kolumna w123

Moderator: Tomek

kornel_skate
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 50
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:38
Posiadany model W123: 300d automatic
Lokalizacja: luzino

kolumna w123

Post autor: kornel_skate »

Witam, kupiłem kolumne (maglownice) do beczuszki przyjechała a tu inny wąs 0.o . Sprawdziłem po numerze i wyszło mi że to kolumna do w116. Teraz pytanie : czy ktoś sie orientuje czy ta kolumna będzie pasować? Oczywiście po zmianie tego wąsa, tylko czy da sie go przełożyć, czy frezy będą pasowały.. Jeżeli ktoś sie orientuje to proszę o info.
Ps. zależy mi na niej bo wygląda wyjątkowo dobrze, śruba do kasowania luzu wykręcona tylko do połowy..
Pozdrawiam
kornel_skate
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 50
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:38
Posiadany model W123: 300d automatic
Lokalizacja: luzino

Re: kolumna w123

Post autor: kornel_skate »

Wkładam tą kolumnę, także dam znać co i jak :)
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: kolumna w123

Post autor: maciekpiti »

Zmierz ile ta sruba jest wykrecona bo jak z fabryki wyszla to juz troche byla wykrecona. Max luz miedzy nakretka a gora sruby to 12.5 mm
kornel_skate
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 50
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:38
Posiadany model W123: 300d automatic
Lokalizacja: luzino

Re: kolumna w123

Post autor: kornel_skate »

W tej którą kupiłem śruba od nakrętki ma 7,5mm a w starej właśnie koło 13mm
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: kolumna w123

Post autor: tatarak »

Wymień łapę i zakładaj.Jak wyczyścisz pole przy nakrętce to zobaczysz znaki do złożenia tego do kupy .Do zdjęcia potrzebny jest ściągacz maszynowy nie żadna zabawka lub stary sprawdzony sposób zbijania.
kornel_skate
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 50
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:38
Posiadany model W123: 300d automatic
Lokalizacja: luzino

Re: kolumna w123

Post autor: kornel_skate »

Coś sie zaczyna rypać. po założeniu kolumny odpaliłem i coś kiera ciężko chodziła, skręciłem w lewo i mi zblokowało kiere. Na zgaszonym silniku wyprostowałem koła. Jak znowu zapaliłem samochód koła i kierownica sama skręciła się w lewo do maxa i tak trzymała... Teraz dylemat co robić z Nią dalej
kornel_skate
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 50
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:38
Posiadany model W123: 300d automatic
Lokalizacja: luzino

Re: kolumna w123

Post autor: kornel_skate »

Skręca tak mocno że w sekundę koła są skręcone do maxa w lewo że aż przydławi silnik i zgaśnie.. Myślicie że warto coś z tą kolumną kombinować czy wkładać spowrotem starą?
Pozdrawiam Kornel
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: kolumna w123

Post autor: tatarak »

To że po pierwszym odpaleniu na wymienionej przekładni kierownica chodziła ciężko to normalne ,układ musi się odpowietrzyć i dolewamy oleju do stanu gdy przekładnia przestanie jęczeć.Ale że zablokowała się w maksymalnym wychyleniu albo,że koła same skręcają to raczej coś nowego to tak jakby nie było przejścia oleju przez przekładnię,ale to jest łatwe do stwierdzenia bo wystarczy odkręcić dekiel z pompy wspomagania gdzie wlewamy olej i widać czy pompa zasysa i odbiera olej.Jeśli obieg oleju nie jest nigdzie zatamowany to może przekładnia jest za mocno skręcona lub zapchana była jakimś czopkiem ,olej przepchnął dalej i stoi.Regeneracja przekładni grubo powyżej 1000zł.
kornel_skate
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 50
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:38
Posiadany model W123: 300d automatic
Lokalizacja: luzino

Re: kolumna w123

Post autor: kornel_skate »

Panowie odpuściłem tą kolumnę. Mechanik twierdził że jakieś zaworki są pozapychane/ zardzewiałe od stania..
ODPOWIEDZ