280E + LPG

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
johann
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 4
Rejestracja: 09 lis 2017, 10:22
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Polska

280E + LPG

Post autor: johann »

Hej,
Jestem w trakcie ogarniania mojego sprzętu z 1977 r. Myślę, żeby założyć do niego LPG w taki sposób:
1. poza przeglądami auto będzie jeździć tylko na LPG, zdemontuję rozdzielacz, wtryski i schowam w garażu,
2. zamiast rozdzielacza na przepustnicy zamontuję BLOS (mikser o zmiennej średnicy przelotu powietrza - jak w gaźniku motocyklowym).

To rozwiązanie po pierwsze wyeliminuje problem strzału w kolektor oraz wyeliminuje pracę układu benzynowego na sucho.

Na samych częściach wyjdzie mi to ok 1200 zł, montaż będę miał za darmo w zaprzyjaźnionym warsztacie. Tzn. będę montował sam pod okiem i na ryzyko specjalisty. Zwróci mi się to więc w jeden sezon letni.

I mam teraz takie pytania:
1. jak zamontować wlew lpg, żeby ni rzucało się w oczy. Czy pod klapką paliwa zmieści się to, a jeśli tak, to z której strony patrząc od wlewu?
2. jakiej pojemności zbiornik zmieści się w koło zapasowe. Czy 43 litry, czy może większy podejdzie?

Wiem, że powinien to wiedzieć specjalista, ale chcę się wykazać przygotowaniem.

Pozdrawiam,
Jasiek

PS. Nie oczekuję, żeby ktoś mi mówił, że LPG do K-jetronica to zły pomysł, bo nie to jest przedmiotem tego posta. Tak samo, jakbym pytał o przepis na jajecznicę, nie oczekiwałbym odpowiedzi, że smażenie na maśle jest niezdrowe.
yoginew
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2015, 8:20
Lokalizacja: Poznań

Re: 280E + LPG

Post autor: yoginew »

Witam
Poruszyłeś kolego niebezpieczny temat. Ja jeżdżę na gazie dwoma mercedesami z ke-jetem. Mimo, że są to silniki "nigazowalne" ja sobie chwalę. Układy wtryskowe działają prawidłowo na gazie i benzynie mimo przejechaniu na gazie przeze mnie prawie 200 tys. km (dwa samochody). W jednym mam Blosa. To mit, że Blos niweluje kwestię wystrzałów. Pomyśl za wczasu o zaworze bezpieczeństwa. Przy montażu Blosa parownik jak najbliżej aby wyeliminować opóźnienie na wciśnięcie/puszczenie pedału gazu. Z mojej praktyki na wystrzały mam duże znaczenie parownik. Nie parownik na 120 kM (sprawdzone). Szczególnie przy Blosie 250 kM. Od kiedy mam OMVL powyżej 200 kM nie mam żadnych problemów z wystrzałami (parę lat). Odpalanie na zimnym silniku nawet zimą podczas mrozów.
Pozdrawiam

P.S.
To są moje doświadczenia paroletnie. Nie podejmę żadnej dyskusji o "nigazowalności".
Awatar użytkownika
johann
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 4
Rejestracja: 09 lis 2017, 10:22
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Polska

Re: 280E + LPG

Post autor: johann »

Dzięki za konkrety. Myślałem o wyeliminowaniu rozdzielacza benzyny, żeby strzał tego nie uszkodził i żeby na sucho nie pracowało. Ale jeżeli jednak pozostawiłbym benzynę, to mam do Ciebie pytania:
1. BLOS musi być zamontowany tak, żeby jego przelot był w poziomie (jak w gaźniku poziomym). Jak połączyłeś tego BLOSa z rozdzielaczem i filtrem?
2. ten zawór bezpieczeństwa to wstawia się pomiędzy przepustnicę i rozdzielaczem? Tam chyba ciasno jest?
3. do tego mojego silnika będzie odpowiedni slit "d" dostarczany w zestawie z blosem?
yoginew
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2015, 8:20
Lokalizacja: Poznań

Re: 280E + LPG

Post autor: yoginew »

ad.1 Blosa montujemy na dolocie. Idealnie byłoby gdyby był pionowo lub przechylony pod niewielkim kątem zgodnie z instrukcją. Dolot ludzie wykonują z rur PCV (kanaliza) po rury z nierdzewki polerowanej. Przykłady w necie. Filtr stosujemy stożkowy.
ad.2 Zawór bezpieczeństwa musi być tak zamontowany aby ewentualny wybuch nie pogiął klapy spiętrzającej, ani tym bardziej nie wygiął wagi. Przy montażu między przepustnicą a rozdzielaczem ludzie stosują hydrauliczne zawory zwrotne. Można też zastąpić klapę spiętrzającą klapą z otworami i gumową membraną. Wpisz w wyszukiwarce Klapa antywybuchowa mercedes.
Widziałem również rozwiązania, że w czasie jazdy na gazie klapa była całkowicie otwierana i blokowana elektromagnesem. To jest bardzo ciekawe rozwiązanie.
ad.3 Slit D powinien wystarczyć.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: 280E + LPG

Post autor: kazios »

Są specjalne instalacje gazowe przystosowane do pracy z ke. I to już na wtrysku lpg ale jesze rozdzielaczowy. Do odcięcia wtryku benzyny służy ke-stop. Zmienisza ciśnienie w układzie tak, że rodzielacz ma zasilanie paliwem, ale tak słabe, że nie przechodzi przez wtryskiwacze. Jest jeszcze opcja zamontowania efi. Wywalasz rozdzielacz, wtryski a w zamian montujesz elektronike. Wtedy bez problemu zamontujesz lpg sekwencje a tu już nie ma mowy o strzałach i działają obydwa układy paliwowe bez problemu.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: 280E + LPG

Post autor: tatarak »

A widziałeś ten EFI poprawnie działający w mercedesie.Producent nawet początkowej mapy wtrysku nie udostępnia Zestaw rozbudowany oczywiście ogarnia wszystko ale jest drogi i bardzo dużo trzeba zmodyfikować i dokupić wychodzą chore pieniądze a do tego jeszcze ustawianie na hamowni i w normalnej jeździe.Zamontuj układ na wtrysku gazu i zapomnij o stresie związanym ze strzałem .Duży plus nowych układów wtrysku gazu -sterowanie i korekta może odbywać się zdalnie i większa liczba montażystów lpg ma o tym pojęcie.Staniesz z tym EFI w drodze i co dalej.Mój znajomy często dokłada do starych aut wtrysk gazu i mogę powiedzieć ,że śmigają aż miło
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: 280E + LPG

Post autor: kazios »

Widziałem, nie pisał bym o efi gdybym nie znał tematu. Kwestia kumatego gościa ze sprzętem który montuje. Co za różnica co masz zamontowane gdy stanie na trasie. Do ke czy efi i tak nikogo wtedy nie znajdziesz.
Awatar użytkownika
johann
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 4
Rejestracja: 09 lis 2017, 10:22
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Polska

Re: 280E + LPG

Post autor: johann »

Dzięki Panowie, za zainteresowanie.

Co do KE-Stop, to raczej to nie podejdzie do K-jetronica, bo tutaj korekta ciśnienia w rozdzielaczu jest dokonywana przez podciśnienie/temperaturę silnika. W KE-jetronic, regulowane jest to elektronicznie i właśnie w to miejsce wkłada się KE-Stop. Ciśnienie w K-jetronic można by pewnie obniżyć, poprzez obniżenie napięcia dochodzącego do pompy.

Co do EFI, to myślałem nad tym, ale temat bardzo trudny do ogarnięcia tego w miarę niskim kosztem. Można postawić komputer standalone, ale to kosztuje co najmniej 1200 zł i to za sam komputer bez jakiegokolwiek czujnika. Lepsze byłoby wykorzystanie jakiegoś komputera od innego auta 6cyl w rzędzie, ale jak najbardziej prymitywnego. Podobny wątek poruszany był na forum dot. W124 4-cyl, gdzie jeden z piszących opisał, jak w weekend wstawił wtrysk od sierry i auto zaczęło lepiej pracować. Jakby któryś z kolegów wiedział, od jakiego 6 cyl. sprzętu można by wstawić komputer, ale, żeby był prosty, to warto byłoby tutaj napisać. Teoretycznie wiem, że mogłoby być od w124, albo od BMW, ale może ktoś zna jakieś konkrety.

Co do blokady "wagi" przez elektromagnes, to fajny pomysł. Przemyślę go.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: 280E + LPG

Post autor: maciekpiti »

Uzytkujesz to auto codziennie I robisz duzo km zeby go karac gazem?
Awatar użytkownika
johann
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 4
Rejestracja: 09 lis 2017, 10:22
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Polska

Re: 280E + LPG

Post autor: johann »

Maćku, odbiegasz od tematu. Założyłem wątek aby porozmawiać o kwestiach technicznych, nie zaś światopoglądowych. Na samym początku tego wątku o tym wspominałem. Ale dla Twojej informacji powiem, że instalacja I-gen z BLOSem zwróci mi się po ok 6 miesiącach, czyli mniej więcej w okresie od kwietnia do września. Zauważ, że spalanie 280 benzynowej, to jakieś 15-25 litrów na 100/km.
ODPOWIEDZ