO2 12.73%
HC 179ppm
02 1.7%
NO 0 ppm
Lambda 0.993